ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات طلایی در ایندیزاین

  سه شنبه، 17 آبان 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
نکات طلایی در ایندیزاین
ادوبی ایندیزاین یا Adobe InDesign یک نرم افزار نشر رومیزی ساخت شرکت Adobe است. از این برنامه می توان برای طراحی پوستر، آگهی، بروشور، مجله، روزنامه، پایان نامه، کتاب و کتاب الکترونیک استفاده کرد. در این مطلب با ما در ساعد نیوز همراه باشید.

ایندیزاین InDesign، یک نرم افزار طراحی است که توسط شرکت ادوبی (Adobe) تولید و منتشر شده است. با استفاده از این نرم افزار حرفه ای، کاربران حوزه طراحی دیجیتال، توانایی طراحی و ساخت انواع آگهی، بروشور، مجله، روزنامه و کتاب را دارا هستند. پروژه هایی که با استفاده از نرم افزار ایندیزاین طراحی و تولید می شوند، قابلیت نمایش بر روی انواع نمایشگرها و همچنین قابلیت چاپ و پرینت دارند. ایندیزاین، نرم افزاری است که توسط گرافیک دیزاینرها، طراحان و هنرمندان، ناشران و متخصصان بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.همانطور که ذکر شد، ایندیزاین توسط شرکت ادوبی (Adobe) طراحی و تولید شده است و قابلیت آن را دارد که به صورت مجزا یا به عنوان بخشی از Adobe Creative Cloud توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از آنکه ایندیزاین عضو Creative Cloud باشد، یکی از نرم افزارهای مجموعه Creative Suite به حساب می آمد.

تصویر InDesign

در آشنایی با نرم افزار ایندیزاین شما می توانید طراحی کتاب، مجلات با تنظیمات حرفه ای بصورت تک رنگ، دورنگ و یا چند رنگ به همراه تایپوگرافی شیک و گرافیک جذاب، استفاده از تصاویر، جداول و غیره را آماده چاپ کنید؛ همچنین می توانید آگهی ، پوستر، بروشور و حتی گزارش های سالانه تان را خودتان طراحی کنید. انجام تمام این کارها تنها با استفاده نرم افزار ایندیزاین (InDesign) که یکی از نرم افزارهای پرکاربرد برای صفحه آرایی و نشر رومیزی می باشد ممکن است. این نرم افزار به عنوان قسمتی از پکیج طراحی گرافیک حرفه ای شرکت ادوبی ارائه شده است، ایندیزاین درمیان مجموعه نرم افزارهای شرکت ادوبی (Adobe) به کاربران امکان طراحی، خلق و ایجاد اسناد برای انتشار برروی کاغذ یا انتشار در صفحات وب و دیگر محیط های الکترونیک را می دهد. ایندیزاین این امکان را به شما می دهد تا با امکانات و ابزار مناسب به راحتی اقدام به طراحی و اجرای صفحات کتاب، صفحات روزنامه، بروشور، کاتالوگ، آگهی مجلات و روزنامه، انواع فرم، گواهی و … نمایید. همچنین امکان طراحی و صفحه آرایی از یک صفحه تا یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای و یا بیشتر را فراهم می کند.

InDesign CC چیست؟

Creative Cloud در کمپانی ادوبی، در واقع مجموعه ای از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی است که برای خلق طراحی، تبلیغات و ارتباطات به صورت چاپی، نمایش تصویری یا ویدیوئی و آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو، InDesign CC نیز یکی از این نرم افزارهای مجموعه Creative Cloud کمپانی ادوبی است. از ادوبی ایندیزاین سی سی، هم بر روی سیستم های مک و IOS و هم بر روی سیستم های ویندوزی، استفاده می شود. اما منظور از حروف CC در پایان نام این نرم افزار چیست؟ در واقع در تمام نرم افزارهای منتشر شده توسط کمپانی ادوبی، حروف CC بیانگر آن است که این نرم افزار یکی از اعضای مجموعه Creative Cloud است. پس هر زمان حروف سی سی را در پایان نام نرم افزاری منتشر شده توسط کمپانی ادوبی دیدیم، باید بدانیم که این نرم افزار از مجموعه نرم افزارهای Creative Cloud ادوبی است.اما عضویت یک نرم افزار در مجموعه نرم افزارهای Creative Cloud چه معنایی دارد و چه تفاوتی را برای کاربران پدیدار می سازد؟

زمانی که یک نرم افزار عضو Creative Cloud کمپانی ادوبی است، در واقع به تمام منابع نرم افزارهای دیگر عضو این مجموعه، دسترسی دارد. از این رو، استفاده از یک سری خدمات و امکانات موجود در این نرم افزارها برای کاربر رایگان نبوده و او برای دسترسی به این خدمات و امکانات نیازمند تهیه مجوز، لایسنس یا اشتراک از کمپانی ادوبی است. همچنین زمانی که شخصی، لایسنس یا اشتراک خود را از ادوبی خریداری می کند، امکان دسترسی به فروشگاه آنلاین ادوبی را دارد. او می تواند از این فروشگاه مجازی ادوبی تحت عنوان Adobe Stock، جهت تهیه انواع فونت ها، قلم ها، پترن ها و مواردی که برای انجام پروژه ها می توانند ابزار کارش باشند، استفاده نماید.

تاریخچه اولیه نرم افزار InDesign

InDesign، جانشین PageMaker است که در اواخر ۱۹۹۴ توسط Adobe خریداری شد (Freehand نیز که از رقبای Adobe محسوب می شد توسط Aldus به Altsys، سازنده Fontographer فروخته شد). PageMaker در سال ۱۹۹۸ تقریبا کل بازار حرفه ای خود را به QuarkXPress 3.3، منتشر شده در سال ۱۹۹۲ و ۴.۰ منتشر شده در سال ۱۹۹۶ ، باخت. Quark اعلام کرد که قصد خریدن شرکت Adobe را دارد تا از ایجاد مشکلات ناشی از عدم اعتماد در شرکت ترکیبی PageMaker جلوگیری شود. Adobe این پیشنهاد را رد کرده و به کار بر روی نرم افزار جدید خود ادامه داد. یعنی پروژه ای که توسط Aldus آغاز و با عنوان Shuksan نامگذاری شده بود. بعدا این عنوان به K2 تغییر یافته و با عنوان InDesign 1.0 در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. در سال ۲۰۰۲، ایندیزاین تبدیل به اولین نرم افزار نشر رومیزی برای Max OS-X شد. در نسخه سه این نرم افزار، ترکیب شدن با نرم افزارهای Photoshop و Illustrator و Acrobat در قالب Creative Suit باعث تقویت توزیه این نرم افزار گردید.

در InDesign می توان اسناد را به صورت Portable Document Format یا PDF خروجی گرفت. ایندیزاین اولین نرم افزار DTP هست که از Unicode برای پردازش متن، فونت های Open Type و امکانات پیشرفته ای مثل Layeout Style و OpticalMargin Alignment و Cross Platform Scripting با استفاده از Java Script، پشتیبانی می کند. در نسخه های بعدی این نرم افزار، فرمت های جدیدی معرفی شد. برای پشتبیانی از ویژگی های جدید به خصوص تایپوگرافیک ارائه شده در InDesign CS، هم برنامه و هم فرمت سند، با ورژن های پیشین سازگاری نداشتند. به جای آن در نسخه InDesign CS2، از فرمت INX، فرمت XMl که مبتی بر XML است استفاده شده است. نسخه های CS این نرم افزار در آوریل ۲۰۰۵ آپدیت شده که قابلیت خواندن فایل های CS2 با فرمت inx را دارا هست. فرمت InDesign Interchange از نسخه های قبل از InDesign CS پشتبیانی نمی کند. شرکت Adobe، همراه با انتشار InDesign CS5، فرمت IDML یا InDesign Markup Language را جاگزین INX کرد.

شرکت اددوبی نسخه InDesign Cs3 را (به همراه Creative Suite 3) به عنوان یک نرم افزار Universal Binary سازگار با سیستم های Intel و PowerMac در سال ۲۰۰۷ عرضه کرد که دو سال دیرتر از تاریخ تعیین شده قبلی بود.

شناسایی مقدماتی InDesign

  1. آشنایی با محیط برنامه
  2. فراگیری میانبرهای صفحه کلید
  3. شناسایی و دسترسی به ابزارها
  4. ذخیره تغییرات انجام شده
  5. نحوه تنظیم اسناد چندگانه
  6. تنظیمات همگام سازی.
  7. تنظیم فضای کاری
  8. تنظیم عناصر اصلی صفحه
  9. قرار دادن تصاویر خارجی
  10. ایجاد قالب مناسب و انتقال مطالب اصلی
  11. چاپ پرونده

تفاوت نرم افزارهای InDesign و word

مزیت نرم افزار ایندیزاین نسبت به word انعطاف بالاتری برای طراحی جداول، ایجاد قالب های جدید در چند ستون و کار برروی سندهای بسیار بزرگ همچون کتابهای چند صد صفحه ای و پشتیبانی از چندین صفحه مستر Master امکان جستجوی پیشرفته کلمات و جایگزینی با کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر است. یکی از قابلیتهای جذاب ایندیزاین امکان ایجاد قالب برای کتاب و یا نشریه ای خاص است البته این تنها نکته مثبت این نرم افزار نیست بلکه قابلیت استفاده از این قالب برای کتابها و نشریات دیگر است که این نرم افزار را بسیار محبوب کرده است. آراستگی هرچه بیشتر صفحات با نرم افزار ایندیزاین باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن شده است. امکان استفاده از قلم های برتر و صفحه آرایی مدرن و به روز و کارآمد از دیگر مزیتهای این نرم افزار است که باعث برتری نسبت به سایر برنامه های مشابه می شود.

تصویر

قابلیت ها InDesign

نرم افزار ایندیزاین با قابلیتهایی چون:

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • قابلیت ایجاد قالب و متن چند ستونه
  • امکان انتقال متن از سایر نرم افزارهای متنی چون word
  • دارا بودن امکانات نرم افزارهایی چون: پیج میکر، کوارک، ایلوستریتور
  • صرفه جویی در زمان و سرعت انجام کارهایی چون صفحه بندی و تنظیمات چاپی

نرم افزار ایندیزاین رابطه قوی با سایر نرم افزارهای ادوبی دارد و به دلیل اینکه امکان ایجاد عکسها و طرح های گرافیکی در ایندیزاین میسر نمی باشد معمولاً در کنار این نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرد. ادوبی با ایجاد Adobe Creative Cloud توانسته است رابطه خوبی بین این سه نرم افزار ایجاد نموده تا به سرعت فایلهای لایه باز و طرح لایه باز پردازش شده به ایندیزاین منتقل شود.

سایر قابلیتهای نرم افزار ایندیزاین

  • امکان ذخیره تمامی تغییرات اعمال شده بصورت اتوماتیک و خودکارسازی کارها
  • امکان انتقال و طراحی جدول با ابزار Table and cell styles
  • قابلیت گرفتن خروجی XHTML
  • کنترل لایه ها و فایلهای منتقل شده از فتوشاپ و فایلهای PDF
  • امکان اضافه کردن اطلاعات تصویر با Live Caption
  • ترکیب چند صفحه با سایزهای مختلف در یک سند
  • سازگاری و هماهنگی با سایر نرم افزارهای flash، acrobat، illustrator، photoshop

نکات چاپی در ایندیزاین

ایندیزاین با انقلابی که در صنعت چاپ ایجاد کرده است بیش از یک دهه است که در طراحی مجلات چاپی و دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار قابلیت انتقال متن از سایر نرم افزارها همچون word و ویرایش آنها، جایدهی عکس ها، استفاده از ابزار و امکانات جهت رسم و افزودن طرحهای پیش ساخته، جدول، فرمول نمودار و…، به راحتی تمام امکانات لازم جهت یک طراحی حرفه ای را به شما می دهد. برای کار با این نرم افزار نیاز به هیچ پیش زمینه ای نیست و شما تنها با گذراندن یک دوره مقدماتی و فراگیری موارد زیر می توانید در زمینه طراحی و صفحه آرایی اقدام نمایید.در این بخش از مطلب به چند نکته طلایی چاپی خواهیم پرداخت؛

پرینت به روش PDF و به صورت فایل تصویری و به صورت فایل های NATIVE

ایندیزاین InDesign یکی از رایج ترین نرم افزار هایی است که معمولا برای ایجاد اسناد و فایل های تصویری به کار برده می شود- اما پرینت گرفتن از آن کمی دشوار می باشد و نیاز به ترفند دارد. از آنجایی که انواع مختلفی از فایل ها برای انتخاب وجود دارد، انتخاب اینکه فایل ها را به صورت pdf یا به صورت فایل تصویری یا حتی اینکه به صورت فایل native را چاپ کنیم، دشوار می باشد. به منظور اینکه این روند را ساده تر کنیم و بهترین نوع پرینت و نتیجه ی قابل مشاهده را داشته باشیم، یک سری نکات در خصوص پرینت گرفتن از این نرم افزار را در کنار هم قرار داده ایم و به شما ارائه می دهیم.

نکات پرینت ایندیزاین

قانون سخت و سریع ما دراینجا این است که:همیشه وقتی که می خواهید اسناد و تصاویر خود را پرینت بگیرید، یک فایل PDF ایجاد کنید. از آنجایی که ایجاد یک فایل پی دی اف تنها برای اهداف چاپ، خیلی وقت گیر و عذاب آور است،بنابراین به سراغ فایل NATIVE بروید و چرخه ی کار را دوباره اجرا کنید. البته مطمئن شوید که در این فرایند، کیفیت کار را پایین نیاورید. انتخاب فرمت اشتباه در ابتدا، می تواند در انتهای کار باعث دردسر شود، بنابراین از قبل خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید نتیجه ی کار شما چگونه باشد.

انتخاب فرمت

اگر که می خواهید این اسناد را در صفحات وب قرار دهید، پس فرمت پی دی اف و تصویر بهترین انتخاب می باشند، چرا که ظاهر خود سند دقیقا اسکن می شود و به راحتی به اشتراک گذاشته می شود، آن هم درحالی که اندازه ی سایز مورد نظر به اندازه ی کافی کوچک می باشد. البته فکر کردن درمورد فرمت رنگ هم آنقدر مهم می باشد که چند دقیقه ای صرف فکر کردن درمورد آن شود. آیا طرح های رنگی RGB جواب می دهد یا نیاز است که از طرح های رنگی CMYK استفاده شود؟ نتیجه ای که می خواهید بدست آورید در تصمیم گیری در این باره تاثیر می گذارد. اگر که می خواهید یک فایل native را چاپ کنید، باید حتما قبل از ارسال فایل برای پرینتر، حتما گزینه های درایو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پرینتر می تواند فایل را بخواند. درهنگام پرینت چنین فایل هایی، اجازه دهید که پرینتر مدیریت رنگ را انجام دهد. تنظیمات بیش از حد می تواند موجب چاپ نامناسب فایل شود، چرا که شما دائما گزینه های درایو و سایر تنظیمات را تغییر داده اید. بعد از چاپ فایل های native می توانیم بفهمیم که چرا فایل های پی دی اف همیشه توصیه می شوند، چرا که این گونه فایل ها متغیر های زیادی دارند و از طرفی اگر که می خواهید که فایل با کیفیت داشته باشید، پی دی اف مناسب تر است.

انواع فایل های سند

در مرحله ی دوم، ما یک توضیح مختصر از گزینه های مختلف نوع فایل را برای کمک به انتخاب وضوح مناسب برای فرایند چاپ در اختیار شما قرار می دهیم. بنابراین، چه شما یک طراح گرافیکی باشید که با فایل های چاپی پیچیده کار می کند و یا اینکه تنها اسناد ساده گرافیکی را می خواهید چاپ کنید، دانستن تفاوت بین انواع مختلف فایل های قابل چاپ می تواند دردسر های شما برای چاپ از طریق این نرم افزار را بسیار کم کند.

چاپ پی دی اف

فرمت سند انتقالی، بهتر است که به صورت فایل پی دی اف که یک فایل محبوب می باشد، شناخته شود، زیرا تمامی عناصر یک سند چاپ شده را به صورت یک تصویر الکترونیکی ایجاد می کند. فرمت پی دی اف برای مشاهده ،جابه جایی ،چاپ وبه اشتراک گذاری تصاویر اصلی با دیگر کاربران بسیار راحت تر است. این نوع از فایل برای اشتراک گذاری اسناد مثل مقاله های مجلات، بروشورهای محصولات و آگهی ها بسیار مفید می باشد. هرسند تصویری که دارای فایل های متنی و حجم زیادی از تصاویر مختلف است بهتر است که به عنوان فایل پی دی اف ایجاد شود، زیرا ظاهر گرافیکی اصلی سند را حفظ می کند.

فایل های NATIVE

یک فایل native، فایلی است که با استفاده از برنامه نویسی در یک نرم افزار خاص، ذخیره می شود. بنابراین وقتی که یک فایل با این فرمت را در InDesign ذخیره می کنید،آن را به عنوان سند آن نرم افزار ذخیره می کنید. مانند بسیاری از فرمت ها، این فرمت نیز مزایا و معایب خودش را دارد. بزرگترین مزیت این فرمت این است که ذخیره سازی و پرینت آن بسیار راحت تر است، زیرا تصویر یا سند را دقیقا همانطور که بوده است، تحویل می دهد. نقطه ضعف آن این است که این نوع از فایل ها به راحتی توسط پرینتر ،برنامه های نرم افزاری یا دیگر کاربران قابل خواندن نیستند. امیدوارم که این اطلاعات، پرینت های روزانه ی شما را راحت تر بکند. اگر که تا به حال با پرینتر خود مشکل داشته اید یا اینکه نمی دانستید چگونه زیر ساخت مورد نظرتان برای پرینت را ایجاد کنید، ما اینجا برای کمک به شما آماده هستیم.

فایل تصویری

در واقع، فایل های تصویری در انواع مختلفی از زیرمجموعه ها قرار می گیرند. شما احتمالا با انواع فایل های تصویری معمول مانند JPG، GIF و TIFF آشنا هستید. نوع فایل تصویری انتخاب شده برای چاپ بستگی به تعدادی از عوامل دارد و هر کدام، مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال، فرمت JPG برای عکس ها و تصاویری است که باید بسیار کوچک باشند، مانند آنهایی که در یک وب سایت استفاده می شوند یا از طریق ایمیل به اشتراک گذاشته می شوند. از سوی دیگر، GIF یک فرمت است که تصاویر گرافیکی را تا 256 رنگ ذخیره می کند و از فشرده سازی بدون افت فشار برای ایجاد خروجی های با کیفیت بالاتر هنگام چاپ یا به اشتراک گذاری استفاده می کند. فایل های TIFF به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده اند، به کاربران اجازه می دهد تا با تصاویر raster یا BMAP با استفاده از صرفه جویی آنها در فرمت های مختلف رنگ و انواع مختلف فشرده سازی، کار کنند. فایل های TIFF در میان عکاسان حرفه ای محبوب هستند، زیرا برای حفظ یکپارچگی و وضوح تصویر، از فشرده سازی بی فایده استفاده می کنند.

سوالات متداول

  • ایندیزاین چیست؟ایندیزاین یکی از رایج ترین نرم افزار هایی است که معمولا برای ایجاد اسناد و فایل های تصویری به کار برده می شود- اما پرینت گرفتن از آن کمی دشوار می باشد و نیاز به ترفند دارد.
  • نکات پرینت ایندیزاین چیست؟از آنجایی که ایجاد یک فایل پی دی اف تنها برای اهداف چاپ، خیلی وقت گیر و عذاب آور است،بنابراین به سراغ فایل نیتیو بروید و چرخه ی کار را دوباره اجرا کنید.
  • انتخاب فرمت اشتباه می تواند باعث چه مشکلی شود؟انتخاب فرمت اشتباه در ابتدا، می تواند در انتهای کار باعث دردسر شود، بنابراین از قبل خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید که می خواهید نتیجه ی کار شما چگونه باشد.
  • چه فرمتی مناسب است؟اگر که می خواهید این اسناد را در صفحات وب قرار دهید، پس فرمت پی دی اف و تصویر بهترین انتخاب می باشند، چرا که ظاهر خود سند دقیقا اسکن می شود و به راحتی به اشتراک گذاشته می شود.
  • فرمت پی دی اف برای چه فایل هایی مناسب است؟فرمت پی دی اف برای مشاهده ،جابه جایی ،چاپ وبه اشتراک گذاری تصاویر اصلی با دیگر کاربران بسیار راحت تر است. این نوع از فایل برای اشتراک گذاری اسناد مثل مقاله های مجلات، بروشورهای محصولات و آگهی ها بسیار مفید می باشد.
  • نوع فایل تصویری بستگی به چه چیزی دارد؟نوع فایل تصویری انتخاب شده برای چاپ بستگی به تعدادی از عوامل دارد و هر کدام، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

و در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (457 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (272 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (263 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (196 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (192 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (89 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (50 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (43 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (42 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به طراحی خلاقانه ماکت فیگور علی دایی /چه بامزه ساخته شده +عکس سورپرایز علی دایی توسط مردم عادی در روز تولدش/ چه خوشحال شد اسطوره +فیلم رونمایی رضا گلزار از برادرزاده ناز و بانمکش/ ماشاءالله خانوم کوچولو چقدر خوشگل و ماهه+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس تست هوش / این خانواده چند فرزند دارد؟ تصاویر جالب و شکارشده از کنکور سال 1403/ از نوشته خلاقانه روی تخته تا مدل موی متفاوت شرکت کننده پسر به سبک پایتخت (ویدئو) ترکیب هندسه با بازی مافیا، واقعاً چه می‌کنه جواد خیابانی!/ بهرنگ علوی تمام تلاششو می‌کنه که از خنده منفجر نشه😂 (تصویر) دانستنی‌های عجیب اما واقعی (29)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم