ساعدنیوز
ساعدنیوز

نقد فیلم خاندان گوچی (House Of Gucci)

  یکشنبه، 14 فروردین 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
نقد فیلم خاندان گوچی (House Of Gucci)
فیلم خاندان گوچی ساخته‌ی ریدلی اسکات، با ضعفی نمایان در فیلمنامه‌‌ی خود، برای به حرکت درآوردن اتفاقات و ایجاد سیری دراماتیک در قصه و شخصیت‌هایش لَنگ می‌زند و نشانی از آثار درخشان قبلی این کارگردان را در خود ندارد. با ما همراه باشید.

هر شخصی که دهه ۹۰ میلادی را درک کرده باشد، تقریباً غیرممکن است که از رسوایی تکان دهنده پیرامون خانواده ثروتمند و معروف «گوچی» پس از ترور مائوریتزیو گوچی، به دستور همسر سابقش پاتریزیا رجیانی، که بعداً توسط مطبوعات ایتالیایی «بیوه سیاه» لقب گرفت، بی خبر باشد. با این حال، با تمام بدعت هایی که در این داستان واقعی رخ داده است، «خاندان گوچی» ساخته ریدلی اسکات می خواهد به ما پشت پرده این ماجرای جنایی و تراژدی گونه را به نمایش بگذارد. این فیلم ظهور و سقوط امپراتوری خانواده گوچی را از دهه 1970 تا 1990 دنبال می کند. در ادامه با نقد فیلم House Of Gucci همراه ساعد نیوز باشید.

ریدلی اسکات (Ridley Scott) که در باکس پُر زرق و برق آثار خود، استاد همه فن حریف تنوع ژانری است، امسال دو فیلم دیگر به فهرست خود اضافه کرد. او بعد از آخرین دوئل اش (The Last Duel) که یک درام تاریخی بود، خاندان گوچی (House Of Gucci) را روانه ی سینما ها کرده است. اسکات کارگردان ۸۴ ساله ی صاحب سبک، در این اثر خیلی ها را ناامیدانه از دیدن این درام اغواکننده و زندگی نامه ای، بازگردانده اما بااین حال او هنوز هم ریدلی اسکاتی است که تلما و لوئیز (Thelma & Louise) و گلادیاتور (Gladiator) را ساخته!

خلاصه داستان فیلم خاندان گوچی (House Of Gucci)

خاندان گوچی به داستان زندگی پاتریسیا رجیانی می پردازد، دختری که با مائوریتزیو گوچی، پسری از خانواده ای ثروتمند ازدواج می کند. وقتی پاتریسیا می بیند که به خاطر ازدواجش با مائوریتزیو می تواند روی امورات برند لوکس گوچی تاثیر بگذارد، احساس می کند دنیا در چنگ اوست، ولی اقبال او دوام نمی آورد…

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: آل پاچینو، جرمی آیرنز، آدام داریور، لیدی گاگا، جرد لتو، سلما هایک
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰

نقد فیلم خاندان گوچی (House Of Gucci)

«خاندان گوچی» به عنوان دومین فیلم بلند ریدلی اسکات در چندماه اخیر، اثری است که بر اساس کتاب سارا گی فوردن تولید شده است؛ با این اوصاف House of Gucci تمام مواد لازم برای راضی کردن واقعی هر مخاطبی را دارد. اما چرا؟ چون فیلم جدید اسکات چند بازیگر تمام ستاره، یک زیبایی شناسی مجلل و یک دیگ بخار واقعی دارد که یک طرح پدرخوانده گونه در مرکز آن خودنمایی می کند. لازم به ذکر است که مطلقاً هیچ وجه اشتراکی بین این فیلم و دیگر اثر اسکات یعنی فیلم حماسی تاریخی «آخرین دوئل» وجود ندارد. به استثنای آدام درایور، که در هر دو ظاهر می شود، House of Gucci و The Last Duel از هر نظر متفاوت هستند؛ در محتوا و داستان، ژانر و سبک.

این تفاوت موجود در آثار این فیلمساز شناخته شده، یکی از چیزهایی است که من در مورد ریدلی اسکات به عنوان کارگردان بیشتر دوست دارم. به این معنا که من هرگز نمی دانم وقتی وارد یکی از فیلم های او می شوم چه چیزی را به دست خواهم آورد. آثار ریدلی اسکات می توانند در ژانر علمی تخیلی یا در مورد بیگانگان باشند. یا همچنین آثار او می تواند یک حماسه گلادیاتوری باشد، یا حتی یک تریلر جنایی. من ریدلی اسکات را به خاطر این کارنامه خاصش تحسین می کنم، کارنامه ای که به اندازه خود ریدلی اسکاتِ فیلمساز متفاوت است. حتی اگر کیفیت فیلم های به دست آمده از او اغلب باهم متفاوت باشد. برای مثال: گاهی باورش سخت است که کارگردان فیلم های گلادیاتور، بلیدرانر و بیگانه، مسئول ساخت اثری چون Exodus: Gods and Kings بوده است.

کاراکتر فیلم خاندان گوچی (House Of Gucci)

اکنون House of Gucci به عنوان جدیدترین فیلم اسکات، به آن افتضاحی برخی آثار ضعیف او نیست. اما در کل این فیلم نیر از آثار غیر استثنایی اوست که البته به نسبت آخرین دوئل او اثر بسیار بهتر و جلوتری است. خاندان گوچی معجونی از پدرخوانده، گاهی مکبث و حتی گرگ وال استریت است که همگی به هم تبدیل شده اند، البته بدون هیچ گونه حیله گری یا تیزهوشی که آن آثار کلاسیک را ساخته است. این فیلم یک داستان بیوگرافی نسبتاً سرراست درباره ظهور و سقوط مائوریتزیو گوچی، رابطه پر سر و صدا او با همسرش پاتریزیا رجیانی و مرگ نابهنگام او به دست قاتلان اجیر شده است.

اگر فیلم سرعت و ریتم بهتری داشت، این رویکرد خطی و بیوگرافی محور اثر کارساز بود. ولی افسوس، خاندان گوچی آنقدر از منظر لحن و ریتم سنگین و دگرگون است که زمان زیادی را صرف ایجاد رابطه مائوریتزیو و پاتریزیا می کند، اما پرده پایانی ناچیزی دارد. این ناچیزی آنقدر زیاد است که پرده سوم شتابزده و ناتمام به نظر می رسد. بنابراین جای تاسف است که این فیلم در چنین سطح روایی ابتدایی کوتاه می آید. فیلم House of Gucci به شدت در انتخاب یک لحن واحد لنگ می زند و این سرچشمه از فیلمنامه کار دارد. برای مثال: خاندان گوچی از همان سکانس ابتدایی خود به شدت بین لحن جدی و طنز و همچنین بین درام و ملودرام در نوسان است.

فیلمنامه از شروع تا پایانش نمی تواند صدای خود را پیدا کند، و این ناهماهنگی فوق العاده دلهره آور است. بنابراین «خاندان گوچی» برای کالت بودن به اندازه کافی شیک نیست، و برای دیده شدن در چشم تیم آکادمی اسکار نیز به اندازه کافی هوشیار نیست که شایسته اسکار باشد. جدای از این هیچ قانون خاصی وجود ندارد که یک فیلم هنری خوب باید طولانی باشد و فیلم های معمولی پاپ کورنی کوتاه! برای مثال آیا واقعاً کسی بود که برای فیلمی در مورد ظهور و سقوط سلسله گوچی در ۱۵۷ دقیقه که مثانه را تهدید می کند، آماده باشد؟ قطعا نه. زمانی پیش می آید که به نظر می رسد اسکات باید به جای این فیلم یک مینی سریال می ساخت، مخصوصا اگر نمی توانست خود را به کاهش لحظات ناچیز و ارائه محصول نهایی لاغرتر و پیشرانه تر مجبور کند.

اگرچه فیلم مطمئناً هرگز به معنی واقعی کلمه خسته کننده نیست، اما به طرز دردناکی واضح است که اسکات تقریباً تمام صحنه های قابل استفاده را بدون توجه به اینکه واقعاً داستان و شخصیت ها را به جلو برده یا نه، در نسخه نهایی گنجانده است. برای مثال صحنه های متعددی که فیلم جوزپینا آئوریما، روان شناس با بازی سلما هایک را به نمایش می گذارند، سکانس هایی هستند که به ویژه احساس می کنید باید در اتاق برش و تدوین رها می شدند. نتیجه فیلم یک آشفتگی است، اما حداقل یک آشفتگی جذاب است، آشفتگی که در آن مخاطب درک نمی کند اهداف اسکات واقعاً چه بوده است. و با این حال، هنوز چیزی به طرز عجیبی در مورد House of Gucci وجود دارد که آن را خواستنی جلوه می دهد.

با وجود ایرادات فراوان، من با دیدن فیلم سرگرم شدم. بخشی از این سرگرمی به داستان عجیب خانواده گوچی مربوط می شود. بخشی از آن به دلیل طراحی پیچیده تولید و شیک پوشی بازیگران به لطف لباس های جذاب است؛ و بخشی از آن صرفاً به این دلیل است که همه در اینجا کاملاً متعهد به اجراهای نامفهوم خود به نظر می رسند. برای مثال: اگر به نوعی در مورد تمجیدهای لیدی گاگا به عنوان یک «بازیگر واقعی» تردیدی وجود داشت، وقتی تماشاگران به بازی کاملاً سرگرم کننده او در نقش پاتریزیا گوچی، با درون مایه سیاست های ماکیاولیستی نگاه کنند، باید به راحتی این دیدگاه از بین برود. گاگا به وضوح نقاط قوت فیلمنامه را تشخیص داده و عملکرد دراماتیکی را ارائه می کند که به فضایی شبیه به نبرد برای کنترل امپراتوری گوچی متمایل است.

لهجه غلیظ ایتالیایی او شاید گسترده باشد، اما این بازیگر موفق می شود بدون هیچ زحمتی در نقش ناپدید شود، و تصویر زنی را ترسیم کند که جذابیت هایش غیرقابل انکار است، اما عطش قدرت و حسادت بیمارگونه او را نیز به سمت اعمال وحشتناک سوق داده است. شاید این نمایشی نیست که جوایزی کسب کند (البته کاندید شدن دور از ذهن نیست)، اما گاگا کاملاً مجری محکمی است که این فیلم به آن نیاز داشت و بدون او می توانست از دست برود. قسمت عمده ای از بازی خوب گروه بازیگران این اثر مربوط به ریدلی اسکات است. اگرچه اسکات کاملاً در حیطه ی نابسامانی فیلمنامه قرار دارد، اما با این وجود او یک فیلمساز کهنه کار است که می داند چگونه نتایج جذابی از چنین فیلمنامه ای ارائه دهد و بازی های قوی از بازیگرانش دریافت کند.

از زمانی که اولین تریلر فیلم منتشر شد، بازی جرد لتو در این فیلم در نقش پائولو گوچی، یکی از وارثان خاندان گوچی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. بین جلوه های آرایش رادیکال مورد نیاز برای تغییر ظاهر او و تلاش به ظاهر کارتونی این بازیگر برای اجرای لهجه ایتالیایی، شک و تردیدهای زیادی در مورد پتانسیل او برای ارائه این نقش پیش از انتشار وجود داشت. اما باور کنید یا نه، لتو بیش از هر کس دیگری در فیلم، حتی گاگا، ارزش سرگرمی دقیقه به دقیقه این کار را دارد. اگرچه نقش لتو کاملاً نقش مکمل است، اما هر بار که فیلم روی شخصیت او تمرکز می کند، جرد لتوبا چشم های گشاد و پویایی بلندش، صحنه را مال خود می کند. در نتیجه لتو با کمک گریم خارق العاده و صراحتاً شایسته اسکار، به طرز شگفت انگیزی در نقش خود حل می شود.

به طور کلی لیدی گاگا و جرد لتو به طور خاص در هر صحنه این فیلم چنان سایه های بزرگی ایجاد می کنند که به نوعی به راحتی می توان بازیگران مکمل عالی فیلم را فراموش کرد. اما آل پاچینو به ویژه در نقش پدرسالار گوچی، آلدو گوچی، در نقشی که به او اجازه می دهد برخی از صحنه های کلاسیک پاچینویی را که اخیراً هوس کرده ایم، به ما ارائه دهد، عالی است. مطمئنا این یکی از بهترین اجراهای اخیر اوست. جرمی آیرونز همچنین در نقشی کوچک اما محوری در نقش رودولفو برادر آلدو فوق العاده است. در مجموع تمام بازیگران واقعاً باعث ارتقا اثر هستند، حتی اگر گاگا و لتو باشند که بیشترین شانس را برای دریافت جوایز دارند.

در پایان باید گفت: «خاندان گوچی» بهترین فیلم سال نیست؛ اما این بهترین فیلم ریدلی اسکات در یک سال اخیر است. اسکات موفق می شود از طریق این اثر، آن چیزی که می خواهد برای مخاطب فراهم کند. بنابراین، فیلم همچنان در بیان داستان دروغ، فریب، حماقت و قتل موفق است. در واقع اسکات با تبدیل خانواده گوچی به خانواده کورلئونه مخاطب را سر شوق می آورد. از سوی دیگر گروه بازیگران این اثر، به درستی مسیر حرکت فیلم را هدایت می کنند. در مجموع این فیلم عیب و ایراد های فراوانی دارد، اما همچنان با وجود یک لحن پر فراز و نشیب، سرگرم کننده است.

در نتیجه، «خاندان گوچی» مطمئناً «پدرخوانده» نیست، اما یک داستان مدرن و شایسته درباره ظهور و سقوط یک امپراتوری خانوادگی است که مملو از درام، شور، طمع و خیانت ناشی از آن است. ریدلی اسکات فیلمی به نسبت قوی ارائه می دهد که بسیار طولانی است و در پرده سوم سراسیمه است، اما با بازی های درجه یک از بازیگران موفق، به ویژه لیدی گاگا و جرد لتو، نجات پیدا می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (368 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (343 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (239 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (208 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (206 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (94 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (86 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (40 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (37 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (29 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار کشاورز خوزستانی برای آبیاری سیب زمینی با شلنگ و پنکه رومیزی حماسه آفرید/ مایه افتخاری هموطن😂+فیلم (23 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (22 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟ اپیزود فراموش نشدنی از سریال پژمان؛ دعوای بهروز رهبری فرد با علی موسوی و سیروس دین محمدی/ کُری خوندن پژمان جمشیدی واقعاً دیدنیه (ویدئو) جادوی عجیب خطای دید/ به نقطۀ وسط قرمز رنگ خیره شوید! چه چیزی می‌بینید؟ نگاهی به کیک تولد باکلاس 2 بعدی مبینا نصیری همسر مهدی توتونچی/ آقای مجری سنگ تمام گذاشت +عکس (عکس) این دو خواهر عروس استقلالی‌ها هستند / سراغ باجناق‌های استقلالی را از این خانم‌ها بگیرید قاب زیبا و فوق العاده بینظیر از سیدحسین حسینی و دختر قشنگش در ماشین میلیاردی و لاکچری + عکس اقدام تحسین برانگیز یک رفتگر اصفهانی با برگرداندن کیف پول 8 میلیاردی به صاحبش/ دست مریزاد+ویدیو پرسپولیس به 6 بانک واگذار شد! / حالا چرا 6 تا؟ شیش شیش شیش تایی ها!!! عکسی کمتر دیده شده از مادر جوان مهدی قائدی در کنار او و عروس سابق اش ستاره معصومی در یک مهمانی لاکچری چه کسی به رهبر انقلاب پیشنهاد درجه سرهنگی داد؟+ ویدیو توماج صالحی پای چوبه دار می رود/حواشی داغ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 (ویدیو) دقایقی جالب و ماندگار از زندگی سردار آزمون به همراه خانواده اش که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت! دکوراسیون فوق العاده خاص و اعیانی خانه سیدحسین حسینی در بهترین منطقه پایتخت+ تصاویر مادرانه های باحال همسر شاهرخ استخری با دخترهای ناز و خوشگلش در بلژیک/ واقعا چقدر به فکر بچه هاشه+عکس عکسی نوستالژیک از گعده ی دوستانه عادل فردوسی پور با علی انصاریان و مهرداد میناوند در یک کافه با حضور ستاره جوان تیم استقلال/ چقدر تماشای این عکس دل آدم رو به درد می آره عکس های جذاب از بارانا بیرانوند به همراه سگ بازیگوش و بانمکش در حال بازی و تفریح که در فضای مجازی وایرال شد/ با وفاترین عشق! پست عاشقانه و بدون تکلف نوید محمدزاده برای تولد همسرش+عکس/ مبارکا باشه (فیلم) ماجرای عشق و عاشقی جواد عزتی با پیرزن 80 ساله / بیچاره مه‌لقا باقری از دست این افسرده شده! قاب تعجب برانگیز از تغییر چهره صداپیشگان ببعی و بچه/هوتن شکیبا شما دیگه پیر نشوووو تصویری از مراسم تولد دنیز دایی دختر بزرگ علی دایی با حضور پدرش/تولد لاکچری با تم خاص پر از بادکنک (عکس) شما هم فکر می‌کنین کشتی تایتانیک خیلی عظمت داشت؟ پس قطعا این یکی رو ندیدین🤯 تایتانیک در مقابلش اسباب بازیه! روش های پاک کردن هاشور ابرو ، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ (عکس) تصویری دیده نشده و قدیمی از مهدی سلطانی، اردلان سریال مادرانه در دوران سربازی/ چه زاویه فکی داشته، الان با عمل زیبایی دنبال همچین زاویه ای هستن! (عکس) خلاقیت باورنکردنی و خطرناک این پدر با بچه هایش/ وقتی بچه رو به باباش میسپاری! ناگفته های جالب و خصوصی فرزند حدادعادل از آیت الله‌ مجتبی خامنه‌ای/فریدالدین حدادعادل:با اخلاق‌ترین مردی که می‌شناسم ماجرای اولین دیدار عاشقانه رضا داوود نژاد و همسرش/ غزل بدیعی و همسرش کجا بایکدیگر آشنا شدند؟ عکس العمل فوق خنده دار حامد آهنگی به خوانندگیِ عزاداری گونه پیرمرد بانمک+ ویدیو/ با صد بار دیدنش هم سیر نمیشین استوری معنادار و پُر مفهوم پریچهر قنبری، همسر اول شهاب حسینی بعد از انتشار خبر ازدواج دوم آقای بازیگر+عکس پشت صحنه خنده دار پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در سریال زیرخاکی / خودشون هم ریسه رفتن از خنده😂+فیلم طراحی عجیب سرویس بهداشتی عمومی با دیوارهای شیشه ای شفاف در وسط پارک/ کار طراحی داره به جاهای باریک کشیده میشه +فیلم مربیگری خصوصی عقاب آسیا در آمریکا/عابدزاده مهاجرت کرد؟+ فیلم رونمایی از دختر زیبا و ناز ایمان قیاسی، مجری مشهور ایرانی/ ماشاءالله چقدر بانمک و گوگولیه+عکس میز صبحانه رمانتیک و سالم همسر شاهرخ استخری با شمع و خوراکی های رنگارنگ/ مثل همیشه خوش سلیقه و خاص+عکس ابهام و بلاتکلیفی در بازگشت به ایران از زبان این دو بازیگر سریال پایتخت+عکس نگاهی به جشن تولد لاکچری و جوان پسند مادر علی ضیا در رستورانی روباز و شیک+عکس/ مبارکا باشه گشت و گذاری در لاکچری ترین قبرستان ایران در تجریش؛ از هزینه 4 میلیاردی برای هر قبر تا شارژ ماهیانه 5 میلیونی+ویدیو گلایه‌های رهبر انقلاب از واردات بی‌رویه لوازم آرایش که با خنده حضار همراه شد+ ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 سکوت همسر مهدی قایدی درباره شایعه بالا کشیدن املاک شوهر سابقش، با انتشار این استوری شکست+عکس کل کل بامزه و خنده دار سحر دولتشاهی با دیبی+ ویدیو/ وقتی نمیدونه دیبی از افعال معکوس استفاده میکنه😂
تیتر امروز   
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد ایران در زمستان 1402 تفاوت کنکور امسال و سال‌های گذشته از زبان وزیر علوم تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟ توماج صالحی پای چوبه دار می رود/حواشی داغ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 (فیلم) ماجرای عشق و عاشقی جواد عزتی با پیرزن 80 ساله / بیچاره مه‌لقا باقری از دست این افسرده شده! قاب تعجب برانگیز از تغییر چهره صداپیشگان ببعی و بچه/هوتن شکیبا شما دیگه پیر نشوووو تصویری از مراسم تولد دنیز دایی دختر بزرگ علی دایی با حضور پدرش/تولد لاکچری با تم خاص پر از بادکنک (عکس) شما هم فکر می‌کنین کشتی تایتانیک خیلی عظمت داشت؟ پس قطعا این یکی رو ندیدین🤯 تایتانیک در مقابلش اسباب بازیه! روش های پاک کردن هاشور ابرو ، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ (عکس) تصویری دیده نشده و قدیمی از مهدی سلطانی، اردلان سریال مادرانه در دوران سربازی/ چه زاویه فکی داشته، الان با عمل زیبایی دنبال همچین زاویه ای هستن! (عکس) خلاقیت باورنکردنی و خطرناک این پدر با بچه هایش/ وقتی بچه رو به باباش میسپاری! ناگفته های جالب و خصوصی فرزند حدادعادل از آیت الله‌ مجتبی خامنه‌ای/فریدالدین حدادعادل:با اخلاق‌ترین مردی که می‌شناسم ماجرای اولین دیدار عاشقانه رضا داوود نژاد و همسرش/ غزل بدیعی و همسرش کجا بایکدیگر آشنا شدند؟ اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس