دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده /

نکات طلایی برای نگهداری کاهو در یخچال/ تازه تر و خوشمزه تر از روز اولش میشه 

سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
کد خبر: 388679
ساعد نیوز: کاهو را می‌توان در دسته‌بندی سبزیجات پرطرفدار قرار داد که جدا از طعم خوبی که دارد، سرشار از فیبر و مواد مغذی است. البته، یکی از مشکلاتی که افراد در مورد کاهو دارند این است که به سرعت پلاسیده شده و طراوات و شادابی خود را از دست می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، یکی از مشکلاتی که حتما بعد از خرید کاهو با آن مواجه شدید، زرد و پلاسیده شدن برگ های کاهو مدتی پس از خرید آن است. خیلی از مواقع بعد از خرید کاهو متوجه از بین رفتن تازگی و شادابی میشویم. برای رفع این مسئله حتما شما هم دغدغه افزایش ماندگاری کاهو را دارید. اما نگران نباشید؛ ما برای شما روش های افزایش ماندگاری کاهو را در ادامه مطلب آماده کرده ایم، تا همیشه از کاهو های تازه و ترد و خوشمزه استفاده کنید.

7 روش جالب افزایش ماندگاری کاهو

برای افزایش ماندگاری کاهو در مدت طولانی، باید نکات زیادی را مورد توجه قرار داد. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تمامی نکات مهم در جهت افزایش ماندگاری کاهو، از لحظه خرید تا مصرف را بیان کنیم. با ما همراه باشید؛

1-شیوه شستن صحیح کاهو

یکی از مهم ترین نکته ای که برای افزایش ماندگاری کاهو باید به آن توجه کرد؛ طریقه صحیح شستن بوته کاهو است.

1-در هنگام خرید تلاش کنید کاهو های سالام تر و تازه تر انتخاب کنید.

2-با یک کارد تیز 2 سانت انتهای کاهو را جدا کرده؛ تا برگ های کاهو به سادگی از هم جدا شوند.

3- برگ های سالم کاهو را از برگ های خراب جدا کرده و به خوبی با آب بشویید.

4-کاهو ها را در یک ظرف پر ازآب سرد ریخته و مقداری نمک یا سرکه به آن اضافه کرده و اجازه دهید حداقل 5 دقیقه کاهو ها در آن بمانند.

5-برگ های شسته شده کاهو را در آبکش قرار داده و اجازه دهید کاهو ها خشک شوند

6- برای افزایش ماندگاری کاهو و کاهش رطوبت آن، میتوانید برای خشک کردن از پارچه استفاده کنید.

2-استفاده از بسته های جاذب اتیلن برای افزایش ماندگاری کاهو

در جایی که کاهو نگهداری میکنید، میتوانید 2 الی 4 بسته جاذب اتیلن کنار کاهو بگذارید. اتیلن دشمن تازگی میوه و سبزیجات است. با جاذب اتیلن میتوانید روند رسیدن سبزیجات را به تعویق بیندازید و در مدت زمان بیشتری ( حداکثر 3 هفته) کاهو تازه داشته باشید.

3- نگهداری کاهو در یخچال

یکی از روش های افزایش ماندگاری کاهو در منزل، قرار دادن کاهو در یخچال است. شما می‌توانید برای افزایش ماندگاری کاهو، به جای اینکه بوته کاهو را سریعا در کیسه های پلاستیکی بگذارید، می‌توانید کاهو ها را در یک پارچه خشک پیچیده و بعد آن را در کیسه پلاستیکی گذاشته و در قسمت جا‌میوه ای یخچال نگهداری کنید. با این شیوه طراوت و تردی کاهو برای مدت زمان بیشتری حفظ خواهد شد.

یکی دیگر از روش های افزایش ماندگاری کاهو در یخچال این است که تا پیش از اینکه بخواهید کاهو را مصرف کنید، از شستن آن اجتناب کنید. نکته‌ی بسیار مهمی که برای افزایش ماندگاری کاهو باید به آن توجه کنید دمای یخچال است. اگر دمای یخچال بیش از اندازه گرم و سرد باشد؛ موجب از بین رفتن کاهو و غیر قابل خوردن آن می‌شود. بنابراین همیشه دمای یخچال را در حالت استاندارد قرار دهید.

4- نگهداری کاهو در فریزر

بسیاری از سبزیجات مانند، بادمجان و …. را می‌توانیم فریز کنیم. اما باید بگوییم کاهو را نمیتوان فریز کرد در واقع نگهداری کاهو در فریزر امری غیر ممکن است. همانطور که میدانید، بیشتر بافت کاهو از آب تشکیل شده است که درصورت فریز کردن، بافت آبدار آن منجمد شده و در صورت نگهداری کاهو در فریز، به شدت بی‌کیفیت می‌شود. بنابراین فریز کردن از روش های افزایش ماندگاری کاهو نیست.

5-روش نگهداری سلاد کاهو در یخچال

اگر قصد دارید کاهو را به صورت سالاد چندین ساعت در یخچال نگه داری کرده و بعد آن را سرو کنید؛ کاهش رطوبت کاهو نکته بسیار مهمی است که باید به آن برای «افزایش ماندگاری کاهو» دقت شود. همانطور که گفته شد؛ بیشتر بافت سبزیجات از جمله کاهو را آب تشکیل داده است. حتی اگر کاهو بعد از شستن کاملا خشک شود، باز هم در زمان خرد کردن مقداری رطوبت دارد.

یکی از بهترین روش نگهداری سالاد کاهو در یخچال، استفاده از یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی به منظور کاهش رطوبت است. شما می‌توانید چند دستمال کاغذی را تا کرده و روی کاهو قرار دهید. یکی دیگر از روش نگهداری سالاد کاهو، ریختن سالاد کاهو در یک ظرف درب دار برای جلوگیری از ورود هوا به ظرف است. اگر ظرف شما سر بسته نیست؛ می‌توانید از سلفون یا کیسه فریزر استفاده کنید.

6-روش نگهداری کاهو در مغازه

روش نگهداری کاهو در مغازه و شیوه افزایش ماندگاری کاهو در منزل کمی با هم متفاوت است. اگر مغازه میوه فروشی دارید، به نکات زیر که در مورد روش نگهداری کاهو در مغازه گفته شده توجه فرمایید.

1- برگ های پلاسیده را از برگ های سالم کاهو جدا کنید.

2- بته کاهو‌های تازه و سالم را روی یک سطحی که ارتفاع از زمین داشته باشد، بدون اینکه روی هم تلنبار شوند بچینید.

3-میزی که کاهو‌ها بر روی آن قرار گرفته‌اند، در قسمت خنک مغازه و با فاصله از دیوار نمور قرار دهید. توجه داشته باشید که تابش مستقیم خورشید، موجب به پلاسیده شده و در نهایت خراب شدن کاهو می‌شود.

4-از خیس کردن کاهو‌ها اجتناب کرده و کاهو ها را در جایی که تهویه مناسب دارد قرار دهید.

7-نگهداری کاهو در آب

شما نمی‌توانید کاهو را مدت زمان طولانی در آب قرار دهید. اما قرار دادن کاهو قبل از زمان استفاده، موجب طراوت و شادابی آن می‌شود.

علت قرمز شدن کاهو چیست؟

علت قرمز شدن کاهو یا علت علت قهوه ای شدن کاهو، به دلیل اثر شیمیایی که گاز اتیلن بر روی کاهو می‌گذارد است. از خوردن قسمت هایی از کاهو که لکه قرمز یا قهوه ای دارند خوددداری فرمایید. توجه کنید که کاهو را از میوه‌هایی که گاز اتیلن تولید می‌کنند مانند سیب، گلابی و آووکادو دور نگهدارید.

  برچسب ها: سبزیجات کاهو

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ویراستاری تخصصی مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ترجمه تخصصی متن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟