نمره قابل قبول برای آزمون‌های زبان فرانسه DELF و DALF

  یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ID  کد خبر 7017
نمره قابل قبول برای آزمون‌های زبان فرانسه DELF و DALF
ساعد نیوز: در این بخش ساعد نیوز، سعی شده است تا مطالبی را در مورد نمره قبولی برای گرفتن مدرک دیپلم‌های زبان فرانسه ، در اختیار کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، قرار داده شود.

نمره قابل قبول برای آزمون‌های زبان فرانسه DELF و DALF

آزمون DELF یا Diplôme d'Etudes en Langue Française و آزمون DALF یا Diplôme Approfondi de Langue Française دیپلم‌های زبان فرانسه هستند که توسط وزارت آموزش کشور فرانسه به متقاضیان خارج از این کشور داده می‌شوند. این آزمون‌ها توسط مرکز بین المللی مطالعات آموزشی CIEP برگزار می شود که از زیر مجموعه های وزارت آموزش فرانسه است. این دیپلم‌ها برای افرادی که قصد مهاجرت یا تحصیل در کشورهای فرانسه زبان را داشته باشند، قابل استفاده هستند.

در آزمون های DALF/DELF شما یکی از سطوح A1, A2, B1, B2, C1, C2 را انتخاب می کنید و در صورت قبولی در آزمون امتیاز سطح مورد نظر شما، به شما اعطا می شود.

این آزمون‌ها در مجموع دارای شش سطح مستقل هستند که DELF برای سطح‌های مبتدی و متوسط و DALF برای سطح‌های پیشرفته در نظر گرفته شده است:

مهارت زبانینام سطحنوع آزمون
مقدماتیA1DELF A1
A2DELF A2
متوسطB1DELF B1
B2DELF B2
پیشرفتهC1DALF C1
C2DALF C

همچنین نسخه ویژه‌ای از آزمون DELF با عنوان DELF junior برای نوجوانان و دانش آموزان در نظر گرفته شده است:

مهارت زبانینام سطحDELF junior
مقدماتیA1DELF junior A1
A2DELF junior A2
متوسطB1DELF junior B1
B2DELF junior B2

ساختار آزمون‌ها

متقاضی می تواند در امتحان هر سطح که تمایل داشت شرکت کند و در صورت پذیرفته شدن در آن، دیپلم مربوط به همان سطح را بگیرد. این آزمون‌ها دارای چهار مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن هستند که هر کدام دارای ۲۵ نمره و در مجموع ۱۰۰ نمره هستند. برای پذیرفته شدن می بایست دست کم ۵۰ نمره از ۱۰۰ نمره برای سطح انتخابی آورده شود.

DELF A1

نام بخشمدت زماننمره
شنیداری۲۰ دقیقه۲۵
خواندن۳۰ دقیقه۲۵
نوشتاری۳۰ دقیقه۲۵
گفتاری۵ تا ۷ دقیقه (آماده شدن: ۱۰ دقیقه)۲۵

مدت زمان آزمون (به غیر از بخش گفتاری): ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه 
نمره قبولی: ۵۰ از ۱۰۰ 
نمره قبولی در هر بخش: ۵ از ۲۵ 

DELF A2

نام بخشمدت زماننمره
شنیداری۲۵ دقیقه۲۵
خواندن۳۰ دقیقه۲۵
نوشتاری۴۵ دقیقه۲۵
گفتاری۶ تا ۸ دقیقه (آماده شدن: ۱۰ دقیقه)۲۵

مدت زمان آزمون (به غیر از بخش گفتاری): ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
نمره قبولی: ۵۰ از ۱۰۰
نمره قبولی در هر بخش: ۵ از ۲۵

DELF B1

نام بخشمدت زماننمره
شنیداری۲۵ دقیقه۲۵
خواندن۳۵ دقیقه۲۵
نوشتاری۴۵ دقیقه۲۵
گفتاری۱۵ دقیقه (آماده شدن: ۱۰ دقیقه)۲۵

مدت زمان آزمون (به غیر از بخش گفتاری): ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
نمره قبولی: ۵۰ از ۱۰۰
نمره قبولی در هر بخش: ۵ از ۲۵

DELF B2

نام بخشمدت زماننمره
شنیداری۳۰ دقیقه۲۵
خواندن۶۰ دقیقه۲۵
نوشتاری۶۰ دقیقه۲۵
گفتاری۲۰ دقیقه (آماده شدن: ۳۰ دقیقه)۲۵

مدت زمان آزمون (به غیر از بخش گفتاری): ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
نمره قبولی: ۵۰ از ۱۰۰
نمره قبولی در هر بخش: ۵ از ۲۵

DALF C1

نام بخشمدت زماننمره
شنیداری۴۰ دقیقه۲۵
خواندن۵۰ دقیقه۲۵
نوشتاری۲ ساعت و ۳۰ دقیقه۲۵
گفتاری۳۰ دقیقه (آماده شدن: ۶۰ دقیقه)۲۵

مدت زمان آزمون (به غیر از بخش گفتاری): ۴ ساعت
نمره قبولی: ۵۰ از ۱۰۰
نمره قبولی در هر بخش: ۵ از ۲۵

DALF C2

نام بخشمدت زماننمره
شنیداری و گفتاری۳۰ دقیقه (آماده شدن: ۶۰ دقیقه)۵۰
خواندن و نوشتاری۳ ساعت و ۳۰ دقیقه۵۰

مدت زمان آزمون (به غیر از بخش گفتاری): ۳ ساعت و ۳۰ ساعت
نمره قبولی: ۵۰ از ۱۰۰
نمره قبولی در هر بخش: ۵ از ۲۵


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان