دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه کنترل فرمان خودرو در برف و باران 

چهارشنبه، 18 بهمن 1402
رانندگی در شرایط مختلف از جمله روزهای بارانی یکی از کارهاییه که هر راننده در طول عمرش بارها آن را انجام می ده. ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره نحوه کنترل فرمان در باران و برف رو بررسی می کنیم.

توجه داشته باشین در شرایطی مثل برف و باران هر آن احتمال لغزش چرخ ها ماشین شما و عدم کنترل فرمان وجود داره. پس چی کار کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشین!

فرمان بازیش گرفته!


لغزنده بودن معابر از مشکلاتی به شمار میره که در فصل پاییز و زمستان راننده ها رو بدجوری درگیر خودش میکنه. در این زمان خودرو مثل یک بچه نوجوان، فرمان پذیری خودش رو از دست میده و کنترل اون خیلی سخت میشه‌. پدر و مادرها درک می‌کنن این نکته رو!! مخصوصا اگه لاستیک‌های خودرو قدیمی باشند و آج مناسبی هم نداشته باشند، که دیگه نگم براتون.

همچنین استفاده نکردن از زنجیر‌چرخ در زمان یخبندان هم میتونه حرکت خودرو رو با سر خوردن همراه کنه و خطرساز باشه. در این زمان با یکی دیگر از مشکلات خودرو در زمستان یعنی بازی کردن فرمان روبرو میشید.

چطور فرمان رو کنترل کنم؟


بهترین کار در این زمان اینه که مسیر خودرو رو در جهت سر خوردن حفظ کنید و اونقدر مقاومت به خرج ندید‌. بعد با آوردن کمی فشار به روی پدال گاز می‌تونید دوباره کنترل خودرو رو بدست بگیرید. به این اصطلاح میگن مبارزه نکن برادر! و میشه اون رو بر روی همه وسایل نقلیه‌ای که نیروی محرکه موتورهاشون روی دو یا چهار چرخ منتقل میشه، اجرا کرد.

اما اگه خودرو شما دیفرانسیل عقبه و نیروی محرکه روی چرخ‌های عقب قرار داره، در زمان برف و باران رابطه تون با جاده یکمی قاراشمیش میشه! اما یه روش خوب برای این مواقع اینه که خلاف جهت لغزش خودرو رو هدایت کنید تا از کشیده شدن بخش پشتی خودرو فقط به یک سمت جلوگیری کرده باشید. مثلا اگه عقب ماشین به سمت راست کشیده شد، باید فرمان رو به سمت چپ بچرخانید.

سخن پایانی


همیشه تجهیزات لازم رو برای رانندگی در زمستان از قبل آماده کنید. یکی از این تجهیزات زنجیر چرخه. علاوه بر اینکه باید زنجیر چرخ رو همیشه همراهتون داشته باشین، از قبل باید نحوه استفاده از آن را هم آموزش بدین. نکته آخر اما نه بی‌اهمیت اینه که همیشه در سطوح و جاده‌های لغزنده با سرعت پایین و دنده سنگین حرکت کنین و سرعتتون رو به هیچ وجه افزایش ندین.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم