دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

وسایل ضروری که باید در سفرهای یک روزه همراه خود داشته باشید 

جمعه، 29 دی 1402
قرار است به سفر یک روزه بروید اما نمی‌دانید چه چیزهایی با خودتان ببرید؟ دوست دارید تمام وسایل ضروری را همراهتان ببرید، اما نمی‌خواهید با خودتان بار اضافه حمل کنید؟ در این مقاله با ساعد نیوز همراه باشید تا لیستی از مهم‌ترین وسایل سفر یک روزه را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیال راحت از سفرتان لذت ببرید.

سفر کردن از جمله فعالیت‌های لذت‌بخش می‌باشد که ما را برای مدت زمان کوتاهی از دغدغه‌های زندگی روزمره دور می‌کند. سفر کردن فواید زیادی به همراه دارد که تاثیرات مثبت آن سال‌های سال همراه ما باقی می‌مانند و در بهتر شدن زندگی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از جمله این فواید می‌توان به بهبود مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، آرامش ذهنی، آمادگی برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده و... اشاره کرد. اما بسیاری از افراد برای سفر رفتن دنبال تعطیلی‌های چند روزه هستند و حتی به سفرهای کوتاه یک روزه فکر هم نمی‌کنند. در صورتی که در سفرهای یک روزه شما می‌توانید صبح از خانه خارج شوید و شب به منزل برگردید و برای مدت کوتاهی از زندگی روزمره شهری دور شوید و استراحت کنید. اگر شما جزو کسانی هستید که تصمیمی گرفتید به یک سفر یک روزه هیجان‌انگیز بروید، در این مقاله با ما همراه باشید تا وسایل مورد نیاز سفر یک روزه را به شما معرفی کنیم.


وسیله های ضروری سفر یک روزه


همان‌طور که گفتیم سفرهای یک روزه گزینه بسیار مناسبی برای استراحت کردن و دور شدن از زندگی شهری هستند که به تعطیلات خاصی نیاز ندارند، به گونه‌ای که برای یک روز جمعه می‌توان برای سفر برنامه‌ریزی کرد. به علاوه امروزه پرمشغله بودن گردشگران سبب شده است تا آن‌ها به دنبال مسافرت‌های کوتاه مدت و تورهای یک روزه باشند.در این بخش از مقاله وسیله های ضروری برای سفر یک روزه را به شما معرفی خواهیم کرد.

کوله یا کیف مناسب


انتخاب یک کیف مناسب با توجه به نیازهایی که دارید،‌ مهم‌ترین چیز در وسایل سفر یک روزه است.

  • قرار است کیفتان را در تمام طول روز حمل کنید یا می‌توانید آن را در ماشین یا کمد بگذارید؟

  • آیا ترجیح می‌دهید کیفتان مانند کوله‌پشتی با زیپ بسته شود یا با بندهای کشی؟ یا به کیفی نیاز دارید که مانند توت‌بگ‌ها کاملا باز باشد؟

  • اندازه‌ی کیفتان باید چقدر باشد؟

  • آیا می‌خواهید تمام وسایلتان را داخل یک کیف بگذارید یا برای نیازهای مختلفتان، کیف‌های جداگانه می‌برید؟

اگر با تورها و گروه‌های بزرگ سفر می‌کنید، بهتر است وسایلتان را در دو کیف تقسیم کنید. می‌توانید وسایل ضروری مانند داروها و کرم ضدآفتاب را در کیف دوشی سبکی بگذارید و وسایل دیگر مثل لباس‌ها، بطری آب و تنقلات را در یک کوله‌پشتی بگذارید و آن‌ها را به نوبت با دوستتان عوض کنید.


میان وعده و تنقلات


خرید تنقلات در مقصد مورد نظر یا بین راه ممکن است گران‌تر از حد معمول باشد، بنابراین بهتر است مقداری خوراکی همراه خود ببرید. میان‌وعده‌ها را در اندازه‌های مختلف بسته‌بندی کنید تا در طول روز بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

میوه‌های تازه که به سادگی له و سیاه نمی‌شوند، آجیل و میوه‌های خشک می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند. بهتر است خوراکی‌هایی که آب می‌شوند مثل شکلات یا چیزهایی که به‌راحتی خرد می‌شوند مثل چیپس را انتخاب نکنید. همچنین فراموش نکنید یک بطری آب بدون نشتی که بتوان آن را دوباره پر کرد، همراه خود ببرید.


کیسه‌ی خرید


چند کیسه‌ی خرید یا توت‌بگ را در کوله‌پشتی خود بگذارید و برای خریدها یا لباس‌های خیس از آن‌ها استفاده کنید.


نقشه و راهنما


نقشه جزو وسایل ضروری سفرهای یک روزه می‌باشد، بنابراین حتی اگر منطقه‌ای که قصد دارید به آن‌جا سفر کنید را به طور کامل می‌شناسید، بهتر است یک نقشه دیجیتال یا فیزیکی با خود به همراه داشته باشید تا خیالتان از گم‌ نشدن در منطقه راحت باشد.


لباس گرم


آیا سفرتان تا عصر طول می‌کشد؟ آب و هوای مقصدتان را بررسی کنید تا بفهمید هنگام غروب آفتاب به پوشیدن یک لایه‌ی لباس دیگر نیاز دارید یا نه. می‌توانید یک سویشرت در کیفتان بگذارید یا دور کمرتان ببندید تا اگر هوا سرد شد، آن را بپوشید.


پاور بانک یا رابط فندکی شارژر


در سفر یک روزه با ماشین شخصی به هیچ وجه پاور بانک یا رابط فندکی برای شارژر موبایل را فراموش نکنید. زیرا اگر تلفن همراه شما شارژ نداشته باشد در صورت مواجه شدن با مشکل نمی‌توانید کسی را از وضعیت خود مطلع سازید. از این رو حتما پاور بانک به همراه داشته باشید تا تلفن همراه شما روشن بماند و در مواقع ضروری بتوانید موبایل خود را مورد استفاده قرار دهید.


داروها و وسایل کمک‌های اولیه


آیا مشکل خاصی دارید یا مستعد ابتلا به بیماری هستید؟ حتما داروهای رایج مانند مسکن‌ها را همراه خود ببرید. یکی دیگر از وسایل سفر یک روزه، جعبه‌ی کمک‌های اولیه است که در صورت صدمه دیدن، کمک زیادی به شما می‌کند. اگر نمی‌‌توانید تمام وسایل جعبه را ببرید، حداقل چند عدد باند، پماد ضدعفونی‌کننده و دستمال مرطوب همراه خود داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید از گزیدگی حشرات در امان بمانید، اسپری دافع حشرات را فراموش نکنید


کفش‌های جایگزین


وقتی می‌خواهید آماده شوید، به تمام برنامه‌های آن روز فکر کنید و مطابق آن لباس‌ها و کفشتان را انتخاب کنید.

  • آیا در این سفر ممکن است خیس شوید؟ کفش ضدآب بپوشید و یک جفت جوراب دیگر هم بردارید. می‌توانید یک صندل یا دمپایی ساده همراه خود بیاورید و قبل از خیس شدن، کفشتان را با آن‌ها عوض کنید.

  • عوض کردن کفش‌های جلوبسته با یک صندل به کاهش ورم پا کمک می‌کند. اگر کفش ورزشی می‌پوشید، همیشه یک جفت جوراب دیگر هم با خود ببرید تا هنگامی که پاهایتان عرق کرد، جوراب‌هایتان را عوض کنید.


سخن پایانی


در این مقاله از ساعد نیوز ما به وسیله های مورد نیاز برای یک سفر یک روزه پرداختیم. متوجه شدید که لازم نیست چیز زیادی با خود به همراه داشته باشید، اما برداشتن برخی لوازم ضروری می‌تواند به شما کمک کند سفری بی‌نقص را تجربه کنید. این لوازم هم برای تورهای یک روزه و هم برای سفر شخصی یک روزه مورد نیاز هستند بنابراین در برداشتن آن‌ها دقت لازم را به کار گیرید.


11 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
از تشویق دختر رئیس جمهور تا روزهای سخت الهام چرخنده در حواشی داغ امروز شنبه 6 مرداد 1403
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
(ویدئو) 21 سال پیش پشت صحنه عالی سریال پاورچین
نگاهی به آشپزخانه مدرن همسر گئورگی گولسیانی در تهران با اکسسوارهای فوق مدرن و دکوراسیونی فوق العاده شیک و زیبا/ عجب خانواده پرجمعیتی داره ستاره پرسپولیس +عکس
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی