دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نریختن ضدیخ به ماشین چه عواقبی دارد؟ 

دوشنبه، 18 دی 1402
ضدیخ، یکی از عناصر حیاتی در نگهداری و عملکرد صحیح خودروها در فصل سرما است. اما اگر این مایع را به خودرو نریزیم چه اتفاقی می افتد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

ضدیخ مایعی است که به منظور پایین آوردن نقطه انجماد در سیستم خنک کننده موتور به آب اضافه می شود. این بدان معناست که در شرایط نرمال آب و هوای سرد، آب یخ نمی زند. انجماد اب در موتور ماشین باعث آسیب جدی به رادیاتور و سایر اجزای سازنده می شود که جبران خسارات ناشی از آن مستلزم انرژی و هزینه بالایی است .

عواقب نداشتن ضدیخ


ضدیخ با کیفیت یکی از آن موارد ضروری است که باید همیشه در سیستم خنک‌کننده موجود باشد. نداشتن ضدیخ در دمای زیر صفر باعث یخ زدن مایع خنک‌کننده می‌شود. آب در زمان یخ زدن افزایش حجم پیدا می‌کند، متاسفانه بلوک موتور از جنس آهن یا آلومنیوم ساخته می‌شود که علاقه‌ی زیادی به خاصیت کشسانی ندارد؛ با افزایش حجم آب ترکیدن بلوک موتور، پاره کردن شلنگ‌ها و نابود کردن شبکه‌های رادیاتور رخ میدهد.

با یک استارت بدون ضدیخ در یک روز زمستانی ممکن است در اولین لحظه واتر پمپ قفل شده و باعث پارگی تسمه‌تایم خواهد شد و همین موضوع باعث برخورد سوپاپ‌ها با پیستون و کج شدن آنها می‌شود.

سخن پایانی


به طور خلاصه، استفاده از ضدیخ در تمامی پیشرانه‌های احتراق داخلی به عنوان یکی از عوامل موثر بر افزایش طول عمر پیشرانه و قطعات وابسته به آن واجب است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
سیر تا پیاز زندگی شخصی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش از زبان خودش/ ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال هوادارانش را سورپرایز کرد
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
حضور حامد آهنگی در افتتاحیه کلینیک زیبایی خواهرش در تهران+عکس/ رابطه صمیمی خواهر و برادری رو میشه تو این تصویر دید😍