دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نیازی به بررسی مصوبه حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست 

شنبه، 19 اسفند 1396
کد خبر: 3637
ساعد نیوز: زرافشان درباره مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد و اظهارات پیرامون آن گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع مستقل قانون‌گذاری در این حوزه است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حذف مدارس نمونه دولتی و سمپاد که با حذف آزمون‌های ورودی آن آغاز شده، در روز‌های اخیر واکنش‌های بسیاری را در بین دانش آموزان و خانواده‌ها و کارشناسان به همراه داشته است. سرانجام محمدرضا مخبردزفولی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگویی با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌های دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و تغییرات مطرح شده گفت: قرار شد این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از کارشناسی‌های لازم مطرح شود و هر تصمیمی که شورا اتخاذ کند رویه اجرا باشد.
وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی هرگونه اقدام غیر از این مسیر در این زمینه متوقف شود تا نگرانی‌های به وجود آمده مرتفع شود.

زرافشان: حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد نیازمند طرح مجدد در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

علی زرافشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون هیچ مصوبه‌ای درباره این موضوع نداشته است و حذف آزمون مدارس نمونه و سمپاد نیز براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که مرجع رسمی قانون گذاری در آموزش و پرورش است به همین جهت هیچ دلیل و ضرورتی برای ارجاع مصوبه حذف مدارس نمونه و سمپاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.
وی همچنین درباره سخنان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره لزوم بررسی کارشناسی مصوبه شورای عالی آموزش پرورش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عنوان کرد: آقای مخبر دزفولی گفته‌اند که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده تا مصوبه حذف مدارس نمونه و سمپاد در این شورا بررسی شود. این درحالی است که شورای عالی آموزش پرورش خود مرجع مستقل قانون گذاری است و براساس قانون مجلس شورای اسلامی تصویب تمامی قوانین آموزش و پرورش براساس تصمیم این شورا بوده و براساس قانون نیازمند بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.
زرافشان درپایان درپاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مصوبه حذف آزمون‌های مدارس نمونه و سمپاد سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: این مصوبه سال آینده تحصیلی اجرایی خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI