دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

ارتودنسی در کودکان چه ویژگی هایی دارد؟ 

شنبه، 06 اردیبهشت 1399
اگر کودک دارای انحراف یا هر گونه مشکلی در فک باشد، درمان در زمان کودکی هم راحت و هم نتیجه آن مطلوب تر خواهد بود و از سوی دیگر باعث کاهش مشکلات شدید دندانی فکی در آینده می گردد و همچنین هزینه درمان کمتر خواهد بود.

ایجاد اعتماد به نفس در کودکان

ارتودنسی در کودکی باعث ایجاد اعتماد به نفس در بزرگسالی می شود. تصور کنید که کودکی با دندان های برهم ریخته و نامرتب، در بین دوستانش حاضر شود. اگر این کودک اختلالات فکی داشته باشد، بی شک زیبایی چهره اش تحت تأثیر این اختلال قرار خواهد گرفت. اگر این کودک به این باور برسد که چهره زیبایی ندارد و با همین باور ذهنی رشد کند، در بزرگسالی دچار اختلالات جمع گریزی، کمبود اعتماد به نفس و عدم رضایت از خود میرسد. اگر ارتودنسی در کودکی انجام شود، سال های کودکی و نوجوانی با آسودگی خیال برای آن ها طی می شود. با این حال اگر فرد در کودکی ارتودنسی نکرده است، در بزرگسالی حتماً باید این درمان را انجام دهد. ارتودنسی در بزرگسالی نیز می تواند مجدداً اعتماد به نفس را به فرد بازگرداند.

ارتودنسی در کودکان

به دلیل رشد دائمی و پیوسته کودکان، برخی مشکلات دندانی و فکی ممکن است در آنها ایجاد شود. این مشکلات یا منشا ژنتیکی دارند و یا در اثر عادات بد مثل مکیدن انگشت ایجاد می شوند. انجام ارتودنسی در کودکان، ضمن رفع این مشکلات دندانی و فکی، باعث حفظ عملکرد دندان ها شده و مانع از بروز مشکلات و بیماری های ثانویه مانند مشکلات گوارشی و پوسیدگی دندان در کودک می شود.

در حالت عادی، از خانواده ها درخواست می شود تا کودکان خود را در سنین 8 تا 10 سالگی برای انجام معاینات دندانی و فکی، نزد یک متخصص ارتودنسی ببرند. در این سنین به دلیل رشد کافی دندان های شیری و جایگزینی آنها با دندان های دائمی، درصورتی که کودک دارای مشکلات دندانی شدید باشد، و متخصص ارتودنسی تشخیص بدهد که این مشکلات می تواند در عملکرد طبیعی دندان های او تاثیر بگذارد و یا باعث پوسیدگی زود هنگام دندان های او شود، از روش های درمانی ارتودنسی در کودکان استفاده می کند.

همچنین در سنین کودکی، به دلیل امکان رشد استخوانی در آنها بسیاری از این مشکلات در مدت کوتاه تری قابل درمان است. بسیاری از مشکلات و بیماری های دندانی و فکی، در دوران کودکی در مراحل اولیه خود هستند و به دلیل وجود امکان رشد استخوانی و دندانی، اصلاح این ناهنجاری ها با اردتودنسی در کودکان سریع تر و راحت تر است.

ارتودنسی در کودکان همچنین برای پیشگیری از مشکلات احتمالی از دست دادن زود هنگام دندان های شیری نیز استفاده می شود. در این حالت به دلیل افتادن زود هنگام دندان و عدم رشد دندان دائمی، یک فضای خالی در دندان ها ایجاد می شود که می تواند باعث جا به جایی و به هم ریختگی کلیه دندان ها شود.

علاوه بر کاربرد ارتودنسی در کودکان برای درمان ناهنجاری های دندانی و فکی، از درمان ارتودنسی برای ترک عادت هایی مثل مکیدن انگشت، رانش زبان و تنفس دهانی نیز استفاده می شود.

نکته ای که باید در ارتودنسی در کودکان بدان توجه داشته باشید این است که در اکثر موارد تشخیص مشکل به معنی شروع درمان نیست. در بسیاری از موارد به دلیل عدم رشد همه دندان های دائمی، متخصص ارتودنسی معمولا تا 14 سالگی برای انجام ارتودنسی صبر می کند و از روش های جایگزین در این سن استفاده می نماید. اما تشخیص زود هنگام مشکل می تواند از وخیم تر شدن آن جلوگیری نماید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب