دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

۶ نکته درمورد روابط عاطفی مردها که بیشتر زن‌ها نمی‌دانند 

چهارشنبه، 15 بهمن 1399
آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که آشنایی و ایجاد رابطه برای مردان چه شکلی دارد؟ بسیاری از زنان فکر می‌کنند که آشنایی و شروع رابطه برای مردان آسان است، چون آنها در روابط عاطفی در موضع قوی‌تری قرار دارند. ولی چه باور کنید و چه نه، مردان نیز در ایجاد رابطه‌های عاطفی آسیب‌پذیر هستند.

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که آشنایی و ایجاد رابطه برای مردان چه شکلی دارد؟ بسیاری از زنان فکر می کنند که آشنایی و شروع رابطه برای مردان آسان است، چون آنها در روابط عاطفی در موضع قوی تری قرار دارند. ولی چه باور کنید و چه نه، مردان نیز در ایجاد رابطه های عاطفی آسیب پذیر هستند و ممکن است با همان مشکلاتی روبه رو شوند که زنان در زمان آشنایی و شروع رابطه دارند. درک مسائلی که مردان در روابط عاطفی با آنها مواجه می شوند، موجب می شود به شریک زندگی تان نزدیک تر شوید و بهتر بتوانید او را درک کنید و مسائل و مشکلات مربوط به آشنایی و ایجاد رابطه برای تان آسان تر شود. در ادامه ۶ نکته درمورد مردها را بیان می کنیم که اغلب زن ها از آنها آگاه نیستند. همراه ماباشید.

۱. مردها از سنین جوانی، پیام های متضادی درباره خواسته های زنان دریافت می کنند

مردها از سنین جوانی نصیحت های فراوانی درباره رابطه عاطفی از دیگران می شنوند. بسیاری از این نصیحت ها هم متناقض اند. آنها پیام های متضادی را از دوستان، والدین، رسانه ها و حتی سایر دخترها دریافت می کنند. این تضاد و تناقض می تواند موجب سردرگمی مردان جوان شود؛ چون باید خودشان نیازها و خواسته های زنان را بفهمند و درک کنند. این سردرگمی موجب می شود که آشنایی و ایجاد رابطه برای کسانی که تجربه ای در این زمینه ندارند، ترسناک تر به نظر برسد!

۲. مردها به شدت زیر فشار جامعه قرار دارند

مردان جوان معمولا تحت فشار هم سالان خود قرار می گیرند تا با دخترها رابطه برقرار کنند، پیش از اینکه برای این کار آمادگی پیدا کرده باشند. بیشتر مردم به مردانی که توجه زن های زیادی را به خود جلب می کنند، به چشم قهرمان نگاه می کنند؛ در مقابل، افراد خجالتی و ناتوان در برقراری ارتباط با زن ها را بی عرضه و بی دست وپا می دانند. مردهایی که نمی توانند توجه زنی را به خود جلب کنند، احساس شرمندگی می کنند. آنها باید نخستین گام را برای ملاقات و آشنایی بردارند؛ یعنی باید بیشتر از زنان خطر جواب رد شنیدن را بپذیرند.

۳. مردها تصور می کنند ایجاد رابطه برای زن ها بسیار آسان است

بسیاری از مردها عقیده دارند تنها چیزی که یک زن برای شروع رابطه و آشنایی با مردان نیاز دارد، زیبایی ظاهری است. آنها فکر می کنند زن ها برای یافتن مرد ایدئال شان باید فقط خود را زیبا و آراسته کنند. آنها تصور می کنند که صرفا زیبایی و جذابیت ظاهری موجب می شود که زن خواستگارهای بسیاری داشته باشد. به همین دلیل، بیشتر مردها فکر می کنند «زن ها به راحتی می توانند فردی را برای خود پیدا کنند».

۴. مردها درک شهودی بالایی ندارند

مردها به خوبیِ زن ها نمی توانند ذهن طرف مقابل را بخوانند یا نشانه های اجتماعی را درک کنند. آنها در درک زبان بدن یا ایماواشاره ها توانایی بالایی ندارند. بنابراین اگر از مردی چیزی می خواهید، مستقیما به او بگویید؛ چون تلاش برای فهماندن آن با ایماواشاره شما را به جایی نمی رساند. توانایی برقراری ارتباط و فهماندن منظور خود در آشنایی و رابطه اهمیت بسیار زیادی دارد.

۵. مردها بیشتر از زنان خطر شنیدنِ جواب رد را می پذیرند

براساس عرف اجتماعی معمولا این مردان هستند که وقتی به زنی علاقه مند می شوند، باید پیش قدم شوند و از او درخواست ازدواج کنند. یعنی مردان بسیار بیشتر از زنان، تحمل شنیدن جواب رد را دارند. قراردادن خود در معرض پذیرش یا رد دیگران به اعتمادبه نفس بالایی نیاز دارد. این مسئله بیان کردنِ درخواست ازدواج را برای مردانِ بدون اعتماد به نفس بالا یا کاریزما مشکل می کند. بنابراین اگر حس کردید که مرد موردعلاقه تان دودل است و نمی تواند از شما درخواست کند که با هم بیرون بروید، خودتان پیش قدم شوید و پیشنهاد بیرون رفتن را مطرح کنید.

۶. مردها به راحتی نمی توانند توجه زن ها را به خود جلب کنند

زن ها به راحتی می توانند تعریف وتمجید یا توجه عاشقانهٔ مردها را به دست بیاورند. این را می توان در کامنت های زیر پُست های زنان در شبکه های اجتماعی مشاهده کرد. بیشتر زن ها به خوبی می دانند که می توانند توجه مردان را به خود جلب کنند، البته اگر تمایلی به جلب توجه آنها داشته باشند. هر زن این قدرت را دارد که درخواست مردها را بپذیرد یا رد کند؛ ولی همیشه همین حالت درباره مردها صادق نیست. مردها به ندرت موردتوجه زن ها قرار می گیرند، به ویژه اگر اعتماد به نفس بالایی نداشته باشند یا چندان خوش قیافه نباشند. حتی وقتی با زنی آشنا می شوند یا ازدواج می کنند نیز به ندرت توجه عاشقانهٔ او را به دست می آورند؛ چون این خودِ آنها هستند که باید به طرف مقابل توجه عاشقانه نشان دهند و ابراز علاقه و عشق کنند.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام فرزندان خوب ایران ، اعتقاد های هرکس برای هرکه قابل ارزش است ، حال چه با ارزش باشند وچه بی ارزش ؟! خدا کند که اعتقاد های انسان باارزش : عقل و منطق و وجدان وایمانت و.....باشند ؟! نه به خاطر منافع شخصی وگروهی و.....خودش باشد ؟! اگر چه اعتقادات درست شخصیت درونی وبیرونی انسانها را میسازد که فقط به خاطر خدا وخودش اورا میسازد ، حال چه افراد دیگر خوششان بیاید ویا نیاید ، ماانچه درست وبابصیرت ودانایی واعتقادی خودمان است انجام میدهیم ، وباید تزکیه جسم وروح وروان داشته باشیم تا از بعضی لذت ها
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه