دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

پوسته پوسته شدن سر به چه معناست؟ 

شنبه، 30 فروردین 1399
پوسته پوسته شدن سر معمولا جزو عوارض جانبی عارضه های سلامتی جدی می باشد، به علاوه پوسته پوسته شدن سر در نتیجه خاراندن پوستی که می سوزد هم اتفاق می افتد. برخی از دلایل زخم شدن پوست سر به شدت مسری هستند و باید سریعا این علائم را تشخیص دهید.

پوسته های موجود روی پوست سر باعث خارش پوست می شوند و شامل تکه های حساسی از پوست سر هستند. هنگامی که این پوسته ها روی سر فرد باشند، فرد دائما آن ها را می خاراند اما این تنها باعث بدتر شدن عارضه می شود. استفاده از درمان مناسب برای پوسته پوسته شدن سر کمی چالش برانگیز است، زیرا این عارضه می تواند به علت مشکلات سلامتی مختلفی اتفاق بیفتد. قبل از درمان پوسته پوسته شدن سر باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید، زیرا متخصص می تواند دلیل اصلی این مشکل را تشخیص دهد.

اگر پوست سر شما خشک است، یا مدام پوسته پوسته می شود، ممکن است به این فکر بیفتید که شوره دارید. اما این امر می تواند علامت خشکی پوست سر نیز باشد. شوره و خشکی پوست سر، علائم شبیه به هم دارند، که هردو ممکن است باعث ورقه ورقه شدن پوست سر یا همان ایجاد پوسته و خارش سر شوند. اما همچنین ممکن است، در شرایط کاملا متفاوت از هم قرار بگیرند.

اگر می خواهید تفاوت شوره سر و خشکی پوست سر را بدانید، باید بگویم در پوست سر خشک، پوست به علت کمبود رطوبت کافی، به شدت تحریک شده و ورقه ورقه می شود. اما در شوره سر، این امر به خاطر وجود چربی بیش از حد پوست سر پدید می آید. روغن اضافی، باعث می شود که سلول های پوست، به طور افزایشی ایجاد شوند و سپس بریزند. این که بدانید شما در کدام شرایط هستید و دلیل اصلی به وجود آمد این پوسته ها چه هستند، به شما کمک می کند تا برای همیشه از شرّشان خلاص شوید!

علائم پوست پوست شدن سر

شوره سر با توجه به شدت آن ممکن است علائم زیر را ایجاد نماید:

  • قرمزی پوست سر
  • پوسته پوسته شدن
  • خشک شدن پوست سر
  • احساس سوزش و خارش
  • ریزش مو

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی عبارت است از التهاب پوست که به علت مواد آلرژی زای خارجی اتفاق می افتد. این عکس العمل آلرژی زا می تواند در هر زمان و هنگامی که بدن در تماس با مواد سوزش آور قرار می گیرد، اتفاق بیفتد. هنگامی که درماتیت تماسی روی پوست سر اتفاق می افتد، این عکس العمل آلرژی زا می تواند به علت رنگ مو، شامپو و یا عوامل دیگری اتفاق بیفتد. گاهی آلرژی از برس مو یا شانه منتقل می شود. در موارد بسیار نادر، این عارضه از برگ های سمی مثل پیچک سمی منتقل می شود و در صورتی این اتفاق می افتد که پوست سر در تماس مستقیم با برگ قرار گیرد. این عارضه توسط پوست ملتهب و ورم کرده ای که می سوزد و می خارد مشخص می شود. این عارضه سبب ایجاد تکه های کوچک پوسته پوسته روی سر می شود. اگر به طور مداوم آن قسمت را بخارانید، می تواند سبب خونریزی و ایجاد زخم شود. درمان درماتیت تماسی با برداشتن ماده آلرژی زا صورت می گیرد. پزشک متخصص پوست می تواند با آزمایشات مختلف به شما کمک کند که دلیل عارضه را تشخیص دهید. در برخی موارد، پزشکان از آزمایش های درون پوستی توسط تزریق ماده آلرژی زا به درون پوست، استفاده می کنند. هنگامی که عامل آلرژی را تشخیص داده و برطرف کردید، باید به پوست خود زمان دهید تا خودش را پاکسازی کند. سوزش و خارش های مربوطه هم توسط کمپرس آب گرم و استفاده از شامپوهای مخصوص پوست های حساس، درمان می شود. در شرایطی که عارضه شدت بسیار بالایی دارد ممکن است که پزشک استروئید تجویز کند.

درمان پوسته پوسته شدن سر

ایجاد حالت پوسته پوسته و خارش سر را نباید نادیده گرفت زیرا ممکن است براثر خاراندن سر عفونت ایجاد شود. برای برطرف کردن پوسته پوسته شدن سر باید ابتدا باید تشخیص دهیم که این تکه های ناخوشایند به علت خشکی سر هستند و یا شوره. راه درمان خشکی سر مرطوب نگه داشتن پوست است پس به مقدار کافی آب بنوشید به ویژه در روزهای گرم، از استفاده ی سشوار و اتوی مو که باعث گرم شدن پوست سر است بپرهیزید و از شامپوهای ملایم برای شستشوی سراستفاده کنید.

برای درمان شوره سر علاوه بر راه های دارویی و شامپوهای ضد شوره می توان از این روش ها استفاده کرد: استفاده از آب با گرمای مناسب برای شستن سر، خشک کردن سر بدون استفاده از سشوار یا استفاده از سشوار با دمای کم، عوض کردن مرتب روکش بالش، عدم استفاده دخانیات و ماساژ پوست سر.


9 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟