ساعدنیوز
ساعدنیوز

نرم افزار Adobe XD و هر آنچه باید بدانید...

  سه شنبه، 17 آبان 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
نرم افزار  Adobe XD و هر آنچه باید بدانید...
احتمالا شما هم از جمله افرادی هستید که در ماه های اخیر نام نرم افزار Adobe XD را چند باری شنیده باشید و آشنایی مختصری هم با آن داشته باشید اما اگر می خواهید به صورت کاملا جزئی و حرفه ای با این نرم افزار پرکاربرد که این روزها بر سر زبان ها افتاده است آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید و با ما در ساعدنیوز همراه باشید.

برای کسانی که در طراحی گرافیک تخصص دارند، ابزارهای نرم افزاری مختلف ادوبی بهترین ابزاری هستند که می توانند برای پیشبرد پروژه های خود استفاده کنند. برنامه های کامپیوتری و نرم افزارهای تخصصی بسیار متنوع است. نرم افزار تخصصی adobe xd می تواند مهارت های طراح را بهبود بخشد و تجربه، مهارت و برتری او را به نمایش بگذارد. توسعه دهنده نرم افزار Adobe همیشه در تلاش است تا نیازهای کاربران خود را برآورده کند. در جدیدترین آپدیت های ساخته شده توسط این غول دنیای فناوری و توسعه نرم افزار، کاربران ابزارهای تخصصی و کاربردی جدیدی دریافت کرده اند که به نظر می رسد سرعت، کارایی و قابلیت های بالایی را در یک مکان و به صورت رایگان ارائه می دهند. ابزار Adobe XD یک ابزار طراحی منحصر به فرد و قدرتمند است که هر آنچه را کاربران حرفه ای نیاز دارند به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهد. اگر هنوز با این نرم افزار آشنایی ندارید و از آن برای تجربه طراحی حرفه ای استفاده نکرده اید، با ما همراه باشید تا با مشخصات و ویژگی های نرم افزار Adobe XD بیشتر آشنا شوید.

نرم افزار Adobe XD چیست؟

ادوبی اکس دی یا به انگلیسی Adobe XD، یکی از نرم افزار های تخصصی طراحی UI و UX اپلیکیشن ها و وبسایت های مختلف است که توسط شرکت Adobe که یکی از مشهورترین تولیدکنندگان نرم افزارهای گرافیکی (خالق نرم افزارهایی مانند Photoshop, Illustrator, After Effects) تولید شده است. پس به طور خلاصه XD یک نرم افزار تخصصی گرافیکی برای طراحی رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن ها و وبسایت ها می باشد. Adobe XD مخفف Adobe Experience Design می باشد که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و نهایتا در سال 2016 برای عموم در دسترس قرار گرفت. XD اولین نرم افزار تخصصی طراحی UI و UX نبود! قبل از ادوبی اکس دی، Sketch به عنوان یک ابزار تخصصی طراحی رابط و تجربه کاربری معرفی شده بود و روز به روز در حال پیشرفت بود. نرم افزار Adobe XD به وجود آمد که پاسخی در برابر Sketch در بازار رقابت باشد و تا به امروز هم در بازار رقابت به خوبی عمل کرده است.

تصویر Adobe XD

چرا Adobe XD به وجود آمد؟ قبل از آن، طراحان از چه نرم افزاری استفاده می کردند؟

در این قسمت می خواهیم به فلسفه به وجود آمدن Adobe XD بپردازیم. یکی از دلایل مهم کمپانی ادوبی برای تولید XD رقابت با نرم افزار Sketch بود. تا قبل از Sketch طراحان UI و UX طراحان از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای طراحی رابط کاربری استفاده می کردند که این نرم افزارهای برای طراحی UI و UX بهینه نبودند و از نیازهای یک طراح رابط و تجربه کاربری بسیار فراتر بودند و یادگیری آن ها هم بسیار مشکل بود بنابراین Sketch با تکیه بر این نقطه ضعف و تولید یک نرم افزار بهینه برای طراحی رابط و تجربه کاربری، محبوبیت زیادی بین طراحان پیدا کرد. کمپانی ادوبی برای اینکه در گردونه رقابت عقب نماند، نرم افزار Adobe XD را به عنوان یک نرم افزار تخصصی طراحی رابط و تجربه کاربری معرفی کرد تا علاوه بر براوردن نیاز طراحان به یک ابزار ساده و سبک و اختصاصی شده برای طراحی رابط و تجربه کاربری، در رقابت هم حرف هایی برای گفتن داشته باشد. اگر میخواهید بدانید که قبل از Adobe XD و سایر نرم افزارهای طراحی UI و UX، شرایط طراحان چگونه بود، حتما مطالعه کنید چرا که در این مقاله با جزئیات زیاد به این که طراحان UI و UX قبل از ارائه نرم افزارهای تخصصی طراحی UI و UX از چه ابزارهایی و با چه مکافاتی استفاده می کردند پرداخته ایم!

تصویر مقایسه adobe xd با photoshop

رقبای Adobe XD در بازار چه نرم افزارهایی هستند؟

ادوبی اکس دی یا همان XD خودمان، اولین نرم افزار تخصصی طراحی UI و UX نبوده و طبیعتا رقبای قدرتمندی در بازار در کنار خود دارد. امروزه تعداد نرم افزارهای تخصصی طراحی رابط و تجربه کاربری بسیار زیاد شده است اما می توان گفت بازیگران اصلی میدان Figma، Sketch، Adobe XD و اخیرا Webflow هستند. در این میان اصلی ترین رقیب XD نرم افزار Figma می باشد که می توانید آن را در صفحه دانلود Figma به صورت رایگان دانلود کنید. در این مقاله که در مورد اکس دی صحبت می کنیم، قصد نداریم به صورت تخصصی به نرم افزارهای مختلف طراحی UI و UX و مقایسه آنها بپردازیم تنها به همین مورد توجه کنید که رقابت در میان نرم افزارهای مختلف امری طبیعی است و Adobe XD به عنوان یک نرم افزار، نیازهای شما را به خوبی برطرف خواهد کرد بنابراین نیازی به تسلط به تمام نرم افزارها نخواهید داشت.

چرا طراحان کار با نرم افزار Adobe XD را ترجیح می دهند؟

این نرم افزار برای کاربران و طراحان حرفه ای و با تجربه مزیت های زیادی دارد. از اجرای اولیه طرح ها گرفته تا انجام طراحی های بزرگ و مدیریت پروژه های بزرگ همگی با این نرم افزار در سطح با کیفیت تری انجام می شود. طراحان و تیم های طراحی بزرگ در سراسر جهان از نرم افزار Adobe XD برای مشارکت در فرایند طراحی و ایده پردازی و پیشرفت کار استفاده می کنند.

این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی دارد که می تواند موجب آسان تر شدن روند یک پروژه طراحی شده و از همه مهم تر سرعت کار را به طرز چشم گیری افزایش دهد.

اعضای تیم طراحی در یک پروژه می توانند طرح و پیوند های خود را به اشتراک بگذارند و به راحتی نیز از طریق نظر دهی مستقیم و بررسی فیدبک سایرین، روی بخش های مختلف کار نظر دهند.

در واقع می توان گفت دلیل اصلی استفاده از نرم افزار Adobe XD به جای سایر برنامه های طراحی مشابه مانند فتوشاپ، افزایش سرعت و کیفیت کار است. این برنامه می تواند موجب تغییرات بسیار قابل توجهی در روند طراحی های مختلف شوند. ایده پردازی در لحظه و با سرعت بالا از بزرگ ترین دستاورد های طراحانی است که از ادوبی ایکس دی استفاده می کنند. ادوبی ایکس دی مدت زمان طراحی را به میزان چشم گیری کاهش می دهد.

11 دلیل مهم برای این که از Adobe XD به عنوان یک ابزار طراحی UI استفاده کنیم.

امیدواریم تا به اینجای کار پاسخ مناسبی به سوال Adobe XD چیست داده باشیم. در ادامه می خواهیم به ویژگی هایی از Adobe XD بپردازیم که آن را برای استفاده به عنوان یک نرم افزار طراحی UI و UX مناسب کرده است. ما در اینجا دلایل استفاده از Adobe XD را به صورت تیتروار مطرح می کنیم و توضیحات مربوط به هر کدام را هم به صورت قابل درک خدمتتان ارائه می دهیم.

1- یادگیری Adobe XD بسیار آسان است.

قبل از XD و سایر نرم افزارهای تخصصی طراحی UI و UX، طراحان مجبور به استفاده از ابزارهایی مانند فتوشاپ استفاده می کردند، این نرم افزارها بسیار فراتر از نیاز یک طراح رابط و تجربه کاربری بودند اما طراحان مجبور به یادگیری ابزارها و امکانات زیادی از این نرم افزارها که در واقع نرم افزارهای عمومی گرافیکی بودند می شدند. طبیعی است که زمانی که یک نرم افزار، به صورت تخصصی برای یک حوزه خاص طراحی می شود، تنها ابزارها و امکانات لازم برای همان حوزه تخصصی در آن موجود خواهد بود و بدیهیست که این خلاصه شدن امکانات باعث یادگیری ساده تر آن نرم افزار خواهد شد. کافی است منوهای Adobe XD و فتوشاپ را با هم مقایسه کنید به خوبی متوجه می شوید که XD تا چه اندازه خلاصه شده است که البته برای طراحان UI و UX کاملا کافی است. تخصصی شدن Adobe XD آن را به نرم افزاری تبدیل کرده است که یادگیری آن بسیار ساده است. تقریبا همه چیز در اکس دی قابل درک و ساده شده است و یکی از دلایل توصیه من به افراد مختلف به استفاده از XD، سادگی کار کردن با آن است. اگر بگوییم یادگیری عمومی این نرم افزار تا زمانی که با آن کاملا آشنا شوید تنها چند روز زمان خواهد برد. فراموش نکنید استفاده از یک نرم افزار غیرتخصصی مانند Photoshop برای طراحی UI، مانند استفاده از یک اره برقی برای نصف کردن یک سیب است! واقعا نیازی به این کار هست؟

2- عدم نیاز به سخت افزار عجیب و غریب

نرم افزارهای گرافیکی عموما به منابع سخت افزاری بالایی نیاز دارند اما Adobe XD یکی از نرم افزارهایی است که به منابع سخت افزاری زیادی نیاز ندارد. کامپیوتر شما هنگام کار کردن با XD زوزه نخواهد کشید:) در صورتی که حداقل منابع مورد نیاز این نرم افزار را فراهم کنید (در ادامه مقاله در این خصوص صحبت خواهد شد) به راحتی روی سیستم شما اجرا خواهد شد.

3- امکانات مناسب برای طراحان UI و UX

Adobe XD از جمله نرم افزارهایی است که به خوبی امکانات مورد نیاز طراحان برای طراحی پروژه های رابط و تجربه کاربری را در خود جای داده است. تقریبا تمامی مراحل را از طراحی وایرفریم ها، طراحی بصری و گرافیکی پروژه ها، پروتوتایپ، خروجی پروژه و حتی تست های مختلف را می توانید با استفاده از ابزارهای پیشفرض موجود در Adobe XD انجام دهید و از ابزارهای ثالث بی نیاز باشید.

4- طراحی پروتوتایپ های حرفه ای

حتما تا کنون در طرح های مختلفی که در سایت هایی مانند Dribbble دیده اید مات و مبهوت انیمیشن های زیبای موجود در طرح های مختلف شده اید. عموم این طرح ها با استفاده از قابلیت های پروتوتایپینگ نرم افزار XD ایجاد شده اند. البته کاربرد پروتوتایپ ها بسیار فراتر از ایجاد چند انیمیشن برای نمایش در پیش نمایش طرح های مختلف است اما به هر صورت Adobe XD به لطف تجربه بی نظیر خود در نرم افزارهایی مانند Flash و After Effects و پدید آوردن قابلیت Auto Animate در XD توانایی تولید هر نوع انیمیشنی را خواهید داشت.

5- پشتوانه قوی شرکت پدیدآورنده

زمانی که از کمپانی Adobe صحبت میکنیم از شرکتی صحبت می کنیم که عموم نرم افزار هایش در حوزه های مختلف رتبه اول را در بازار دارند برای مثال:

  • Photoshop به عنوان سردمدار طراحی گرافیک پیکسلی و ویرایش تصاویر
  • illustrator به عنوان نرم افزار برتر طراحی گرافیک وکتوری
  • After effects به عنوان نرم افزار برتر حوزه ویرایش فیلم و جلوه های ویژه
  • Premiere Pro به عنوان نرم افزار برتر حوزه تدوین و ویرایش ویدیو

کافی است به لیست بالا دقت کنید تا به پشتوانه XD پی ببرید. البته صرفا پشتوانه قوی باعث موفقیت یک نرم افزار نمی شود همین طور که در حال حاضر فیگما به عنوان یک رقیب جدی برای XD محسوب می شود، اما به هرحال Adobe هم شرکتی نیست که خصوصا زمانی که حوزه طراحی رابط و تجربه کاربری روز به روز پررنگ تر می شود، XD را به حال خود رها کند.

6- با سرعت جت طراحی می کنید

امکانات موجود در Adobe XD که برای طراحی رابط کاربری اختصاصی شده اند به شما کمک می کنند به دور از پیچیدگی های موجود در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ طراحی کنید. قابلیت هایی همچون Repeat grid، کامپوننت ها و Asset ها به شما کمک می کند که المان هایی که در قسمت های مختلف طرح وجود دارند را تنها یک بار طراحی و تعریف کنید و بارها و بارها استفاده کنید. البته در خصوص این که چگونه سرعت طراحیتان را بالا ببرید و از این امکانات استفاده کنید در مقاله زیر مفصلا صحبت کرده ایم.

7- پلاگین های متنوع Adobe XD

یک نرم افزار هر چقدر هم حرفه ای باشد باز هم تمامی امکانات مورد نیاز کاربران خود را تامین نمی کند اینجاست که پلاگین ها وارد میدان می شوند. کاربران می توانند امکانات مورد نظر خود را که در نرم افزار XD به صورت پیشفرض وجود ندارند را به صورت پلاگین های مختلف نصب کنند. این پلاگین ها که به صورت رایگان یا غیر رایگان موجود هستند، امکانات مورد نظر شما را به نرم افزار اضافه خواهند کرد. از مهمترین پلاگین های پرکاربرد Adobe XD که رایگان هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلاگین فارسی نویسی (RTL)
  • Undraw که برای ایجاد تصاویر وکتوری حرفه ای به کار می رود.
  • UI Faces که با استفاده از آن می توانید تصاویر پروفایل زیبا ایجاد کنید.
  • Trello که برای ارتباط با اعضای تیم و مدیریت پروژه استفاده می شود.
  • Icons 4 Design که مجموعه ای از هزاران آیکون حرفه ای را یکجا در اختیار شما قرار می دهد.
  • Zeplin که در خروجی گرفتن از طرح ها و ارائه آن ها به برنامه نویس نقش دارد.

8- استفاده از XD رایگان است!

Adobe XD یکی از نرم افزارهای پلتفرم Creative cloud شرکت ادوبی است (این پلتفرم تمام نرم افزارهای موجود در خود مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، افترافکتز و … را با پرداخت 50 دلار در اختیار کاربر قرار می دهد) در حال حاضر استفاده از Adobe XD به صورت رایگان ممکن است. البته برای استفاده از امکانات بیشتر XD باید از نسخه ممتاز یا Premium آن استفاده کنید البته که نسخه رایگان XD تقریبا تمام نیازهای شما را رفع می کند و نیازی به تهیه نسخه پولی آن نخواهید داشت. پس نیازی نیست به دنبال کرک نرم افزار Adobe XD یا مواردی از این قبیل بگردید:)

9- آپدیت های مداوم

XD نسبتا نرم افزار نوپایی به حساب می آید. ادوبی برای حمایت از نرم افزار خود اقدام به ارائه آپدیت های منظم کرده است. البته متاسفانه بسیاری از این آپدیت ها موفق نبوده اند اما مجموعا برایند انتشار آپدیت ها مثبت بوده است.

10- محبوبیت در جامعه طراحان رابط و تجربه کاربری

یکی دیگر از دلایلی که توصیه می شود که از XD استفاده کنید این است که این نرم افزار توسط طیف وسیعی از طراحان مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعی است که زمانی که یک ابزار و نرم افزار توسط طیف وسیعی از افراد مورد استفاده قرار می گیرد، در جهت رفع نیازهای آن ها موفق عمل کرده است.

11- نسخه Adobe XD برای اندروید و iOS

با استفاده از نسخه موبایلی XD برای سیستم عامل اندروید و iOS می توانید پیش نمایش طرح های خود را در موبایل به صورت زنده مشاهده کنید و یا محصولاتی که طراحی می کنید را تست کنید. حتی هنگام طراحی هم میتوانید پیش نمایش تغییرات را به صورت زنده مشاهده کنید.آیا Adobe XD برای ویندوز 7، 8 و 8.1 قابل استفاده است؟ شاید به دنبال دانلود Adobe XD برای ویندوز 7، 8 یا 8.1 باشید اما خودتان را خسته نکنید! Adobe XD روی ویندوز 10 به بالا اجرا می شود. و روی نسخه های پایینتر قابل اجرا نیست.

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز برای Adobe XD را در زیر می بینید: منبع

  • سیستم عامل ویندوز 10 (حتما نسخه 64 بیت) یا مکینتاش 10.14 به بالا
  • 4 گیگابایت رم
  • گرافیک Onboard (تقریبا هر سیستمی این مورد را دارد)

به طور کلی برای یادگیری و کار با Adobe XD نیاز به سیستم خیلی عجیب و غریبی ندارید.

سوالات متداول ادوبی ایکس دی چیست؟

  1. نرم افزار ادوبی ایکس دی عمدتا برای چه مواردی استفاده می شود؟نرم افزار ادوبی ایکس دی یک نرم افزار قدرت مند پروتوتایپ است که می توان آن را به عنوان یک پلتفرم طراحی برداری مبتنی بر تجربه در نظر گرفته که کاربرد آسانی دارد و می تواند ابزارهای مورد نیاز تیم ها را در اختیارشان قرار دهد. به این ترتیب آنها می توانند بهترین تجربیات طراحی جهان را به صورت مشترک و با هم ایجاد کنند. ایکس دی که هم در سیستم های مک و هم ویندوز قابل اجراست می تواند برای کارهای تیمی مورد استفاده قرار بگیرد که به سازگاری بین پلتفرم نیاز دارند.
  2. آیا نرم افزار ادوبی ایکس دی نرم افزاری محبوب و پرکاربرد است؟بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال 2022 حتی با وجودی که ادوبی ایکس دی به نسبت سایر نرم افزارهای طراحی جدیدتر است، اما می توان گفت که ایکس دی جزو بالاترین و بهترین نرم افزارهای طراحی است که فضای کاربر پسندانه آن موجب شده به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارهای بازار تبدیل شود.
  3. مشخصه ها و مزیت های نرم افزار ادوبی ایکس دی چیست؟این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسندی دارد. استفاده از آن بسیار ساده و راحت است و یک نرم افزار بسیار سریع و کاربردی است. ساختار و عملکرد آن ثابت است و ورژن های مختلفی از آن در دسترس است. پروتوتایپ بودن آن یک ویژگی بی نظیر است که موجب محبوبیت بالای این نرم افزار در بین کاربران شده است. سازگاری با پلتفرم های مختلف و داشتن نسخه های متعدد مخصوص ویندوز و مک از دیگر مزیت های کار با ادوبی ایکس دی در پروژه های تیمی و گروهی طراحی است که موجب تسهیل چرخه های کاری می شود.

در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (255 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (25 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (11 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد