ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات کلیدی برای قبول شدن در مصاحبه دکتری

  شنبه، 05 مهر 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
نکات کلیدی برای قبول شدن در مصاحبه دکتری
با توجه به اینکه شرکت در مصاحبه دکتری برا داوطلبان اهمیت ویژه ای دارد و دائما در حل تلاش برای اخذ موفقیت در این دوره می‌باشند در این مطلب سعی کرده ایم چندین نکته کلیدی برای شما عزیزان گردآوری کنیم که بتوانید در مصاحبه دکتری رتبه و امتیاز دلخواه خود را کسب نمایید.

مصاحبه دکتری

با توجه به اینکه 50% از امتیاز آزمون دکتری متعلق به مصاحبه می باشد باید بلافاصله بعد از شرکت در آزمون کتبی به فکر شرکت در مصاحبه بود. برای شرکت در مصاحبه دوره دکتری باید برخی از امتیازات پژوهشی توسط دانشجو کسب شود. زمان مصاحبه دکتری بعد از اعلام نتایج کتبی مشخص می شود. دانشجویانی که نتوانستند در آزمون دکتری کتبی رتبه خوبی کسب نمایند مصاحبه به عنوان یک نقطه امید روشن برای آنها محسوب می شود که بتوانند با امتیازات پژوهشی قدرتمند که به رزومه خود می افزایند در مصاحبه رتبه خوبی کسب کنند. اصولا زمانی که تاریخ مصاحبه مشخص شد دانشجو باید شروع به گردآوری امتیازات و مدارک کند و هر چه سریعتر تلاش کند تا امتیازات لازم را گرد آوری نماید. دانشجویان برای شرکت در مصاحبه استرس زیادی دارند و نمی دانند که اولویت با چه امتیازاتی می باشد به همین دلیل در تفکیک امتیازات و در اولویت قرار دادن هر یک دچار سردرگمی می شوند بهتر است برای اینکه در مصاحبه دکتری در اولویت باشیم معیارهای اصلی تقویت رزومه دکتری را بشناسیم:

بر اساس آیین نامه پذیرش دوره دکتری، امتیاز سوابق پژوهشی۴۰درصد، سوابق آموزشی ۳۰ درصد و ۳۰ درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه دکتری اختصاص داده شده است. سوابق علمی و پژوهشی شامل تمامی تحقیقات علمی پژوهشی دانشجو است که آنها را بصورت مقاله در مجلات معتبر isi ،Elsevier ،pubmed ،isc ،scopus و...چاپ نموده و یا با تالیف کتاب و چاپ کتاب، ترجمه کتاب و چاپ آن، اختراع و ابداع، اکتشافات و کارهای تحقیقاتی و....پرداخته، از سوابق پژوهشی محسوب می شود. امتیاز دهی بخش سوابق پژوهشی دانشجو در مصاحبه دکتری به شرح زیر می باشد:

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

1

1-1 مقالات علمی پژوهشی(داخلی و خارجی)مرتبط با رشته تحصیلی

2-1 گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

3-1 برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

22 امتیاز

هر مقاله تا 7 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 امتیاز و داخلی تا 5 امتیاز

برگزیدگی داخلی تا 3 و خارجی تا 7 امتیاز

2

مقالات علمی ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

6 امتیاز

هر مقاله تا 2 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقا

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس بین المللی (داخلی یا خارجی)

4 امتیاز

خارجی تا 2 و داخلی تا 1 امتیاز

4

تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

4 امتیاز

5

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

4 امتیاز

عالی تا 4 و بسیار خوب تا2 امتیاز

جمع امتیاز

40 امتیاز

با توجه به جدول فوق امتیازات پژوهشی که در مصاحبه دکتری ضروری می باشند را مطالعه فرمودید با توجه به امتیاز هر یک می توانید تصمیم بگیرید که چند مقاله داخلی و خارجی یا کتاب برای تقویت رزومه احتیاج دارید. مقاله شما هر چقدر پر بار و حاوی مدارک پژوهشی قوی و معتبر باشد از دیدگاه داوران آزمون مصاحبه دکتری در اولویت می باشید.

تصویر

در مصاحبه دکتری چه سوالاتی پرسیده می شود؟

  • مطمئنا ابتدای جلسه اساتید از شما می خواهند خودتان را به انگلیسی معرفی کنید. در پاسخ به این سوال ابتدا نام و نام خانوادگی خود را بگویید و سپس رشته و دانشگاه محل تحصیل خود را معرفی کنید. و پس از آن یک شرح حال مختصر از مسیر تحصیلی خود را عنوان کنید.
  • سوال دیگری که به احتمال زیاد از شما خواهند پرسید در رابطه با پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد شما خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر پایان نامه شما با رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی ارشد خیلی مرتبط نباشد حتما در این رابطه نیز از شما سوال خواهد شد که چرا پایان نامه و رشته مقطع کارشناسی ارشد شما ارتباط چندانی با هم ندارند؟
  • بعضی از دانشگاه های سراسری یکسری سوالات علمی در رابطه با پایان نامه دانشجو نیز مطرح می کنند. البته بیشتر دانشگاه ها از دانشجو سوالات علمی نمی پرسند ولی قدرت تحلیل داوطلب در رابطه با موضوعات علمی مخصوصا موضوع پایان نامه را مورد بررسی قرار می دهند.
  • مطمئنا از ریز نمرات و معدل شما در مقاطع قبلی نیز سوال خواهدشد. ضمنا در مورد رزومه تحصیلی و شغلی شما نیز خواهند پرسید. بنابراین داشتن یک رزومه قوی می تواند موثر واقع شود. ولی اشتغال به کار داوطلبان اکثر اوقات تاثیر منفی خواهد داشت.

نکته: اگر مدارکی از حرفه ها و تخصصی های مرتبط دارید را حتما خودتان به داوران ارائه کنید مثلا مدارک دوره های زبانهای خارجی و کار با نرم افزارها و ...که هر یک کاربرد خود را خواهد داشت.

تصویر

مدارک مورد نیاز در زمان مصاحبه دکتری

پیش از اینکه برای مصاحبه دکتری حضور پیدا کنید، باید مدارکی را نیز آماده کنید و با خود به همراه داشته باشید. برخی از مدارکی که در زمان مصاحبه دکتری از داوطلب خواسته می شود عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • فیش واریزی هزینه مصاحبه دکتری
  • مدارک تحصیلی مقاطع گذشته (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد9
  • کارنامه قبولی در آزمون دکتری و کارنامه دعوت به مصاحبه دکتری
  • توصیه نامه توسط اساتید مقاطع قبلی و انگیزه نامه
  • فرم رزومه پژوهشی و آموزشی
  • مدرک آزمونهای زبان ملی و بین المللی
  • پایان نامه ارشد و تسط کامل به تمامی مجزئیات آن
  • کلیه مستندات مربوط به سوابق پژوهشی (نامه پذیرش مقاله و یا مقالات درحال داوری و کتاب چاپ شده و حتی کتابهای نیمه کاره)
  • کلیه مدارک مربوط به گواهی های دریافت شده و کارهای حرفه ای، گواهی ثبت اختراع، افتخارات کسب شده در بخش آموزشی و پژوهشی مرتبط با رشته، گواهی تدریس در دانشگاهها و مراکز دیگر و همچنین گواهی شرکت در کارگاه های آموزشی.

نکات کلیدی در روز مصاحبه دکتری

1- حضور به موقع: حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید. خلوت کردن با خداوند قبل از مصاحبه بسیار آرامش بخش است.

2 – همراه نامناسب: قبل از حضور در جلسه مصاحبه حتما گوشی همراه خود را خاموش کنید. برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از حواس پرتی، چند نفر مانده به نوبت شما این کار را انجام دهید.

3- سؤالات عمومی: معمولاً از داوطلب خواسته می شود یکی از موارد زیر را به زبان انگلیسی بیان کند. سعی کنید برای هر یک از موضوعات زیر (و ترجیحاً مواردی شبیه اینها ) یک پاراگراف را تمرین و حفظ نمایید. اگر بخت با شما یار باشد به کارتان خواهد آمد.

  • معرفی کوتاهی از خود
  • چرا ما باید تو را از بین بقیه انتخاب کنیم؟ ( نقاط قوت خود را در چه میدانی؟ )
  • انگیزه خود را از ادامه تحصیل بیان کن!

4– لحظه ها: مصاحبه مانند یک برنامه پخش زنده است. شما فقط یک بار فرصت دارید ، قدر فرصت خود را بدانید!

5- شروع متفاوت: اگر وارد جلسه شدید و با سؤالات انگلیسی مواجه شدید، مضطرب نشوید. اساتید بعدی سؤالات فارسی خواهند پرسید.

6- ظاهر آراسته: سعی کنید لوازم زیادی در دست نداشته باشید. لباس مناسب و رسمی بر تن نموده و با روی و مویی به اندازه ، آراسته در محل حاضر شوید.

7- برخورد محکم: هنگام سلام در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و در صورت دست دادن محکم و با اعتماد به نفس دست دهید.

8- تکنیک چشمان براق: باید در صحبت های شما چهار چیز باشد: نشاط، سر زندگی، امید به پیشرفت و جستجوگری. و همین احساسات باید در لبخند و چشمان شما برق بزند.

9- تا دقیقه نود بازی کنید.این که شما یک قسمت مصاحبه را بد گذرانده اید نباید باعث شود ناامید شوید. چه بسا رقبایتان همین قدر هم بلد نباشند.

10- صبر و حوصله: عجله نکنید. قبل از جواب به سؤالات فکر کنید. در طی مصاحبه به ساعت خود نگاه نکنید.

11تمام وقت بودن دانشجو: توجه داشته باشید که برای یک استاد خیلی مهم است که دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت روی پایان نامه خود کار کند و اشتغال به کار می تواند تأثیر منفی بر روی نظر اساتید داشته باشد، البته در صورتی که کار فعلی شما در زمینه ای غیر از تدریس است. داشتن سابقه تدریس، نوشتن و یا ترجمه کتاب و از این قبیل کارهای تحصیلی می تواند به روند مصاحبه شما کمک کند.

12تأمین هزینه تحصیل: یکی از سؤالاتی که حتما مطرح می شود، تأمین هزینه تحصیل شما خواهد بود.
آیا خودتان سر کار می روید؟ شخص یا اشخاص دیگری هزینه زندگی شما را تأمین می کنند؟ معمولا در مورد آقایانی که متأهل هستند یا سن نسبتا بالایی دارند طفره رفتن از این سؤال ساده نیست و گفتن اینکه شاغل نیستید و دانشجوی تمام وقت خواهید بود با لبخند معنادار اساتید همراه می گردد!

13 معرفی داوطلب و سوابق تحصیلی: در ابتدا از دانشجو خواسته می شود که خود را معرفی کرده و به طور مختصر در مورد گذشته تحصیلی خود توضیح دهد.

سعی نکنید چهره ای غیر واقعی از خود نشان دهید، نمرات و کارنامه پژوهشی شما بیانگر همه چیز است. می توانید یک پرونده مختصر از اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلیتان، سوابق کاری و توانایی های خود تهیه کنید تا در صورت لزوم ارائه نمایید.

14انگیزه داوطلب برای ادامه تحصیل، اهداف علمی و شغلی آینده: سعی کنید نشان دهید که دارای برنامه، رسالت شخصی، چشم انداز فردی و برنامه مشخص هستید.در مصاحبه دکترا مستقیم و غیر مستقیم بگویید که کاملاً هدفدار این مسیر را انتخاب کرده اید و این یکی از گام های آینده شما است. البته این باید واقعیت داشته باشد و گرنه کلامی که واقعیت نداشته باشد نه باور می شود و نه تاثیرگذار است! پس راستگو باشید.

به خاطر داشته باشید که داشتن انگیزه، کلید اصلی موفقیت در مصاحبه آزمون دکتری می باشد. شما توانایی عوض کردن عقیده اساتید را دارید و این امر میسر نمی شود، مگر در صورتی که شما علاقه مندی و پیگیر بودن خود را نشان دهید و در پاسخ به سؤالات صادق باشید.

15- نگاه مثبت: اگر ترم چهارمی هستید و از زمانبندی شما برای دفاع پرسیدند، اکیداً از بیان اینکه من درس داشتم و نرسیدم و… خودداری کنید و بگویید خودتان را می رسانید ان شاء الله. چون اگر قبول بشوید هم واقعاً خود را خواهید رساند.

تصویر

16تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه های استنادی: روی مقالات علمی پژوهشی خود مانور دهید. پژوهش ها و مقالات شخصی که در حوزه تحقیق شما می باشند در پذیرش شما نقش بسزایی دارند. مقالاتی دارای ارزش در ارزیابی می باشند که در نشریات معتبر منتشر شده باشند. هرکاری هر جایی داشته اید (تدریس، مقاله، همایش، ترجمه، مجله…)، فهرست کنید و از آنها تأییدیه فراهم کنید، یا خودشان را همراه داشته باشید.

17موضوع مورد علاقه برای رساله دکتری: یکی از سؤالاتی که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود، زمینه کاری مورد علاقه شماست. طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید (یعنی انعطاف پذیر هستید).

18 پذیرش دانشجو در سایر دانشگاه ها: گاهی در مورد دیگر انتخاب های شما برای دکتری نیز سؤال می شود. در دانشگاهی که اولین انتخاب معرفی شده تان است تا حدی بر روی مسئله تأکید کنند و بحث را کمی کش دهید و نشان دهید که با مزایای آن دانشگاه آشنا هستید. در مورد دیگر دانشگاه ها هم هیچ گاه اختلاف سطح علمی را دلیل خود قرار ندهید. سعی کنید از مواردی نظیر فاصله تا محل سکونت، الزامات کاری و … استفاده کنید.

19- جواب های متنوع: برخی اساتید تا وقتی آن لفظی که در ذهنشان است گفته نشود، پاسخ را نمی پذیرند. سعی کنید طور دیگری جوابتان را تکرار کنید شاید موفق شوید!

20- اهمیت آغاز: بدانید که ۵ دقیقه اول مصاحبه آزمون دکترا بسیار مهم است. پس اقتدار، متانت و اعتماد به نفس خود را در این ۵ دقیقه به رخ بکشید.

21- اثبات خود: در تمام طول مصاحبه تنها یک هدف داشته باشید: باید اثبات کنید که کاندیدای با ارزشی برای دوره دکتری هستید. اسیر پاسخگویی صرف به پرسش ها نشوید، بلکه در هر پاسخی سعی کنید که حداقل یک دلیل به مصاحبه گر بدهید که شما را برای دکتری انتخاب کند.

بعد از جلسه آزمون مصاحبه پیگیر باشید

فرایند ارزیابی و جمع بندی به چند هفته ای زمان نیاز دارد. این فرصت طلایی برای شما محسوب می شود تا مدارک ناقص خود را به مدیر گروه ایمیل کنید یا با مراجعه حضوری به استادان و صحبت درخصوص علاقه مندی های پژوهشی و به ویژه موضوع رساله نیز می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. باید توجه داشته باشید که این کار را به درستی انجام دهید و زمان که می بینید از توانمندی شما خارج است با مشورت با استادان قبلی خود در مقاطع قبلی این راه را برای خود سهولت بخشید.

موسسه سینا پیشرو در زمینه ارائه کلیه خدمات دانشگاهی می باشد و به شما داوطلبان عزیز دوره دکتری تضمین داشتن یک رزومه بسیار قوی و کاملا تخصصی می دهد و می توانید با استفاده از خدمات این موسسه هر چه سریعتر رزومه دکتری خود را تقویت کنید و در مصاحبه دکتری شرکت نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (274 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (273 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (248 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (204 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (177 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (61 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (26 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (23 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (20 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (20 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (18 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نجار در طراحی مجسمه هایی با چوب و تنه ی درخت/ مغزشو باید طلا گرفت +فیلم (15 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گلف بازی کردن بانمک مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند+ویدیو/ فقط تمرکز کردن طارمی که نتیجه نداد😂 دورهمی سپیده خداوردی، مرضیه سریال آوای باران و دختران چینی با لباس چونگسام / تیپ متفاوت خانم بازیگر به سبک چینی ها تبریک تولد جالب حامد آهنگی برای تک پسرش/ ایشالا لبش همیشه خندون باشه+عکس عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین جشن تولد محسن تنابنده، نقیِ پایتخت/ میز تولدی آهنی با دیزاین آتش، زیرسیگاری و استکان! +عکس روش خلاقانه نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مدرسه/ چه بچه باهوشی😁+ویدئو مادرانه های مستانه مهاجر و نفس بازغی/ قاب احساسی ستاره سریال گناه فرشته در آغوش مادر مشهورش+عکس خلاقیت منحصر به فرد مهندس ایرانی با خلق ساختمانی به شکل تایتانیک حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! نگاهی به کوچه آجری و قدیمی هدیه بازوند بازیگر روژان سریال نون خ/ چه کوچه خوشگل و باصفایی+ عکس خلاقیت منحصربفرد هموطن یزدی در ایجاد استخر در پذیرایی خانه‌اش+ویدیو/ خسته نباشی هموطن خودکفا بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی دکوراسیون خاص و مجلل منزل ایمان قیاسی با چیدمان شیک و اروپایی+ویدئو دفن پیکر مادر محمود احمدی نژاد همراه با جلد قرآنی حاوی دستخط سید حسن نصرالله+عکس/ چه دعای قشنگی نوشته خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل فلامینگو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس اولین تصویر از عروس بزرگ امام خمینی(ره) که صبح امروز درگذشت (عکس) شباهت جالب سوگل خلیق، نازنین سریال دفتر یادداشت به پدرش / گوله نمک شیطنت از چشاش میباره! رونمایی از خواهر باکلاس مهدی قایدی ستاره تیم ملی/ کپی برابر اصل هم دیگه!+عکس آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت سبک جدید و خلاقانه محسن کیایی، مجری برنامه صداتو در گرفتن کیک تولد با طرح یکسان و خاص+عکس رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر (عکس) تغییر چهره پیمان معادی و مریلا زارعی از درباره الی تا افعی تهران در فاصله 16 سال / هرگز نمیشد باورم، این گرد پیری بر سرم ... بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟ رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس های جالبش در نقش یک کولبر/ حرفه‌ای و کاربلد+عکس حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... خلاقیت عجیب و خنده دار تازه عروس و داماد مازندرانی در طراحی کارت عروسی/ از اول زندگی به فکر قبض و قسطن!! نگاهی به چیدمان میز تولد ساده و خلوت احمدرضا عابدزاده در کنار پسر خوشتیپش+عکس جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! خاک ریختن بهرام رادان بر روی مزار پدرش در روز خاکسپاری با نمایی از بی‌تابی های مادرش+عکس رونمایی از دختر زیبای پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت +عکس پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد نگاهی به ماشین‌ لوکس و هوش پران احمدرضا عابدزاده، عُقاب تیم ملی +عکس/ این ماشین نیست هواپیماست! جشن تولد خلوت و شیک پروین قائم مقامی، مادر دکتر افشار سریال ساختمان پزشکان/ بهاره رهنما سنگ تموم گذاشته برای مامانش+عکس تغییر چهره هوش پران مازیار لرستانی بعد از تغییر جنسیت/ از شهره تا مازیار...عکس رونالدو زهر ترک شد؛ شوخی خَ... دوستان رونالدو او را سکته داد+ فیلم (فیلم) هنرنمایی ارسط و رحمت در پایتخت 5 به خاطر ازدواج سارا نیکا با رحمان رحیم! / به افتخار عموی عروس ... نگاهی به حجله عزای دردناک و غم‌بار علی انصاریان در خیابان+عکس/ کاش ننه علی اینو نمیدید😔 (فیلم) اجرای زنده فوق العاده پسر جوان خوش صدای ایرانی روی صحنه صداتو با آهنگ معروف سلطان قلب‌ها / ژوله چرا اینقدر ناراحته از صدای خوب این پسر؟! رونمایی از خانواده 4 نفری ستاره سابق والیبال شهرام محمودی/ بهش نمیخوره 2 تا بچه اونم به این سن و سال داشته باشه +عکس رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندنش با هودی+ویدیو/ اونقدر به من بد و بیراه گفتن
تیتر امروز   
بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟ جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد فوت دلخراش بازیکن پیشکسوت وسط بازی با استقلال همسر رهبر معظم انقلاب با چه ماشینی به خرید می‌روند؟ بانوی قاجاری تبریزی که یک نفر و نصفی بود+ عکس بزرگترین گنج گمشده ایران باستان/ گنجی که هرگز از آن خبری نشد تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت پدر زن سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال خانواده نقی معمولی را به فنا داد! / بدمستی و مصرف الکل کار دست آرکان داد ... گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان رشد 16.3 درصدی تولید فولاد ایران در زمستان 1402
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس