دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

پیش‌بینی بورس امروز ۳۰ خرداد 

یکشنبه، 30 خرداد 1400
کد خبر: 155546
ساعد نیوز: کارشناسان بازار سرمایه تحرکات اصلی بورس را به بعد از به سر کار آمدن کاندید منتخب موکول کرده‌اند و بر این نظر هستند که تا زمانی که برنامه‌های اقتصادی دولت جدید مشخص نشود شاهد اثرگذاری و تغییرات قابل توجهی در هیچ کدام از بازارها نخواهیم بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از تجارت نیوز، بازار سرمایه نسبت به روزهای گذشته که روند منفی و نزولی را داشت شنبه تحت تاثیر به پایان رسیدن انتخابات با رشد شاخص کل و شاخص هم وزن مواجه شد. کارشناسان بازار سرمایه تحرکات اصلی بورس را به بعد از به سر کار آمدن کاندید منتخب موکول کرده اند و بر این نظر هستند که تا زمانی که برنامه های اقتصادی دولت جدید مشخص نشود شاهد اثرگذاری و تغییرات قابل توجهی در هیچ کدام از بازارها نخواهیم بود.

امیرحسین نام آور، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گقتگو با تجارت نیوز گفت: سهامداران زیان دیده در حال حاضر باید منتظر نتیجه انتخابات بمانند و بعد از آن تصمیم گیری کنند زیرا بازار در هاله ای از ابهام قرار گرفته است شنبه و یکشنبه توقع رشد و نزول خاصی را از بازار نباید داشته باشیم.

دنیای اقتصاد نوشت:

فراتر از آنچه بازار اکنون تصور می کند و صحت و سقم احتمالی آن، تجربه بازار سهام حکایت از آن دارد که عموما روزهای معاملاتی پس از انتخابات ریاست جمهوری در دوره های قبلی نیز روزهای چندان متفاوتی برای بازار سهام نبودند. براساس آماری که «دنیای اقتصاد» در دست دارد، در دوره های اخیر نیز پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازار با افزایش تقاضا به استقبال ورود رئیس جمهور جدید رفته است و سبب شده تا در هیچ دوره ای بازده بازار سهام در روز پس از انتخابات منفی نباشد. براساس این آمار که از سال ۱۳۸۰ به ثبت رسیده است، بازار سرمایه کمترین توفیق پس از انتخاباتی را با انتخاب دولت احمدی نژاد در سال ۸۴داشته و نتوانسته در این روز بازدهی بهتر از ۱/ ۰ درصد را به دست آورد.

روی کار آمدن دولت نهم در یک مورد دیگر نیز توانسته در پیشگاه آمار و ارقام ناموفق ظاهر شود. به طوری که میانگین بازدهی هفته قبل از انتخاب آن نیز منفی بوده است. نکته دیگری که در اعداد به ثبت رسیده از هفته ها و روزهای قبل و بعد از انتخابات خودنمایی می کند، افزایش قابل توجه میانگین وزنی قیمت ها قبل و بعد از انتخاب نخست حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری است.

در این دوره به سبب حباب تورمی شکل گرفته در بازار سهام که وقوع آن عینا مشابه مسائل شکل د هنده به حباب قیمت های بازار سهام در سال ۹۹ بود، سبب شد تا انتخاب حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری با این دوره مقارن شده و به همین دلیل شاهد ثبت بازده ۱/ ۲ درصدی در روز انتخابات و رشد ۷درصدی در هفته نخست پس از انتخاب دولت یازدهم باشیم. همین امر سبب شده تا انتخاب رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم تجربه ای متفاوت را برای فعالان بازار سرمایه رقم بزند. به عبارت دیگر اگر این دوره را از محدوده تجربیات بازار سرمایه خارج کنیم، سایر دوره ها همیشه نوعی اقبال را به انتخاب رئیس جمهور تازه به نمایش گذاشته اند که خالی از هیجان بوده و معاملاتی متعادل را به نمایش گذاشته است.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
نع
3 سال پیش

سهام عدالت کی واریز می شود؟ وچقدراست؟
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هزینه چاپ یک کتاب
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی