اکسیدان مو چیست و انواع آن

  شنبه، 05 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
اکسیدان مو چیست و انواع آن
کسیدان رنگ مو از انواع رنگهای فعال کننده میباشد و جزئی از ترکیبات رنگ مو است.هر اندازه که درصد اکسیدان بیشتر باشد رنگ مو روشن تر و هرچقدر درصدش کمتر باشد رنگ مو تیره تر میشود.اگر رنگ مو با اکسیدان ترکیب شود سرعت واکنش آن بسیار بیشتر خواهد شد

اکسیدان رنگ مو از انواع رنگهای فعال کننده میباشد و جزئی از ترکیبات رنگ مو است.هر اندازه که درصد اکسیدان بیشتر باشد رنگ مو روشن تر و هرچقدر درصدش کمتر باشد رنگ مو تیره تر میشود.اگر رنگ مو با اکسیدان ترکیب شود سرعت واکنش آن بسیار بیشتر خواهد شد،در صورتیکه اگر رنگ را بدون اکسیدان بر روی مو قرار دهی حداقل 24 ساعت زمان نیاز دارد.انتخاب اکسیدان اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا اکسیدان تاثیر بسزایی در سلامت وجلوگیری از آسیب مو دارد به همین علت باید به درصد اکسیدان بسیار توجه کرد

انواع اکسیدان مو

اکسیدان 3 %

این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم 10 یا اکسیدان شماره 0/5 نیم نیزشناخته می شود. اکسیدان 3% ضعیف ترین اکسیدان به شمار می رود. در رنگساژها, رنگ های هایلایت, مش و انواع لایت بسیار کاربرد دارد. همچنین قبل از خرید رنگ مو ابن را بدانید. اکسیدان نیم در رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره باعث ثبات بیشتر و تیرگی رنگ مو می شود. در ضمن روی پایه های دکلره ده در رنگهای سوپر لایت از این اکسیدان استفاده کنید. زیرا رنگ بهتر و بیشتر در ساختار ملانین مو رسوخ می کند.

اکسیدان 6 %

این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم 20 یا اکسیدان شماره 1 نیز شناخته می شود. این شماره برای پوشش تارهای سفید پر کاربرد است. در دکلره های ضعیف و تکنیک دکوپاژ مورد استفاده قرار می گیرد. برای رسوب رنگ در ساقه مو نیز اکسیدان رایجی به شمار می رود. همچنین به منظور کاهش خطر سوختن موها برای مش فویل نیز مفید است. تکنیک های آمبره و سامبره نیز انتخاب مناسبی برای این اکسیدان است. در رنگ ریشه و رنگ ابرو نیز کاربرد زیادی دارد. در ضمن اگر به رنگهای روشن علاقه ندارید. در عین حال موهای چند رنگ نیز دارید. اکسیدان 6 درصد بهترین گزینه برای پوشش مو و یکنواخت کردن آن است. این اکسیدان نیز برای موی دکلره شده مناسب و در دسترس می باشد.

اکسیدان 9%

این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم 30 یا اکسیدان شماره 2 شناخته می شود. قابلیت روشن کنندگی دارد. با کمک رنگ های روشن تر و اکسیدان شماره ۲ به باز شدن رنگ موی فرد کمک می نماید. در انواع مدل رنگ مو نیز کاربرد دارد. قبل از خرید پودر دکلره بدانید. یکی از اکسیدان های پر طرفدار برای دکلره اکسیدان 9 درصد به شمار می رود. پس بیشتر جهت رنگهای با پایه متوسط تا بلوند استفاده می نمایند. اگر قصد روشن کردن مو بدون دکلره را در منزل دارید. این اکسیدان برای افراد غیر حرفه ای مناسب تر است. زیرا درصد آب اکسیژنه آن از اکسیدان نمره 3 کمتر است.

اکسیدان 12 درصد

این اکسیدان با نام اکسیدان ولوم 40 یا اکسیدان شماره 3 نیز شناخته می شود. معمولا برای دکلره قوی مورد استفاده قرار می گیرد. ترجیحا از این شماره برای دکلره استفاده نکنید. مگر اینکه توسط آرایشگران حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. چون آسیب استفاده از این نوع اکسیدانها برای مو زیاد می باشد. این اکسیدان درجه روشن کنندگی بالایی خواهد داشت. فرق درصد اکسیدان های شماره ۲ و ۳ در دکلره این است. اکسیدان ۹ درصد با سرعت و قدرت کمتری مو را روشن می کنند. اما اکسیدان ۱۲ درصد با قدرت و سرعت بالایی مو را تا پایه های مناسب روشن می کنند. حتما در حین استفاده از اکسیدانهای 12 درصد از اولاپلکس استفاده نمایید. تا آسیب های سطحی وارده به ساقه موی شما ترمیم شود. برای خرید ماسک مو مناسب و با کیفیت نیز می توانید به بخش مراقبت مو سایت رخ نگار مراجعه نمایید. با مطالعه توضیحات محصولات مراقبت مو مناسبترین ها را برای خود انتخاب کنید.

از آنجایی که دکلره و رنگ ها قلیایی هستند و به سادگی نمیتونن وارد کورتکس مو بشن به همین دلیل با اکسیدان که داخلش اکسیژن هست ترکیب میشن که بتونن یک محیط اسیدی را بوجود بیارن.

قدم اول:

وقتی که موادگذاری کردین بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه موظف هستین که مواد را روی سر مشتری دائما چک کنین شروع می کنیم از پشت سر به لایه
های نازک برداشتن یک سانتی و به مواد گذاری و موادگذاری باید ۲ سانت تا ریشه فاصله داشته باشه. چرا ۲ سانت؟ به دلیل اینکه مواد خودش به دلیل گازی که داره ۰ / ۵-۱ سانت به سمت بالا جهش پیدا میکنه
وقتی موادگذاری انجام میشه نباید مثل حالت رنگ کردن مواد دکلره را روی همدیگه بچسبونید باید فاصله ایجاد بشه و هر لایه ای که موادگذاری انجام میشه در قسمت خودش کنار گذاشته بشه یعنی هر قسمت که مواد زده میشه در همون قسمت باقی بمونه و مثل کوتاه کردن مو که باید بعضی مواقع دور سر مشتری بچرخیم در قسمت های جلوی سرمرکزسرو شقیقه ها به دلیل حرارتی که وجود داره مواد زودتر به پایه ی مورد نظر میرسه.

قدم دوم:

بعد از گذشت ۰-۳۰ دقیقه شروع می کنید به چک کردن موها و بعد از اون شروع می کنید به شستن موها. شروع می کنید به شستن مواد از روی سر و بعد موها را خشک می کنید | به حالتی که نه خیلی خیس و نه خیلی خشک باشن.

قدم سوم:

دوباره شروع می کنید به موادگذاری مجدد.موادی که در مرحله دوم درست می کنید و روی مو میذارید باید یک مقدار قوی تر باشه اینبار میتونید از اکسیدان ۱۲ % استفاده کنید.در این مرحله اگه احساس می کنید که موها توانشو دارن و ضخیم هستند و مقاومتشون را از دست ندادن میتونید به جای پودر سفید از پودر آبی هم استفاده کنید.برای همه ی موارد شما از اکسیدان ۱۲% در شارژ دوم استفاده نمی کنید. بعضی از موها خیلی نازک هستند و باید در این شرایط دوباره ترکیب اکسیدان ۹ و پودر سفید را به عنوان شارژ مجدد استفاده کنید. در این مرحله به دلیل اینکه پولک های مو باز هستند سریع تر به داخل مو نفوذ می کنن و سریع تر روشن میشن.

قدم چهارم

دوباره بعد از گذشت نیم ساعت مواد را از روی سر میشوریم. در مرحله ی آخر اگه دیدین که به اندازه ی کافی موها روشن شدن موادگذاری شما تموم میشه و نوبت به رنگساژ میرسه.
نکته: اگه دیدین که هنوز پیگمنت های زرد در قسمتهای نهایی کورتکس پنهان هستند و ماندگار شدند میتونید از یک تکنیک جدید استفاده کنیدتکنیکی که ارائه میشه تکنیک ویژه ای هست که کار شما را در مرحله آخر راحت می کنه برای پاک کردن رنگ های زرد از روی مو

پودر دکلره آبی را با مقداری آب و اکسیدان ۱و۷۹ با همدیگه ترکیب می کنید.هردوی اینها را باهم بصورت شامپوی شیمیایی(رقیق)روی مو ماساژ میدین. اینکار را میتونید در مرحله آخر در قسمت سرشور هم انجام بدین وقتی که موها خیس هستند.

میتونید از شامپوی ضد زردی اکسیدان ۱و۱۹ ترکیبی با هم، پودر دکلره سفید و مقداری آب با هم ترکیب و استفاده کنید و در قسمت سرشور موها را ماساژ بدید.میتونید از واریاسیون آبی ، پودر دکلره سفید ، اکسیدان او ۹ ترکیب با هم روی موها را ماساژ بدید.مواردی که گفته شد بسیار کلیدی در قسمت کار با مواد هستند که کار شما را در مرحله آخر به نتیجه میرسونه. توجه داشته باشید که حتما بعد از مواد گذاری موها را با فشار آب خیلی زیاد بشورید طوری که هیچ موادی روی سر باقی نماند.
اگه مواد روی سر باقی بمونه باعث میشه که تناژ رنگساز شما سمت زیتونی و دودی بره . بعد از انجام این عملیات شروع می کنید به انجام رفله گیری از روی موها و در نهایت رنگساژ مو انجام میشه.
امیدوارم از آموزش بهره کافی رو برده باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (430 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (204 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (145 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (5 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...