نحوه ی پشتیبان گیری از محتوای تلگرام به طور کامل!+ فیلم آموزشی

  جمعه، 10 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه ی پشتیبان گیری از محتوای تلگرام به طور کامل!+ فیلم آموزشی
گاهی اوقات بسیاری از کاربران دوست دارند یک رونوشت و کپی از محتوای تلگرام خود داشته باشند، که اگر روزی تلگرام شان مسدود شد یا برای آن مشکلی پیش آمد بتوانند فیلم ها و موزیک های و یا هر چیز دیگری را بصورت Backup داشته باشند. در در این آموزش Backup گیری از مخاطبین و چت ها را برای شما آورده ایم. همراه ساعدنیوز باشید.

به واسطه ذخیره ابری پیام های تلگرام، اگر اکانت تان را روی هر دیوایسی باز کنید همچنان تمام چت ها حضور خواهند داشت. با این حال به خاطر زمزمه هایی مبنی بر فیلترینگ تلگرام، احتمال دارد دسترسی به محتویات این اپلیکیشن پیام رسان در آینده چالش های خودش را داشته باشد. بنابراین گرفتن نسخه پشتیبان از قسمت های مهم این اپ می تواند نگرانی ها را کاهش دهد. در مطلب پیش رو به سراغ همین موضوع رفته ایم و نگاهی به نحوه گرفتن پشتیبان از محتوای تلگرام انداخته ایم. اگر می خواهید با روش های بکاپ گرفتن از محتویات این اپلیکیشن اجتماعی محبوب آشنا شوید، تا پایان همراه ما باشید.

راه اول: استفاده از افرونه Save Telegram Chat History

گوگل کروم یک مزیت خیلی خوب دارد؛ برای هر چیزی می توانید افزونه بیابید و در این زمینه نیز مرورگر محبوب گوگل نا امیدتان نمی کند. برای استفاده از Save Telegram Chat History کافیست ابتدا به فروشگاه افزونه های گوگل رفته و سپس افزونه را دانلود کنید.

بعد از اینکار از طریق نسخه وب تلگرام (به آدرس https://web.telegram.org) وارد اکانت تان شوید. در این مرحله روی هر کانتکت یا گروهی که می خواهید تاریخچه چت هایش ذخیره شود، کلیک کرده و نهایت افزونه را باز کنید؛ بسته به تعداد پیامی که نگه می دارید، پروسه ذخیره کردن مدتی طول می کشد.

استفاده از افرونه Save Telegram Chat History

راه دوم: پرینت گرفتن از چت ها

در این روش به دو چیز نیاز دارید: یکی اینکه دوباره از طریق نسخه وب تلگرام وارد اکانت شوید و همچنین از مرورگری استفاده کنید که از فرمت پی دی اف (همانند گوگل کروم) پشتیبانی می کند:

  • به هر مخاطب یا گروهی که می خواهید بروید و مکالمه ها را (مشابه اسکرین شات پایین) انتخاب کنید

 پرینت گرفتن از چت ها

  • روی منو مرورگر (سه خط بالا، سمت راست) کلیک نمایید

  • Print را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی برای تان باز شود

  • در این قسمت، بخش Destination را به Save as PDF تغییر دهید و گزینه های Background graphics و Selection only را فعال کنید.

  • در نهایت Save را بزنید تا چت ها در فرمت فایل پی دی اف ذخیره شوند

 پرینت گرفتن از چت ها

بد نیست بدانید از مرحله سه به بعد، احتمال دارد تفاوت هایی در بعضی مرورگرها وجود داشته باشد. همچنین این روش برای ذخیره گفت و گوهای مخفی (Secret Chat) نیز کاربرد زیادی دارد. چون برخلاف پیام های عمومی، سکرت چت ها فقط در همان دیوایسی که گفت و گو را آغاز کرده اید نمایش داده می شوند.

راه سوم: پشتیبان گیری از مخاطبین تلگرام

تلگرام حالا به یکی از اصلی ترین راه های برقراری ارتباط ایرانیان تبدیل شده و به همین خاطر احتمالا خیلی از مخاطبین تان در این اپلیکیشن پیام رسان حضور دارند. برای گرفتن پشتیبان از کانتکت های این سرویس می توانید از اپلیکیشن Contact to Excel استفاده کنید تا مخاطبین در قالب فایل اکسل ذخیره شوند. در حالت عادی، Contact to Excel تمام مخاطبین موبایل را ذخیره می کند. اما اگر می خواهید تنها کانتکت های تلگرام را نگه دارید، راه خیلی سخت تری پیش رو خواهید داشت. در روش دوم ابتدا باید به آدرس contact/setting/export بروید، از مخاطبین خود یک نسخه پشتیبان بگیرید و سپس در موبایل آن ها را ذخیره کنید.

بسته به رابط کاربری موبایل ها، روش دوم روی بعضی تلفن های هوشمند متفاوت است

چون در مراحل بعدی مجبورید مخاطبین را پاک نمایید. حالا وارد قسمت contact/setting/contact to display شوید. در اینجا اگر مخاطبین تان در سیم کارت ذخیره شده بودند، تیک sim card را بزنید و در صورتی که آن را روی مموری سیو داشتید تیک device را بزنید. سپس به بخش مخاطبین برگردید و تمام کانکت ها را پاک کنید.

با توجه به اینکه قبلا از مخاطبین یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در واقع این کار را انجام می دهید تا مخاطبین شما پاک شوند و تنها کانتکت های برنامه هایی همانند تلگرام یا بقیه نرم افزارهای ارتباطی باقی بمانند. بنابراین حالا می توانید کانتکت های تلگرام را به عنوان مخاطبین پیش فرض انتخاب کنید.

اکنون به قسمت contact/setting/contact to display بازگردید و تلگرام را بزنید. دوباره به contact/setting/export رفته و از کانکت های تلگرام حالا یک نسخه پشتیبان بگیرید. به contact/setting/export and import بروید و روی گزینه import کلیک نمایید تا فایلی که از مخاطبین تلگرام پشتیبان گرفته بودید را برگردانید.

حالا برنامه Contact to Excel را باز کرده و از مخاطبین پشتیبان بگیرید. بعد از آنکه کارتان تمام شد، به contact/setting/export and import بروید و فایلی که از آن ابتدا بکاپ گرفتید را انتخاب کنید؛ همان مخاطبین اولیه باز می گردد.


سخن پایانی

بنابراین برنامه تلگرام از ابتدا تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌است. این شبکه اجتماعی پرطرفدار امکانات و قابلیت‌های فراوانی دارد. یکی از عوامل اهمیت این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از انواع امکانات در آن است. همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر بکاپ گرفتن از تلگرام به یک مسئله مهم تبدیل شده‌است. در این مقاله ساعدنیوز سعی شد علاوه بر بررسی کامل بکاپ گرفتن به شرح دیگر جزئیات نیز در باب این مسئله پرداخته شود. امیدواریم آموزش‌های گفته شده برای شما مفید بوده‌باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (525 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (165 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!