دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پیش غذا /

نحوه تهیه پای گوشت و سیب زمینی خوشمزه 

سه شنبه، 05 اسفند 1399
پای گوشت و سیب زمینی یک انتخاب ساده، اما مدرن است که که در کمال سادگی می‌توانید آن را به عنوان یک فینگرفود یا حتی غذا در مهمانی‌هایتان سرو کنید. مهم‌ترین نکته برای طرز تهیه پای چه در شیرینی‌پزی چه برای غذا، طرز تهیه خمیر آن است که حسابی ترد و نرم شود. در این دستورالعمل ما طرز خمیر پای را با تمام نکاتش در اختیارتان قرار دادیم.

این غذا ترکیبی است از لوف گوشت و شپردز پای معروف انگلیسی. این مدل پای گوشت و سیب زمینی در قالب لوف یا همان قالب کیکس که برای تهیه نانها و کیک های مستطیل شکل استفاده میشوند تهیه میشود. تهیه پای گوشت و سیب زمینی به نسبت ساده و بیشتر زمان پخت آن در فر است. قسمت زیری پای از گوشت و پیاز و کمی آرد سوخاری تشکیل میشود. وسط این مایه گوشتی مقداری سبزیجات از قبیل نخود فرنگی و هویج قرار میگیرد و لایه روی آن هم پوره سیب زمینی تشکیل می دهد.

مواد لازم پای گوشت و سیب زمینی

  • روغن و نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • سیب زمینی متوسط: ۳ عدد
  • کره: ۳ قاشق غذا خوری
  • شیر: ۱ لیوان
  • آرد: ۱ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ (زرده): ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • نخود فرنگی: ۱/۲ لیوان
  • هویج: ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده: ۱ لیوان

طرز تهیه پای گوشت و سیب زمینی

پیاز و هویج را ریز خرد کنید سپس در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند ، پس از اینکه پیاز و هویج نرم شدند گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس نخودهای پخته ، نمک و فلفل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.
آرد و روغن را داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید ، نصف شیر را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید سپس این سس را به مایه گوشت اضافه و مخلوط کنید.
سیب زمینی ها را پوست بکنید و با مقداری آب بپزید سپس با گوشت کوب خوب له کنید.
سیب زمینی له شده را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس نصف لیوان شیر ، نمک و فلفل را کم کم به آن اضافه نمایید و هم بزنید ، وقتی مواد خوب یکدست و غلیظ شدند 1 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.
مایه گوشتی را داخل ظرف بریزید و پخش کنید سپس پوره سیب زمینی را روی مایه گوشتی بریزید و با قاشق فشار دهید تا خوب پرس شود ، زرده های تخم مرغ را با قلمو روی سیب زمینی ها بزنید و در آخر نیز 2 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را تکه تکه روی مواد بریزید.
پای گوشت را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 – 30 دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید ، پس از اینکه روی پای برشته و طلایی شد از فر خارج کنید ، 10 دقیقه صبر کنید سپس برش بزنید و سرو نمایید.

نکته

می توانید بجای گوشت چرخ کرده از سویا ، مرغ ، قارچ و … نیز استفاده کنید ، در صورت تمایل برای طعم قوی تر میتوانید 2 حبه سیر به مایه گوشتی اضافه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب