قیمت دوربین پاناسونیک بدون آینه مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز - panasonic Lumix DC-GX9 Mirrorless Digital Camera

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین پاناسونیک بدون آینه مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز - panasonic Lumix DC-GX9 Mirrorless Digital Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 28,650,000 تومان
بروزرسانی: جمعه، 04 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز

دوربین پاناسونیک DC-GX9 kit 12-32 یک دوربین بدون آیینه میکرو سه چهارم برای عکاسان و فیلمبرداران است که به طراحی خاص بدنه اش شهرت دارد. به لطف بهره‌مندی از یک حسگر 20.3 مگاپیکسلی از نوع Digital Live MOS در کنار پردازنده تصویر Venus Engine، دوربین پاناسونیک DC-GX9 kit 12-32 قادر به فیلمبرداری با وضوح UHD 4K @ 30fps، عکاسی با حداکثر وضوح تا 9 فریم بر ثانیه با AF-S و با 8 مگاپیکسل تا 30 فریم بر ثانیه است. در شرایط کم نور نیز این دوربین قادر به عکاسی تا حساسیت ISO 25600 است. استفاده از سیستم پیشرفته Dual I.S.2 سبب شده تا از توانایی لرزشگیر داخلی دوربین و لرزشگیر لنز به طور همزمان استفاده شود و لرزش های دوربین تا 4 استاپ کاهش یابد.
از نظر طراحی، دوربین پاناسونیک GX-9 به یک منظره یاب الکترونیک 2.76 میلیون نقطه ای قابل چرخش و یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی 1.24 میلیون نقطه ای قابل چرخش مجهز شده تا استفاده از آن در زوایای مختلف آسان باشد. دو عدد چرخ تنظیم در قسمت بالای دوربین امکان تنظیم مستقیم نوردهی و حالت عکاسی را فراهم کرده اند. این دوربین به مانت هات شو و فلاش Pop-up نیز مجهز شده است. برای استفاده از فاصله دور نیز، فناوری بلوتوث فوق کم مصرف به همراه Wi-Fi داخلی امکان تنظیم دوربین، گرفتن عکس و انتقال آن به تلفن همراه هوشمند یا تبلت را به سادگی فراهم می کند.

دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز

 

فناوری فوکوس خودکار دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز

برای افزایش سرعت فوکوس خودکار، فناوری DFD در دوربین پاناسونیک DC-GX9 kit 12-32 به کار رفته تا به سرعت فاصله اجسام را محاسبه کند و فوکوس را در 0.07 ثانیه انجام دهد. بدین ترتیب عکسبرداری پیاپی با فوکوس پیاپی با سرعت 6 فریم بر ثانیه انجام می شود. این روش تشخیص کنتراست فوکوس در حالت عکاسی و فیلمبرداری قابل استفاده است. حالت دنبال کردن سوژه نیز به صورت هوشمندانه با سنجش بردارهای رنگی، ابعاد و حرکتی سوژه انجام می شود تا دوربین به دقت بر روی هدف مورد نظر قفل شود. ویژگی دیگری که در شرایط کم نور کاربرد دارد، قابلیت Starlight AF است. به کمک این ویژگی عملکرد فوکوس خودکار  تا -4 EV به دقت حفظ می شود.
شاتر مکانیکی دوربین پاناسونیک DC-GX9 kit 12-32 دارای حداکثر سرعت 1/4000 ثانیه است و قابلیت همگام سازی با فلاش تا سرعت 1/200 ثانیه را دارد. عملکرد شاتر الکترونیکی نیز امکان دستیابی به سرعت 1/16000 ثانیه را فراهم کرده که در شرایط پرنور و با دیافراگم باز تصاویر خارق العاده ای ثبت می کند.
در یک دوره پیاپی، این دوربین قابلیت ثبت و ذخیره سازی 100 عکس با فرمت JPG و حداکثر وضوح را در حالت Burst Mode دارد. در صورت استفاده از فرمت RAW، این تعداد به عدد 30 می رسد.
باتری این دوربین تا 260 شات با استفاده از نمایشگر LCD و تا 250 شات با استفاده از منظره یاب الکترونیکی دوام می آورد.

لنز دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز

لنز پاناسونیک Lumix G Vario 12-32mm f/3.5-5.6 یک لنز باریک و سبک است که معادل یک لنز زوم استاندارد 24-64mm در دوربین های میکرو سه چهارم بدون آیینه عمل می کند. طراحی پیچیده عدسی های این لنز شامل سه المان کروی و یک المان با پراکندگی بسیار کم پرتوها می شود تا خطاهای نوری، رنگی و اعوجاج تصاویر به حداقل برسد و شارپنس و وضوح عکس ها به طرز چشمیگری افزایش یابد. موتور فوکوس خودکار پله ای به همراه طراحی فوکوس داخلی این لنز برای فوکوس سریع و بی صدا به هنگام فیلمبرداری و عکاسی بسیار کارآمد است. فناوری لرزشگیر MEGA O.I.S نیز تا حد مناسبی لرزش های دوربین را جبران می کند. این لنز از یک دیافراگم با 7 تیغه بهره می برد و بوکه های چشم نوازی ایجاد می کند. فرم ظاهری این لنز از نوع Pancake است و در حالت بسته تنها کمتر از 2.5 سانتی متر قطر دارد که آن را برای حمل و نقل ایده آل می کند.

 

دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز

 

مشخصات فنی دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل لومیکس DC-GX9 به همراه لنز

بدنه

نوع بدنه بدون‌آینه

سنسور

تعداد پیکسل موثر 20 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 5184 در 3888
نسبت تصویر 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
اندازه‌ی سنسور چهارسوم (17.3 در 13 میلی‌متر)
نوع سنسور
CMOS
پردازنده
Venus Engine

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت خودکار, 200-25600
حداقل حساسیت ارتقایافته 100
حداکثر حساسیت ارتقایافته  
لرزشگیر داخلی بله
پسوند غیرفشرده
RAW

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار
- تشخیص کنتراست
- چندگانه
- مرکزی
- تک‌نقطه انتخابی
- تعقیب سوژه
- تکی
- پیوسته
- لمسی
- تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس 49
مانت اتصال لنز میکرو چهارسوم
قابلیت تعویض لنز بله
ضریب فاصله کانونی
2 برابر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش 1,240,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش
3 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان
تیلت‌شونده
صفحه‌نمایش لمسی بله
نمای زنده بله
منظره‌یاب بله
نوع‌ منظره‌یاب
الکترونیکی
پوشش منظره‌یاب
100 درصد
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 1.39 برابر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر 60 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/4000 ثانیه
فلاش داخلی
بله
برد فلاش داخلی 6.00 متر
درگاه اتصال فلاش خارجی بله
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 9.0 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار بله (2 یا 10 ثانیه, 3)
حالات نورسنجی - چندگانه
- مرکزی
- نقطه‌ای
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV )
براکت نوردهی خودکار ±3 (3, 5, 7 فریم در فواصل پله‌ای 1/3EV, 2/3EV, 1EV )

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری MPEG-4, AVCHD, H.264
حالات فیلمبرداری 2160 × 3840 (۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه)
1080 × 1920 (۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه)
میکروفون داخلی استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس بله

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی SD/SDHC/SDXC (UHS-I supported)

اتصالات

USB USB 2.0
HDMI بله
ورودی میکروفن خیر
خروجی هدفون خیر
کنترل از راه دور بله
وای‌فای بله
بلوتوث بله
GPS خیر
NFC خیر

متفرقه

زمان معرفی 2018/02/13
قیمت جهانی در زمان عرضه 999 دلار (با لنز 60-12 میلی‌متری)

مشخصات فیزیکی

ابعاد 124 در 72 در 47 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری)
407 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی خیر
نوع باتری باتری لیتیوم یون
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA) 260

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان