دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

نسخه خانگی و طبیعی برای تقویت پوست صورت 

سه شنبه، 15 مهر 1399
این روزها یکی از موضوعات موردتوجه کارشناسان و متخصصان زیبایی، یافتن فرمولی برای به‌تعویق‌انداختن روند پیری پوست و جوان‌سازی دوباره‌ی آن است. پوست صورت بعد از ۳۰ تا ۳۵ سالگی دچار تغییراتی می‌شود که هرچند به‌خودی‌خود زیبا هستند، اما اکثر افراد به‌خصوص خانم‌ها را نگران می‌کند.

این روزها یکی از موضوعات موردتوجه کارشناسان و متخصصان زیبایی، یافتن فرمولی برای به تعویق انداختن روند پیری پوست و جوان سازی دوباره ی آن است. پوست صورت بعد از ۳۰ تا ۳۵ سالگی دچار تغییراتی می شود که هرچند به خودی خود زیبا هستند، اما اکثر افراد به خصوص خانم ها را نگران می کند. چروک شدن پوست ما را وادار می کند تا به فکر پیشگیری از بروز چین و چروک ها باشیم. هرچند همیشه متخصصان پوست راهکارهایی برای جوان سازی پوست یا جلوگیری از پیری پوست ارائه می دهند اما حداقل برای ما ایرانی ها که خودمان صاحب طب سنتی هستیم و روش های درمانی وابسته به مواد طبیعی و گیاهان سنتی را به استفاده از مواد شیمیایی ترجیح می دهیم، هیچ درمان کننده ای قابل اعتمادتر از محصولات ارگانیک نیست.

با توجه به خواص انکارناپذیر گیاهان، میوه ها و مواد مفید موجود در طبیعت، امروز می خواهیم چند ماده ی طبیعی را به شما معرفی کنیم که پوست را جوان نگه می دارند و استفاده ی روزمره از این مواد طبیعی در کنار خیلی از کرم ها یا لوسیون های متنوع می تواند به کندشدن روند پیری پوست کمک کند.

تقویت و حفظ جوانی پوست صورت با سفیده ی تخم مرغ :

پروتئین آلبومین و سایر مواد مغذی ضروری در تخم مرغ ها، با بهبود الاستیسیته ، پوست شما را تقویت می کند . و این به بازسازی مجدد سلول های پوستی کمک کرده و ظاهر خود را جوان تر و طبیعی تر می کند . لیپید های هیدراته تغذیه کننده ی پوست هستند که در سفیده ی مرغ وجود دارد و می تواند به شما در از بین بردن شل بودن پوست کمک کند و در نتیجه پوست شما درمان می شود .سفیده ی تخم مرغ دارای ریبوفلاوین است که منجر به از بین بردن رادیکال های آزاد و سموم می شود و میتواند چین و چروک را از بین ببرد .دو عدد تخم مرغ رابکشنید و زرده وسفیده را از یکدیگر جدا کنید .با استفاده از پنبه ، سفیده ی تخم مرغ را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 الی 25 دقیقه آنرا با آب سرد بشویید .این کار را دو بار در هفته اعمال کنید تا پوستتان روشن شود و چین و چروک آن کاهش پیدا خواهد کرد .

یک قاشق غذا خوری ماست ساده و سفیده یک تخم مرغ را بایکدیگر هم بزنید .مخلوط بدست آمده را به مدت 20 الی 30دقیقه روی صورت خود اعمال کنید و بعد از این تایم صورت خود را بشویید .از این کار هم می تواند برای 2 بار در عفته انجام دهید تا چین و چروک پوستتان کاهش یابد .

تخم مرغ و عسل

می توانید از ماسک صورت که تشکیل شده از 2 قاشق غذا خوری عسل و سفیده ی یک تخم مرغ می باشد را هم بزنید و اجازه دهید تا به مدت 15الی 20 دقیقه روی پوستتان بماند وسپس با آب بشویید و بعد از شستشو ، صورتتان را خشک کنید.شما می توانید این کار را به مدت 3 بار در هفته انجام دهید .

ماسک شکر و سفیده تخم مرغ

شکر و ماست و سفیده ی تخم مرغ می توانند برای پوست موثر باشند . بنابراین می خواهیم شما را با یک مخلوط خوب آشنا سازیم .سفیده ی یک تخم مرغ و 1/8 قاشق چایخوری شکر را به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و آنرا روی صورتتان اعمال کنید .پس از 20 الی 25 دقیقه با آب آشامیدنی بشویید . این کار را به مدت دو بار در هر هفته بگذارید .

لیمو

لیمو دارای خاصیت اسیدی می باشد که می تواند به سفت کردن پوست کمک کند و بدین ترتیب علائم پیری پوست را کاهش می دهد و به افزایش تولید کلاژن نیز کمک می کند و در نتیجه الاستیسیته پوست بهبود می یابد شما می توانید آب لیمو را بگیرید وبا پنبه به آرامی روی پوست خود بمالید و حدود 5 الی 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید .این کار را می توانید بطور منظم برای 2 الی 3 بار در روز انجام دهید و سپس از مرطوب کننده ها استفاده کنید .

اگر شما پوست خشک یا حساسی دارید و نمی توانید آب لیمو را روی آن بریزید ، می توانید 1/2 فنجان آب لیمو را به یک فنجان آب سرد رقیق اضافه کنید .سپس آنرا با پنبه روی پوستتان اعمال کنید تا خشک شود و آنرا بطور مرتب برای یک الی دو بار در روز روی پوستتان اعمال کنید .

ترکیب موز و لیمو

موز غنی از مواد معدنی و ویتامین ها ی ضروری می باشد که در مرطوب کردن پوست یکی از مهم ترین گزینه های موجود می باشد.یک عدد موز رسیده را پوست بکنید و چند قطره آب لیمو را به آن اضافه کنید و به مقدار کافی له کنید و سپس روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشودهیدبطور منظم این کار را به مدت دو بار در هفته تکرار کنید .

روغن کرچک و آبلیمو

روغن کرچک باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود و بدین ترتیب پوست را صاف و نرم می کند .یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه را در 1الی 2 قاشق غذا خوری روغن کرچک مخلوط کنید و خوب هم بزنید .سپس آنرا روی صورتتان اعمال کنید و بگذارید تا چند دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب سرد بشویید .

عسل

عسل دارای خواص آبرسانی و ضدپیری می باشد که در تقویت پوست شما بسیار موثر است .2 الی 3 قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون و آب لیمو را با آن مخلوط کنید .آن را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس با آب گرم شستشو دهید .برای نتیجه بهتر یک یا دو بار در روز آنرا روی پوستتان اعمال کنید .

برای زیبایی پوست تان اینگونه کرم بزنید

بسیاری از خانم ها و حتی برخی آقایان عادت دارند به پوست دست و صورت خود کرم بمالند. این راهی مفید برای حفظ لطافت پوست است؛ به ویژه برای محافظت از آن در شرایطی که در برابر آفتاب یا سرمای خشک پاییز و زمستان هستید. با این حال، مالیدن کرم به پوست، علاوه بر مزیت، اگر به درستی نکات آن در نظر گرفته نشود مضراتی هم دارد؛ کرمی که بیش از نیم ساعت روی پوست مانده است سبب بسته شدن منافذ پوستی شده، آلودگی هایی چون غبار خاک و دوده را با قدرت بیشتری جذب می کند. از این رو، وقتی کرم می زنید، آرام و ملایم و دایره وار پوست خود را ماساژ دهید و پس از گذشت 20 تا نهایتا 30 دقیقه با استفاده از تکه ای پنبه بهداشتی که کمی هم مرطوب شده باشد چربی کرم را پاک کنید. افزون بر این، هیچ گاه نباید با پوستی که روی آن کرم زده شده به رختخواب بروید و حتما پیش از آن پوست را از بقایای کرم پاک کنید.

برای زیبایی پوست تقویت پوست تان است

تقویت پوست نیز ازجمله راهکارهای حفظ شادابی آن است. اگر قصد دارید روند پیری پوست و در نتیجه چین خوردن و چروک افتادن آن را به تاخیر بیندازید و مدت های بیشتری جوان تر از آنچه هستید به نظر برسید، روش های تقویتی را فراموش نکنید. ماسک ها، مرطوب کننده ها، کرم های ویتامینه، ماساژ دادن پوست و... از روش های تقویت و پیشگیری از افتادگی پوست به شمار می رود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟