دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

نکاتی که باید هنگام خرید کابینت نئوکلاسیک به آنها توجه کنید که فروشندگان به شما نمیگویند 

چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402
قیمت شاید مهم‌ترین دغدغه‌ای باشد که مشتریان کابینت‌های نئوکلاسیک با آن مواجه هستند.در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی که باید هنگام خرید کابینت نئوکلاسیک به آنها توجه کنید و متاسفانه بسیاری از فروشندگان به آنها اشاره نمی‌کنند آشنا شوید.

قیمت شاید مهم‌ترین دغدغه‌ای باشد که مشتریان کابینت‌های نئوکلاسیک با آن مواجه هستند. در کنار قیمت، چند نکته اساسی دیگر نیز وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید؛ می‌توانید تجربه خرید موفقی داشته باشید و اصطلاحا از کلاه رفت سرتان پیشگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی که باید هنگام خرید کابینت نئوکلاسیک به آنها توجه کنید و متاسفانه بسیاری از فروشندگان به آنها اشاره نمی‌کنند آشنا شوید. در بخش‌های مختلف این مطلب به سوالات مهمی از قبیل اینکه آیا قیمتی که فروشنده اعلام کرده است منطقی است یا خیر؟ چه علتی باعث ایجاد اختلاف میلیونی بین قیمت فروشندگان مختلف می‌شود؟ آیا همیشه قیمت ارزان کابینت به معنی کیفیت پایین آن است؟ چطور محصول مورد نظر خود را انتخاب کنیم تا تعادلی بین قیمت و کیفیت آن ایجاد شود؟ و چطور می‌توانیم با کابینت‌ساز قرار ببندیم تا هم از کیفیت اجرای کار و هم از قیمتی که ارائه شده است اطمینان خاطر داشته باشیم؟ پاسخ خواهیم داد.

چرا گاهی هزینه نهایی پروژه با قیمت اولیه کابینت تفاوت دارد؟

جواب سوالات بالا به شما کمک می‌کند تا قبل از خرید تصمیم درستی گرفته و بتوانید محصولی را برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب کنید که تعادلی بین کیفیت و قیمت آن وجود داشته باشد. اولین نکته‌ای که در مورد قیمت کابینت نئوکلاسیک وجود دارد و متاسفانه بسیاری از کابینت‌سازهای مبتدی به آن توجه نمی‌کنند این است که در قیمت‌دهی باید تمامی جوانب در نظر گرفته و انصاف نیز رعایت شود. بسیاری از افرادی که تازه وارد این حوزه شده‌اند؛ صرفا فقط به گرفتن سفارش فکر می‌کنند و در زمان محاسبه، فاکتورهای بسیاری را نادیده می‌گیرند. بنابراین ممکن است مشتری هنگام تسویه حساب، با فاکتوری به قیمت بیش از آنچه که در ابتدا توافق شده بود مواجه شود. البته بسیاری از فروشندگان مجبور می‌شوند برای اینکه نه خودشان به دردسر بیفتند و نه مشتری را نسبت به خود بدبین کنند؛ از کیفیت کار بزنند. در واقع کابینت‌سازی یک متخصص حرفه‌ای قلمداد می‌شود که بتواند با حفظ کیفیت، قیمتی را به مشتری اعلام کند که از نظر او منصفانه به نظر برسد؛ به خصوص وقتی قرار است کابینت به صورت سفارشی تولید و مطابق نظر مشتری طراحی و تجهیز شود.

از کجا متوجه شویم قیمت اعلامی فروشنده منطقی است؟

کلیه کابینت‌سازان حرفه‌ای زیر نظر اتحادیه‌ای با همین نام فعالیت می‌کنند. این اتحادیه مرجع رسمی است که ریز تمام استانداردهای مربوط به قیمت و نحوه محاسبه آن را تعیین می‌کند. این قیمت بر اساس واحد متر مشخص می‌شود. بر مبنای استانداردهای اتحادیه، هر متر مربع کابینت زمینی باید 55 سانتی‌متر عمق و 90 سانتی‌متر ارتفاع داشته و شامل پایه و پاخور، یونیت (بدنه کابینت)، درب، دستگیره و صفحه‌ای به ضخامت 3 سانتی‌متر باشد. کابینت دیواری که از اجزای مختلفی مانند تاج، زیرچراغ و بدنه تشکیل شده است نیز باید 75 سانتی‌متر ارتفاع و 35 سانتی‌متر عمق داشته باشد.

برای محاسبه هزینه کلی تجهیز آشپزخانه، 60 درصد از قیمت هر متر مختص به کابینت‌های زمینی است و 40 درصد آن مربوط به کابینت‌های دیواری می‌باشد. به عنوان مثال اگر آشپزخانه شما به 8 متر کابینت زمینی و 10 متر کابینت دیواری به نرخ هر مترمربع 1 میلیون تومان نیاز داشته باشد؛ قیمت نهایی فاکتور شما طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

400000=0.4*1000000

4000000=400000*10

600000=0.6*1000000

4800000=600000*8

علت تفاوت قیمت بین فروشندگان کابینت‌های نئوکلاسیک چیست؟

علت تفاوتی که بین قیمت فروشندگان مختلف وجود دارد متفاوت است. یکی از مهم‌ترین علل، نوع طراحی محصول است. به عنوان مثال اگر کابینت‌ها به صورت کمدی طراحی شوند؛ قیمت‌شان متفاوت از کابینت‌های معمولی می‌شود. کابینت کمدی به نوعی از کابینت گفته می‌شود که از کف آشپزخانه شروع شده و بدون اینکه فضای خالی در بین آن وجود داشته باشد؛ تا ارتفاع سقف امتداد دارد. قیمت ساخت این مدل کابینت با ضریب 1.8 یعنی حدودا 3 برابر بیشتر از کابینت‌های زمینی محاسبه می‌شود. به عنوان مثال اگر قیمت ساخت هر متر مربع کابینت زمینی که انتخاب کرده‌اید 1 میلیون تومان باشد؛ ساخت هر متر مربع کابینت کمدی از همان جنس متریال، یک میلیون و هشتصد هزار تومان می‌شود. پس اگر در اواسط پروژه، بخشی از کابینت زمینی آشپزخانه شما به آشپزخانه کمدی تبدیل شد و فروشنده از شما مبلغ مابه‌التفاوت را طلب کرد؛ این مبلغ کاملا قانونی است و شما باید آن را بپردازید.

این در حالی است که اگر هنگام تغییر در این طراحی، موضوع اختلاف قیمت برای شما مشخص نشده باشد؛ یعنی فروشنده از عدم آگاهی شما سوء استفاده کرده و شما می‌توانید بابت این فریب به اتحادیه شکایت کنید. البته در حال حاضر بسیاری از کابینت‌سازها به دلیل اینکه از قوانین اتحادیه اطلاع دارند؛ این کار را انجام نمی‌دهد و بیشتر مغازه‌داران و فروشندگان مبتدی با این شیوه سعی می‌کنند تا مشتریان را اغوا کنند. برای اینکه بتوانید از این اتفاق پیشگیری کنید؛ باید قبل از ثبت سفارش، طرح را نهایی کنید.

چطور می‌توانیم برای خرید کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک به فروشنده اعتماد کنیم؟

برخی از کابینت‌سازها با لحاظ کردن نکاتی که در بخش‌های قبلی به آنها اشاره شد اقدام به قیمت‌دهی می‌کنند و برخی از آنها نیز به این موضوع بی توجه هستند. در هر حال بهتر است شما به عنوان مشتری، هزینه نهایی پروژه را بدانید و اگر با بودجه شما تناسبی ندارد؛ به سراغ محصولی بروید که مناسب جیب‌تان است. به این ترتیب هم از نظر مالی به خودتان فشار وارد نمی‌شود و هم از زخمی کردن سفارش به دلیل کاهش کیفیت جلوگیری می‌کنید. توصیه فنی ما برای سفارش کابینت، رعایت دستورالعمل زیر است:

· برای اندازه‌گیری دقیق و در پی آن محاسبه قیمت نهایی، از فروشنده یا شرکتی که قصد خرید از آنجا را دارید بخواهید که کارشناس به محل اعزام کند. بسیاری از مجموعه‌های تخصصی این خدمت را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

· بعد از اندازه‌گیری از کارشناس مربوطه بخواهید که پیش فاکتوری همراه با جزئیات برای شما صادر کند.

· برای اینکه طرح نهایی کار و نمای ظاهری آشپزخانه بعد از نصب کابینت‌ها را ببینید؛ از کابینت‌ساز بخواهید که طرح 2 یا 3 بعدی پروژه را به شما تحویل بدهد.

· فروشنده باید یک پیش فاکتور جدید با قیمت محاسبه شده طبق تغییراتی که روی طرح اعمال کرده‌اید به شما بدهد.

با رعایت این نکات می‌توانید مطمئن شوید که قیمت کابینت‌تان منصفانه است.

بررسی کیفیت کابینت نئوکلاسیک

رعایت تک تک نکات زیر هم می‌تواند خیال شما را بابت کیفیت کابینت راحت کند:

· رنگ مورد نظرتان را فقط از روی کالیته ورق مصرفی که فروشنده به شما پیشنهاد داده است انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قرار است کابینت با ورق هایگلاس سفید AGT اجرا شود؛ کالیته AGT را از فروشنده بخواهید.

· شماره‌ای که کنار رنگ روی این کالیته نوشته شده است را در قرارداد ذکر کنید.

· همین نکات را در مورد صفحه کابینت نیز رعایت کنید.

· اگر دستگیره‌هایی که خود کابینت‌ساز روی بدنه کار می‌گذارد و قیمت آن روی هزینه هر متر مربع محاسبه شده است را انتخاب کنید؛ نباید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید. اما اگر دستگیره خاصی مد نظرتان است؛ باید مابه‌التفاوت قیمت را بپردازید.

· نباید بابت یراق‌آلات هزینه جداگانه پرداخت کنید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید در ساخت کابینت از یراق‌آلات اتریشی مثل بلوم استفاده شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم