دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

واکنش پروفسور حسابی به کراوات نزدن یکی از اساتید برجسته دانشگاه تهران +فیلم/ آقازاده فقط ایشون بقیه اداشو درمیارن 

سه شنبه، 01 آبان 1403
ساعدنیوز: سیّد محمود حسابی (1281–1371) فیزیک‌دان، سناتور و یکی از وزیران فرهنگ در زمان سلطنت پهلوی و یکی از پیشگامان آموزش فیزیک و مهندسی دانشگاهی به روش نوین در ایران بود. وی از سال 1330 تا 1331 وزیر فرهنگ ایران در کابینه محمد مصدق بود.

به گزارش سرویس تاریخ و تمدن ساعدنیوز، پروفسور محمود حسابی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ جهان است. محمود حسابی که با القابی مثل «پدر علم فیزیک» شناخته می‌شود، از پرافتخارترین دانشمندان ایران و جهان به‌حساب می‌آید. انتخاب دکتر حسابی به‌عنوان یکی از معدود دانشجویان آلبرت اینشتین از میان 15 هزار داوطلب، انتصاب به‌عنوان جانشین آلبرت اینشتین در دانشگاه پرینستون در کنار کسب لقب «مرد علمی سال»، وی را به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های کشورمان تبدیل کرده‌اند.

پروفسور حسابی به‌دلیل شور و اشتیاق فراوانی که به‌علم‌اندوزی و تحصیلات خود می‌ورزید، در سن 25 سالگی توانست مدرک دکتری (PhD) رشته فیزیک را با نمره‌ای عالی از دانشگاه سوربون فرانسه بگیرد. پروفسور حسابی در دوران تحصیل در رشته‌ فیزیک از میان 15 هزار دانشجوی مشتاق به‌تحصیل در کلاس «آلبرت اینیشتن»، یکی از پنج دانشجوی برگزیده بود که مجوز حضور در کلاس این دانشمند بزرگ را به‌دست آورد.

همچنین، پروفسور حسابی یک سال قبل از اینکه تئوری «ذرات افزاینده بی‌نهایت/بی‌نهایت بودن ذرات» را ارائه کند، آلبرت اینیشتن را در دانشگاه پرینستون ملاقات کرد. وی با کمک اینشتین و با تکیه بر تحقیقاتی که انجام داده بود، تئوری بی‌نهایت بودن ذرات را در دانشگاه شیکاگو ارائه کرد و آن را برای بزرگان علم فیزیک آن دوران، افرادی مثل اروین شرودینگر و ماکس بورن شرح داد. این دستاورد علمی دکتر حسابی، برترین جایزه علمی کشور فرانسه را برایش به‌ارمغان آورد.

برای دیدن مطالب مشابه کلیک کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پاسخ رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: دف زدن توسط زنان در عروسی ها چه حکمی دارد؟
مراحل سابمیت مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه