دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

وقتی با یک بز حرف می‌زنید مراقب لحنتان باشید! 

دوشنبه، 23 بهمن 1402
کد خبر: 375059
ساعد نیوز: دانشمندان می‌گویند بزها تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان را تشخیص می‌دهند. محققان بر این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آنها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، آخرین تحقیقاتی که بر روی بزها صورت گرفته است، حاکی از آن است که این پستانداران تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان‌ها را متوجه می‌شوند.

محققان این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آن‌ها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

دانشمندان می‌گویند بزها تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان را تشخیص می‌دهند. محققان بر این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آنها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

این مطالعه توسط یک تیم بین‌المللی دانشمندان و با همکاری پروفسور آلن مک‌الیوت٬ متخصص رفتارشناسی حیوانات از دانشگاه هنگ‌کنگ انجام شد. از 27 بز نر و ماده با نژاد و سن مختلف در این تحقیق استفاده شد که همگی به تعامل با انسان‌ها عادت داشتند.

از طریق یک بلندگو جمله «هی! اینجا را نگاه کن» با لحن خوشحال و عصبانی برای آنها پخش شد. متخصصان دریافتند که با تغییر لحن جمله از خوشحال به عصبانی و یا برعکس٬ بزها از خود واکنش نشان داده و مدت طولانی‌تری به بلندگو خیره می‌شدند.

مطالعات قبلی پروفسور مک‌الیوت نشان داده که بزها٬ همانند سگ‌ها و اسب‌ها٬ قادر به تشخیص حالت چهره انسان‌ها هستند اما این تیم تحقیقاتی می‌گوید برای درک بیشتر تاثیر صدای انسان بر حیوانات نیاز به مطالعات بیشتری است.

  برچسب ها: بز صدای عجیب

5 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
ترجمه تخصصی کتاب
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...