دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

پیگمنت تراپی مو چه زمانی صورت می گیرد؟ 

دوشنبه، 07 شهریور 1401
پیگمنت تراپی به منظور افزودن پیگمنت به موهای سفید یا دکلره انجام می شود تا موها بهتر رنگ بگیرند و ماندگاری رنگ مو بالا برود.

آموزش پیگمنت تراپی

پیگمنت تراپی معمولا برای رنگ های روشن انجام می شود ، رنگ های تیره با پایه 6 به بالا بدون نیاز به پیگمنت تراپی به خوبی روی موی سفید می نشینند. تارهای سفید مو به دلیل نداشتن پیگمنت رنگ نمی گیرند ، برای افزایش رنگ پذیری تارهای مو ، باید رنگدانه های سفید را به مو اضافه کنید ، این رنگدانه ها با نفوذ به داخل ساقه مو ، قابلیت رنگ شدن به مو می دهند و میتوانید هر رنگی را روی مو اجرا کنید. برای پیگمنت تراپی از آب و رنگ خالص استفاده می شود ، آب استفاده شده در ترکیب با توجه به میزان سفیدی مو متغیر است ، اگر درصد سفید شدن موها زیاد باشد از آب کمتری برای رقیق کردن رنگ استفاده می شود. برای افرادی که تمام موهایشان سفید شده است برای پیگمنت تراپی نیازی به اضافه کردن آب زیاد به رنگ ندارید و فقط چند قطره آب کافیست. درجه خلوص آب هر چه بیشتر باشد ، تاثیر پیگمنت تراپی بیشتر است ، آب مقطر بهترین گزینه برای پیگمنت تراپی است. از آنجا که رنگ های گرم قابلیت جذب بیشتری دارند بهترین گزینه ها برای پیگمنت تراپی محسوب میشوند.

پیگمنت تراپی یا دادن دانه مصنوعی به مو چه وقت استفاده می شود؟

در سه زمان از پیگمنت تراپی یا دادن دانه مصنوعی به مو استفاده می کنیم:

  • برای پوشش دادن موهای سفید: برای افرادی که موهای سفید آنها 50 درصد به بالاست چنانچه رنگ مو انتخابی ایشان رنگ گرم باشد حتما باید نصف تیوپ رنگ گرم باشد و نصف تیوپ رنگ انتخابی باشد. اگر فقط رنگ مو انتخابی را به تنهایی بزنیم پوشش کامل داده نمی شود یا در صورت پوشش با چند بار شستشو سفیدی بیرون می آید. اگر رنگ مو انتخابی مشتری در کاتالوگ رنگ سرد باشد باید با یک رنگ همپایه طبیعی حتما بصورت نصف نصف با اکسیدان 20 حجمی زده شود مثلا رنگ 1/7 باید با 7 طبیعی به ریشه سر مشتری زده شود و برای موهای سفید 50 درصد به بالا از جلو سر شروع به رنگ کردن می کنیم.

  • برای بالا بردن دوام رنگ های شرابی: برای این کار باید ترکیب رنگ موی مورد نظر خود را با یک رنگ تناژ گرم تر و تیره تر درست کنید. در صورتی که رنگ مورد نظر شما از پایه 6 بالاتر بود، مقداری آب و اکسیدان صفر به آن اضافه کنید در حدی که ترکیب رنگ مویتان نرم شود. این ترکیب را با برس رنگ مو به صورت ضربه ای روی موهای سفید یا بی رنگ قرار می دهیم. اجازه می دهیم به مدت یک ربع روی مو بماند و سپس با دستمال پاک می کنیم. نیازی به شستشوی موها نیست. سپس ترکیب رنگ موی اصلی را همراه با اکسیدان 6 درصد روی موها قرار می دهیم و می گذاریم یک ربع بماند. در مرحله آخر موها را شستشو داده و براشینگ می کنیم.

  • زمانی که بخواهیم موهای دکلره شده را تیره کنیم: برای تیره کردن موهای روشن، چنانچه رنگ انتخابی شما دارای پایه تیره تا 6 دارند، نیازی به اضافه کردن رنگدانه نیست و به تنهایی رنگ می گیرد. اگر می خواهید رنگ تیره شما تناژ سرد و سبز پیدا نکند، در همان مرحله اول از ترکیب رنگ باید از یک رنگ با تناژ گرم استفاده کنید. وقتی سن و سال بالاتر می رود موها هم رنگ خود را از دست می دهند. سفید شدن موها بخشی از روند سالمندی است که این روزها حتی در جوان ترها هم دیده می شود. البته این مشکل بزرگی نیست و همیشه می توانید موهای سفیدتان را با رنگ مناسبی، جذاب تر نشان دهید. رنگ کردن موها خواه برای تنوع و یا پوشاندن موهای سفید، بسیار پر طرفدار است. اما یک موضوع مهم را نباید نادیده بگیرید و آن اینکه رنگ مو روی تارهای سفید و خاکستری موها، به سختی اجرا می شود. تنها چاره، استفاده از تکینک پیگمنت تراپی مو است که شاید کمتر در موردش شنیده باشید. موهای سفید، دارای رنگدانه نیستند و این موجب زبر و ضخیم شدن موها شده است. رنگ کردن این موهای ضخیم و زبر کار ساده ای نیست. شرکت های تولید کننده رنگ مو، فرمولاسیون اختصاصی برای رنگ کردن تارهای سفید مو نیز در نظر گرفته اند. در واقع وقتی چند تار موی سفید دارید خیلی راحت می توانید با این رنگ موها، مشکل را برطرف کنید.اما وقتی بیش از 80 درصد از تارهای مو سفید شده باشد، این روش ها دیگر جوابگو نیست اما پیگمنت ها می توانند موی سفید را به هر رنگ دیگری، تغییر دهند.

پیگمنت تراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

از پیگمنت ها به صورت روتین استفاده نمی شود به این معنا که تنها در برخی موارد، لازم است تا رنگدانه های پیگمنت به رنگ مو اضافه شوند. در حالت معمول آرایشگرتان می تواند هر رنگی را روی موها اجرا کند. اگر پایه رنگ موی اصلی خیلی تیره باشد و بخواهید موها را بلوند و یا بسیار روشن رنگ کنید، با دکلره این کار انجام می شود. از پیگمنت تراپی به منظور افزودن رنگ استفاده می شود در حالی مواد دکلره برای از بین بردن رنگ موی اصلی هستند. به این ترتیب واضح است که همه افراد نیازی به ترکیبات حاوی پیگمنت ندارند اما 3 گروه می توانند از این تکنیک برای افزایش قدرت رنگ دهی، ترکیبات رنگ مو استفاده کنند. کسانی که موهای سفید دارند بیشترین استفاده را از این ترکیبات دارند. پیگمنت ها برای پوشش دهی تارهای سفید مو عالی است. به خصوص وقتی بیش از نیمی از تارهای مو سفید شده باشد، پیگمنت تراپی ضروری است. کسانی که قبلا موها را دکلره کرده اند ولی تمایل دارند موها را تیره تر کنند. در دکلره، مواد شیمیایی به کلی رنگ مو را از بین می برد. مواد دکلره از کوتیکول مو عبور می کنند و با نفوذ به رنگدانه ها، مو را بی رنگ می کنند. حالا اگر بخواهید موهای دکلره شده را قهوه ای تیره یا مشکی کنید حتما به پیگمنت ها در ترکیبات رنگ مو نیاز خواهید داشت. اما آخرین گره افرادی هستند که موهای شرایی دارند. از پیگمنت تراپی برای فیکس کردن رنگ موی شرابی استفاده می شود. به این ترتیب ماندگاری رنگ روی موها خیلی بیشتر خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم