دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

پوست‌تان را در فصل سرما پاکسازی کنید! 

دوشنبه، 12 آبان 1399
خارش پوست به خصوص پوستهای خشک در زمستان بسیار بیشتر می شود. از این رو برای مراقبت از پوست در زمستان با استفاده از یک لوسیون مناسب برای بدن بعد از استحمام می توانید پوستتان را هیدارته کنید. البته این رطوبت به سرعت تبخیر می شود.

کسانی که پوستی خشک دارند از پوشیدن لباس های پشمی و نایلونی که تماس مستقیم با بدن دارد در فصل زمستان بپرهیزند تا حساسیت و اگزمای پوستی آنها عود نکند.
تاثیر آب و هوای فصل زمستان بر روی پوست بدن و همچنین بروز خشکی پوست در زمستان، شایع ترین اگزما بر روی پوست در قسمت هایی از بدن که در معرض جریان مستقیم هوا قرار دارند، اتفاق می افتد.افراد دارای پوست خشک در فصول سرد سال نیز بیشتر به خشکی پوست مبتلا می شوند، استفاده از صابون های مخصوص و همچنین استفاده از کرم های مرطوب کننده با نظر پزشک در درمان و بهبودی این عارضه موثر است.
پس از استحمام و شستشوی بدن به منظور رفع خشکی پوست از لوسیون های بدن استفاده کنید و البته این لوسیون ها با نظر پزشک می توانند پوست بدن را در برابر هوای سرد محافظت کنند.
استفاده از دستگاه بخور در منزل و محل کار بویژه مناطقی با آب و هوای خشک در مرطوب نگه داشتن پوست موثر است و موجب کاهش خشکی پوست در بدن می شود.
بروز اگزمای پوستی در کودکان، استفاده از مواد شوینده مناسب و استفاده مرتب از کرم مرطوب کننده در کودکان نیز می تواند موجب طراوت بیشتر پوست آنها شود. افراد با پوست خشک از شوینده های حاوی گلیسیرین و کسانی که دارای پوست های جوش دار هستند از داروهای مخصوص پوست های چرب استفاده کنند.
به طور کلی مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، بهترین روش جهت شادابی و طراوت پوست می باشد.
تنها شیوه طراوت و شادابی بخشیدن به پوست استفاده از مرطوب کننده های مناسب پوست می باشد و استفاده دایمی از ضد آفتاب ها بدون توجه به فصول مختلف سال و همچنین استفاده از شوینده های مناسب پوست در ایجاد طراوت بخشیدن به پوست موثر است.

خارش پوست به خصوص پوستهای خشک در زمستان بسیار بیشتر می شود. از این رو برای مراقبت از پوست در زمستان با استفاده از یک لوسیون مناسب برای بدن بعد از استحمام می توانید پوستتان را هیدارته کنید. البته این رطوبت به سرعت تبخیر می شود.

شما می توانید بسته به میزان خشکی پوست خود غلظت رطوبت در لوسیون را انتخاب کنید. با توجه به نوع پوست خود می توانید درمانهای خاص را انجام دهید. برای مراقبت از پوست در زمستان اولین راه این است که شما شناخت کافی از پوست خود داشته باشید.

پوست خشک

نشانه های پوست خشک : اغلب دچار خارش پوست هستید، پوسته پوسته شدن، منافذ بسیار جمع و تنگشما با این نشانه ها صد در صد دارای پوست خشک هستید و بهتر است بیشتر محصولات آبرسانی را بشناسید و مورد استفاده قرار دهید. در لوسیون های طبیعی نیز می توانید از مخلوط کره، با روغن قلم برای التهاب پوست خود استفاده کنید.

پوست چرب

نشانه های پوست چرب : منافذ باز وبزرگ، چربی مداوم بر روی پوست حتی بعد از نظافترطوبت برای پوستهای چرب نیز ضروری است. اما این دسته از افراد می بایست از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنند. برای مشکل باز بودن منافذ نیز می توانید با کمپرس آب بر روی پوست خود آنرا درمان کنید. پوست خود را دائم تمیز نگه داشته و سعی کنید لوسیون ها و کرم فاقد چربی تهیه کنید.

پوست ترکیبی

نشانه های پوست ترکیبی : ناحیه T برروی صورت چرب، خشکی پوستهای کنارصورت و گونه هاکار شما برای مراقبت از پوست در زمستان کمی دشوار است. باید از مکمل های آرایشی استفاده کنید. این به این معنا نیست که مرطوب کننده برای شما قابل استفاده نیست. شما علاوه بر یک لوسیون یا کرم نیاز به نرم نگه داشتن قسمتهای خشک صورت خود هستید.اما یادتان نرود که شست وشوی روزانه کافی نیست. شما باید علاوه بر شست وشوی روزانه، هفته ای یک یا دوبار، پوست تان را پاکسازی عمیق کنید تا آلودگی هایی که به لایه های پایین تر پوست تان نفوذ کرده اند، پاک شوند. برای این کار، دو راه پیش روی شماست؛ یا از لایه بردارهای ملایم حاوی «آلفاهیدروکسی اسید» (AHA) استفاده کنید یا با استفاده از «اسکراب»، پاکسازی را انجام دهید. استفاده از لایه بردارهای حاوی اسید میوه یا همان AHA بهتر است زیر نظر پزشک و با مراقبت کامل از پوست انجام شود. اما برای استفاده از انواع اسکراب ها، هیچ محدودیتی به جز انتخاب اسکراب مناسب با پوست تان، ندارید.

پیشنهاد می کنیم در طول زمستان و پاییز، اسکراب هایی را که آبرسانی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند، انتخاب کنید. به طور معمول، اسکراب های حاوی روغن بادام، نارگیل، قهوه و یا کاکائو، ایده آل ترین نوع، نسبت به بقیه ی اسکراب ها هستند که پوست تان را از سلول های مرده و آلودگی ها، پاکسازی می کنند. همچنین علاوه بر آبرسانی به پوست، از ایجاد جوش سرسیاه و جوش سرسفید جلوگیری و به سفید شدن پوست صورت و شفافیت بیشتر پوست تان کمک می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب