نکات طلایی پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال!+ فیلم آموزشی

  یکشنبه، 08 مرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات طلایی پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال!+ فیلم آموزشی
پرایس اکشن، یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار در بازار سرمایه است که به میزان زیادی باعث بهبود عملکرد تریدر‌ها و دید آن‌‌ها نسبت به تغییرات آینده می‌شود. بهتر است اینطور بگوییم، که کمتر کسی با استفاده درست از پرایس‌ اکشن به سود ایده‌آل خودش نرسیده است. در ادامه ساعدنیوز به کلیذی ترین نکات در مورد پرایس اکشن خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

پرایس اکشن یکی از روش‌های معامله‌گری پرطرفدار است که معامله‌گران می‌توانند با درک عمیق این روش، عملکرد خود در بازارهای مالی را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند. با این حال همچنان مفاهیم گمراه کننده و موقعیت‌های نامفهوم زیادی نیز وجود دارند که ممکن است تریدرها را دچار سردرگمی کند یا حتی موجب از دست رفتن سرمایه آن‌ها شود. ما در این مقاله نکات کلیدی در خصوص پرایس اکشن را شرح داده‌ایم که می‌تواند کمک شایانی به معامله‌های شما بکند.

پرایس اکشن چیست؟

طبق گفته های حسینی فایننس پرایس اکشن مجموعه‌ای از الگوها و رفتارهای قیمتی است که بر روی نمودار قیمتی دارایی نشان داده می‌شود. این الگوها و رفتارها بر اساس تغییرات قیمتی در طول زمان شناسایی می‌شوند و به عنوان یک روش تحلیلی در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی می‌توان گفت در روش تحلیلی پرایس اکشن برای پیش بینی روند حرکت یک دارایی نیازی به استفاده از شاخص‌های فنی یا اخبار و رویدادهای اقتصادی وجود ندارد و به تنهایی می‌توان از روی کندل‌های ثبت شده بر روی نمودار تصمیم‌گیری کرد. در ادامه نکات ضروری در خصوص استفاده از این روش که هر تریدری باید بداند، آورده شده است.

پرایس اکشن

محدوده حمایت و مقاومت بهتر از خطوط حمایت و مقاومت هستند.

خطوط حمایت و مقاومت دو مفهوم اساسی و مهم در روش پرایس اکشن است اما تنها تعداد کمی از معامله‌گران می‌توانند با درک درست این مفهوم به سودهای قابل توجهی در بازارهای مالی دست یابند. بسیاری از تریدرها به جای در نظر گرفتن یک محدوده حمایتی و مقاومتی، تنها برخی از خطوط را به عنوان خطوط حمایتی و مقاومتی در نظر می‌گیرند و تحلیل‌های خود را بر اساس آن‌ها انجام می‌دهند. اگر چه این خطوط بی نقص به نظر می‌رسند، اما در طی روندهای جاری ممکن است موجب بروز خطا نیز گردند. دلیل این امر این است که یک خط به تنهایی بر روی مسیر حرکت قیمت تاثیر نمی‌گذارد، بلکه این محدوده حمایتی و مقاومتی است که بیشترین تاثیر را بر روی روند حرکت قیمت دارد. در حقیقت استفاده از محدوده حمایتی و مقاومتی به جای خطوط، این امکان را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا موقعیت‎های مناسبی که قیمت در آن خط را لمس نمی‌کند، از دست ندهند و همچنین در دام جهش‌های ناگهانی و لحظه‌ای قیمت نیافتند. در نتیجه معامله‌َگران با شناسایی این نویزها بر روی محدوده، می‌توانند از بازارهای مالی کسب سود نمایند.

قرار دادن تمام تمرکز خود را بر روی قله‌ها و کف‌ها

توجه به قله‌ها و کف‌ها بر روی نمودار قیمت اطلاعات مهمی در خصوص قدرت یک روند و جهت بازار می‌دهد. همچنین معامله‌گران با آنالیز قله‌ها و دره‌ها می‌توانند از قبل از پایان یک روند و شروع یک روند بازگشتی مطلع شوند. آنالیز قله‌ها و دره‌ها یک راز مهم و قدرتمند در پرایس اکشن است که می‌توان آن را با سایر روش‌های محبوب و معروف ترکیب کرد. برخی از مواردی که به شما در شناخت بهتر سقف‌ها و کف‌ها کمک می‌کند به شرح زیر است:

  • موج‌های بلند بر روی نمودار قیمت، نشانه‌ای از یک سیگنال قوی برای تایید روند است.

  • در صورتی که قیمت پیش بینی شده شما با ایراداتی مواجه باشد و قله‌ها و کف‌های بالاتر بر روی نمودار بسازد، انرژی جنبشی در بازار با کاهش همراه است.

  • اگر افزایش نوسان قیمت به هنگام ایجاد قله‌ها و دره‌ها مشاهده کردید، لازم است که بدانید در حال تجربه کردن بزرگترین حجم نوسان هستید.

  • هنگامی که در یک روند صعودی قیمت بالاتر از قله قبلی نرود، عدم خروج در حرکت بعدی نمودار می‌تواند با ریسک همراه باشد.

بروز رسانی کردن موقعیت کنونی قیمت را در زمان معاملات

حتی اگر مطمئن‌ترین سیگنال‌های پرایس اکشنی را بگیرید، می‌توانید با گرفتن پوزیشن در یک نقطه مهم شانس موفقیت خود را افزایش دهید. بسیاری از معامله‌گران به این نکته کم توجه‌اند و همین امر موجب کاهش میزان سود آن‌ها می‌شود.

نسبی بودن همه چیز در این روش

نکته مهمی که معامله‌گران باید در نظر داشته باشند این است که همه چیز در این روش نسبی است و آن‌ها نباید انتظار داشته باشند که روند نمودار همواره با تحلیل‌های آن‌ها مطابقت داشته باشد. در نتیجه معامله‌گران باید اطلاعات و قیمت قبلی را نیز در حرکت نمودار لحاظ نمایند و کندل‌ها را با کندل‌های قبل از آن‌ها نیز مقایسه نمایند.

فشار آوردن به آماتورها

برای معامله‌گران حرفه‌ای بسیار آسان است که تخمین بزنند، وقتی یک الگوی پرایس اکشن شکل می گیرد، معامله‌گران تازه کار یا آماتور در کجا وارد معامله می‌شوند و در کجا استاپ خود را قرار دهند. در حقیقت این شکار استاپ توسط تریدرهای حرفه‌ای انجام می‌شود و به سادگی به آماتورها، برای ایجاد نقدینگی بیشتر فشار می‌آورند.

به دنبال الگوهای کتاب‌های درسی نباشید.

یک مشکل بسیار بزرگ اکثر معامله‌گران این است که به دنبال الگوهای کتاب‌های درسی بر روی نمودار قیمت می‌گردند و می‌خواهند معاملات خود را طبق این الگوها انجام دهند. معامله با این روش کار بسیار اشتباهی است، زیرا قیمت یک مفهوم بسیار پویاست و دائما در حال تغییر هستند و اگر معامله‌گر بخواهد به همان شیوه بر روی الگوهای مشابه معامله کند، با شکست مواجه خواهد شد.

انتخاب بازار صحیح

انتخاب یک بازار صحیح یک مفهوم اصلی در روش پرایس اکشن است که کمتر به آن توجه می‌شود. در واقع شما باید به دنبال دارایی‎هایی باشید که به طور مشخص الگوهای پرایس اکشن را نشان دهد و از ورود به بازارهای پر نوسان دوری کنید.

تفاوت پرایس اکشن ICT و RTM

سبک ICT و RTM دو سبک پرطرفدار در روش پرایس اکشن هستند که اطلاعات بیشماری در رابطه با رفتار قیمت یک دارایی می‌دهد. در واقع در روش پرایس اکشن ICT معامله‌گران برای تجزیه و تحلیل قیمت به دنبال پول هوشمند و عملکرد آن در بازار سرمایه هستند در حالی که در روش پرایس اکشن RTM سرمایه‌گذار نقاط استاپ یا حد ضرر تریدرهای خرد و کوچک را شکار می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت سبک ICT یک گزینه مناسب برای معاملات بازار فارکس است در حالی که سبک RTM در بسیاری از بازارهای مالی کاربرد دارد. به همین دلیل بهتر است تمام معامله‌گران برای موفقیت بیشتر در بازار سرمایه با هر دو سبک آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه لیستی از تفاوت پرایس اکشن ICT و RTM قرار داده شده است.

  • سبک ICT روان‌تر و ساده‌تر از سبک RTM است.

  • سبک ICT به نوعی تقویت شده سبک لنس است در حالی که سبک RTM پیشرفته شده سبک عرضه و تقاضا است.

  • در سبک ICT به اورد بلاک‌ها توجه می‌شود اما در سبک RTM به فلگ لیمیت‌ها توجه می‌کنند.

ستاپ‌های پرایس اکشن ICT

استاپ هانت و CHOCH از جمله ستاپ ‌های پرایس اکشن ICT است. استاپ هانت در معاملات بسیاری از سرمایهگذاران رخ می‌دهد و موجب می‌شود تا بعد از فعال شدن حد ضرر، قیمت به سمت هدف معاملاتی آن شخص حرکت کند. به طور کلی می‌توان گفت استاپ هانت با میزان نقدینگی بازار رابطه عکس دارد، یعنی هر چقدر میزان نقدینگی بازار کاهش یابد احتمال وقوع استاپ هانت بیشتر است.

در طرف دیگر CHOCH به معنای تغییر در ساختار بازار است. در حقیقت هنگامی که یک روند صعودی یا نزولی داریم مسلما تشکیل سقف‌ها و کف‌ها نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و در نهایت در یک موقعیت این ساختار تغییر جهت خواهد داد. در این حالت می‌گوییم CHOCH رخ داده است.

سخن پایانی

به طور کلی، پرایس اکشن یکی دیگر از روش‌های معامله در بازار سرمایه است که در آن شخص معامله‌گر با استفاده از حرکت‌های واقعی قیمت، تصمیمات لازم را اجرایی می‌کند که در مطالب فوق به نکات کلیدی پرایس اکشن پرداختیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (58 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (43 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (7 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (3 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
اقدام عجیب و خبرساز پدر حسن یزدانی در آستانه المپیک پاریس همه را حیرت زده کرد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت