باید ها و نباید های داشتن موهایی ابریشمی

  پنجشنبه، 28 فروردین 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
باید ها و نباید های داشتن موهایی ابریشمی
موهای ابریشمی و صاف را همه دوست دارند اما برای داشتن موهایی سالم و ابریشمی یک سری نکات را باید رعایت کنید که ما به شما آموزش میدهیم.

موهای خشک یکی از مشکلاتی است که هر خانم و یا حتی آقایی با آن درگیر است. روش های ساده ای برای لطیف کردن موهای تان وجود دارد. با روش های از موهای خشک خلاصی یافته و از داشتن موهایی لطیف لذت ببرید.

داشتن موهایی بلند و زیبا و درعین حال سالم و پرپشت، آرزوی هر انسانی است. امروزه با وجود آلاینده های بسیار و نیز افزایش اضطراب و استرس، می توان تاثیر مستقیم این دشمنان زیبایی و طراوت را بر روی موها به وضوح مشاهده کرد. هر چیزی اصول خودش را دارد. بایدها و نبایدهایی که رعایت آنها، نتیجه ای دلخواه برای تان به ارمغان خواهد داشت. این روزها در اوج پیشرفت علم و تکنولوژی که زیبایی را بیش از همیشه ممکن کرده، شاید یکی از معضلات خانم ها وز موهای شان باشد که به هیچ طریقی از بین نمی رود. اگر احیانا شمایی که این مطلب را مطالعه می کنید یکی از همین خانم ها هستید، نگرانی ها را دور بریزید؛ چون همه رازهای زلف ابریشمی در همین سطور نهفته است؛ خیلی ساده و بی دردسر.

1. باید روبالشی سیلک استفاده کنید

شاید روبالشی سیلک کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما آیا دوست ندارید وقتی از خواب بیدار می شوید هم موهای تان خود به خود آراسته و مرتب باشند؟ در این صورت دیگر صبح ها نیازی به سشوار کشیدن به قصد مرتب کردن آنها ندارید. به این ترتیب ارزشش را دارد که روبالشی خود را از جنس سیلک انتخاب کنید.

2. باید شامپو را عوض کنید

اگر از موهای وز رنج می برید، اولین اقدام تغییر شامپویی است که در حال حاضر از آن استفاده می کنید. در چنین مواقعی بهتر است سراغ شامپوهای حالت دهنده بروید. این شامپوها علاوه بر اینکه موهای شما را تمیز می کنند، وز آنها را گرفته و به مرور زمان باعث لطافت شان می شوند. درواقع باید شامپویی انتخاب کنید که با وجود شست وشو، روغن های طبیعی موهای شما را هم حفظ کند چون همین روغن ها مانع از وز شدن موها می شوند.

3. نباید حوله های کهنه استفاده کنید

باید حوله های جدید را جایگزین حوله های قدیمی خود کنید. به کیفیت حوله ای که موهای تان را در آن می پیچید، اهمیت ویژه ای بدهید. جنس این حوله های جایگزین بهتر است میکروفیبری باشد؛ چون این حوله ها نرم تر هستند و در عین حال اصطکاک کمتری بین موهای شما ایجاد می کنند.

4. باید چربی بخورید!

منظور از چربی، آن دسته چربی هایی نیست که در نهایت به کیلوهای اضافی ناموزون در بدن تان تبدیل می شوند. اینجا حرف از امگا3 وسط است. جدا از اینکه می توانید این اسید چرب را از مکمل های غذایی امگا3 دریافت کنید، می توانید با خوردن غذاهایی مانند ماهی سالمون یا آووکادو به طور طبیعی این چربی را به بدن خود برسانید. رطوبت و چربی این اسید، ساقه های خشک و شکننده موهای تان را تغذیه می کند. همچنین ناخن های شما هم ناخودآگاه با این کار تغذیه می شوند.

5. باید از ماسک های هفتگی استفاده کنید

به خصوص اگر موهایی دارید که زیادی خشک هستند و متعاقب آن بیش از حد وز می شوند، باید حتما از ماسک های هفتگی استفاده کنید. شما باید همواره رطوبت را به قسمت های شکننده موی سر خود برسانید. این ماسک ها می توانند همان روغن های مخصوص مو باشند که بهتر است کمی گرم شوند و بعد ساقه موهای شما را تغذیه کنند. فقط این نکته را فراموش نکنید که باید چند دقیقه سنگینی این ماسک های روغنی را روی موهای تان تحمل کنید تا کاملا جذب ساقه مو شوند. به این ترتیب به مرور زمان وز موهای شما از بین می رود.

6. نباید حرارت زیادی به موها بدهید

بیشتر افرادی که موهای سالم و بدون وزی دارند، کمتر برای خشک کردن موهای شان سراغ سشوار می روند. باید بگذارید موهای تان در دمای محیط خشک شود. پس آنها را باز بگذارید و اجازه دهید رو به پایین قرار بگیرند. به این ترتیب در دمای محیط خشک می شوند؛ بدون اینکه بابت حرارت سشوار صدمه ببینند و وز شوند.

ماسک موی خانگی برای نرم و ابریشمی شدن موها

دستور اول:

یک عدد موز به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری پر سس مایونز یک ماسک بسیار قوی و موثر و فوق العاده برای کراتینه کردن و همچنین نرم و ابریشمی شدن موها است. برای بهتر نتیجه گرفتن می توانید کمی گلاب را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن کرچک به مواد قبل اضافه کنید. تمام موها را کاملا با این ماسک بپوشانید و اجازه دهید بین 30 تا 60 دقیقه بر روی موها استراحت کند.استفاده از کلاه پلاستیکی را فراموش نکنید.

دستور دوم:

نصف پیمانه ماست را با دوقاشق غذاخوری روغن بادام یا نارگیل یا کرچک در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید.سپس دو عدد تخم مرغ را که قبلا خوب زده شده و یکدست شده است را به مواد قبلی اضافه کنید. ماسک شما آماده است. به مدت حداقل 30 دقیقه بر روی موها قرار دهید و سپس موها را آبکشی کرده و با شامپو بشویید. استفاده از کلاه پلاستیکی الزامی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (37 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (8 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز