دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه تشخیص غلظت روغن موتور 

دوشنبه، 11 دی 1402
روغن موتور غلیظ با کارکرد ها و ویژگی های فراوان یک نیاز اساسی برای موتور خودرو ها و قطعات یا دستگاه های صنعتی هستند.ما در این مطلب از ساعد نیوز درباره تشخیص غلظت روغن موتور بحث خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

همیشه نمی توان از یک وسیله تا یک زمان مشخصی استفاده کرد و بعد از خراب شدن، آن وسیله یا قطعه‌ را تعویض نمود.بلکه باید در نگه داری و مراقبت از آن کوشید و عوامل یا تجهیزاتی که‌ به‌ عمر بیشتر آن کمک می کند را تهیه کرد، مانند روغن موتور که سبب‌ راه اندازی سریع و جلوگیری از خراب شدن موتور خودرو می شود.این روغن ها جهت روانکاری و عدم سایش بین قطعات در حال حرکت موتور می باشد.غلیظ بودن روغن یعنی میزان ویسکوزیته این مایع که‌ با هم ارتباط مستقیم دارند و در ادامه با نحوه مشخص کردن غلظت روغن موتور آشنا می شویم.

چگونگی مشخص کردن غلظت روغن موتور

برای اینکه بتوان میزان غلظت روغن موتور را مشخص کرد، اعداد و حروفی در بطری درج شده که هر کدام معنای مختص به خود را دارد. این اعداد و حروف اغلب به صورت 10W-40 / 05W-40 / SAE: 20W-50درج می‌شوند.در راهنمای خرید روغن موتور به توضیح این اعداد می‌پردازیم:

  • عدد قبل از حرف W: عدد قبل از حرف W، نشان دهنده گرانروی موتور و دمای پایین در فصل سرما است، پس نتیجه می‌گیریم که هر چه این عدد کوچکتر باشد، روغن موتور هم رقیق‌تر است. مقدار این عدد می‌تواند در زمستان و برای استارت ماشین نقش مهمی را ایفا کند؛ زیرا برای روغن کاری موتور بهتر است که روغن میزان بیشتری رقیق باشد تا تمام قطعات را به خوبی پوشش دهد. بهتر است برای روغن کاری خودرو به عدد قبل از حرف W دقت داشته باشید تا هنگام استارت زدن به خصوص در فصل سرما دچار مشکل نشوید.

  • عدد دوم بعد از حرف W: عدد دوم بعد از حرف W در راهنمای خرید روغن موتور نشان دهنده این است که روغن موتور تا چه درجه حرارتی از دمای محیط می‌تواند گرانروی را حفظ کند. با توجه به دمای محیط و دمای داخل موتور ممکن است، روغن موتور میزان چسبندگی و رقیق بودن خود را از دست دهد. برای اطمینان از این موضوع هر چه عدد بعد از حر ف W بزرگتر باشد، روغن موتور بهتری را انتخاب کرده‌اید تا در دمای بالا چسبندگی بیشتری بین مولکول‌های روغن موتور باشد. همچنین این موضوع بر سلامت موتور ماشین و وسیله نقلیه شما، تاثیر مستقیم دارد.

سخن پایانی

روغن موتور غلیظ به طور معمول هر 4000 کیلومتر یا سه ماهی یک بار باید تعویض شود وگرنه باعث مصرف بیش از اندازه سوخت و صدمه‌ به‌ موتور خودرو می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت خنده دار کارمند خانم در بسته بندی کادوی تولد همکارش با ژله+عکس/ تو باید مغزتو بیمه حوادث کنی😂
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تصویری جالب از پدر خوشتیپ و مادر کم سن و سال رزیتا غفاری در روز عقدشان در لباس عروس و دامادی با رونمایی از لحظه دست کردن حلقه نامزدی
بهروز تابانی شیرشاه ایرانی و رقیب تبریزی هادی چوپان برای حریفان استیج مستر المپیا رجز خواند +فیلم/ می گه یا اول می شم یا دوم
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ...
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویدیو/ سردیس فیروزه‌ای مکشوفه از اطراف "تخت‌جمشید" متعلق به «آتوسا» دختر زیبای "کوروش کبیر"