دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

پرسش و پاسخ حقوقی با خانم زهرا زبرجد وکیل پایه یک دادگستری 

دوشنبه، 27 آذر 1402
برخی اوقات ممکن است به دلیل عدم آگاهی یا آموزش مناسب در زمینه های حقوقی و حق شهروندی برایمان مشکلاتی به وجود آید. مقاله زیر، بخشی از یک مصاحبه مفصل با خانم زهرا زبرجد وکیل پایه یک دادگستری (وکیل ثبتی به شماره پروانه 9147) و عضو کانون وکلای مرکز می‌باشد و به سوالاتی مهم در زمینه مشکلات ثبتی و دعاوی اداری توضیح می‌دهند.

برخی اوقات ممکن است به دلیل عدم آگاهی یا آموزش مناسب در زمینه های حقوقی و حق شهروندی برایمان مشکلاتی به وجود آید. اولین قدم برای حل این مشکلات، مشورت با یک وکیل مجرب است. اما هر وکیلی نمی‌تواند مشکلات مربوط به اصلاح سند یا طرح شکواییه علیه ارگان یا ادارات دولتی را انجام دهد. برای حل این مشکلات نیاز داریم تا با یک وکیل ثبتی مجرب مشورت کنیم.

1. وکیل ثبتی کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل امور ثبتی به شخصی گفته می‌شود، که آشنایی کامل نسبت به قوانین و آئین نامه های ثبتی و حقوقی دارد و می‌تواند به عنوان وکیل، در دفاتر اسناد رسمی یا دادگاه حضور یافته و از موکل خود دفاع کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که وکیل ثبتی نمی‌تواند پرونده های کیفری را مورد بررسی قرار دهد و تنها حق وکالت در پرونده های ثبتی را دارد. در بخش زیر می‌توانید برخی از خدمات وکیل ثبتی را مشاهده کنید.

1. افراز

2. اصلاح سند

3. تغییر سن و نام

4. درخواست صدور سند

5. رفع ممنوع الخروجی

6. ثبت، اجرا، توقیف یا ابطال اجرائیه های ثبتی

2. دعاوی بازرگانی و تجاری چیست نحوه بررسی آن چگونه است؟

دعاوی بازرگانی و تجاری به مجموعه ای از مشکلات حقوقی گفته می‌شود که نتیجه همکاری های تجاری و مالی میان شرکت ها و تجار بوده و رسیدگی به آن مطابق با قانون آیین مدنی می‌باشد. نکته‌ای که باید در مورد نحوه بررسی دعاوی بازرگانی و تجاری مد نظر داشته باشید این است که، بدون وجود داشتن قرارداد مکتوب میان دو طرف، امکان شکایت و طرح دعوا وجود نخواهد داشت. در صورت وجود داشتن قرارداد مکتوب نیز، شکواییه باید شایستگی مورد بررسی قرار گرفتن را داشته و دربردارنده امور بازرگانی باشد.

انواع دعوای بازرگانی

در لیست ذیل می‌توانید برخی از دعاوی بازرگانی و تجاری را مشاهده کنید.

· دعاوی چک و سفته

· دعاوی برند یا علائم تجاری

· دعاوی تجار و اعمال تجار

· معاملات شرکت ها با یکدیگر

· دعاوی مربوط به ورشکستگی

· دعاوی مربوط به تعهدات

3. وکالت در دعاوی مربوط به امور گمرکی شامل چه مواردی میشود؟

بعضی اوقات، برای اجرای صحیح قوانین و مقررات مربوط به واردات و صادرات، نیاز است تا اقدام قانونی انجام داده و از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر اجرای عدالت شویم و به همین دلیل نیاز است تا از اداره گمرک شکایت شود. ثبت شکایت از اداره گمرک به دو طریق انجام می‌شود:

1. تنظیم و ثبت شکایت از طریق شماره سریال اظهارنامه

2. تنظیم و ثبت شکواییه بدون شماره سریال و وارد کردن نام گمرک

انواع تخلفات گمرکی

تخلفات گمرکی را می‌توان به دو دسته خاص و عام تقسیم بندی کرد که در ادامه به طور خلاصه به هرکدام از آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

1. تخلف عام: تخلفاتی هستند که افراد در خصوص کالای وارداتی یا صادراتی خود، اطلاعات اشتباه داده اند و ممکن است اطلاعات وارده باعث ضرر به دولت شود. برای اطلاع بیشتر در این خصوص حتما با یک وکیل ثبتی مجرب مشورت کنید.

2. تخلف خاص: این نوع از تخلفات برخلاف تخلف عام، فقط باعث ضرر به دولت می‌شود.

4. وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

ممکن است بسیاری از افراد سابقه مشکل با یک اداره یا ارگان دولتی را داشته باشند. در این صورت نیاز است تا با یک وکیل ثبتی مشورت کنید تا بتواند شکایت نامه شما را تنظیم کرده و دیوان عدالت اداری ارائه کند. از دیگر وظایف وکیل دیوان عدالت اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

· ثبت درخواست اعاده دادرسی

· مشاوره در خصوص مشکل افراد با ارگان و اداره های دولتی

· ثبت درخواست در خصوص اعمال ماده 79

· ثبت و پیگیری یا درخواست ابطال مصوبات دیوان عدالت اداری

5. مجازات جرائم قاچاق کالا و ارز چگونه است؟

نکته مهمی که در خصوص جرایمی مانند قاچاق ارز و کالا وجود دارد این است که مجازات تعیین شده بر اساس ارزش کالا و ارز مشخص می‌شود. برای مثال اگر ارزش کالای قاچاق بیش از صد میلیون تومان برآورد شود، مجازات دو تا پنج سال حبس می‌باشد و مجرم میایست رقمی بین 7 تا 10 برابر قیمت کالا را به دولت پرداخت کند.

6. دعاوی حقوق مالکیت فکری به چه صورت است؟

دعاوی حقوق مالکیت فکری را می‌توان یکی از دعاوی نوظهور در دنیای وکالت دانست. این نوع از دعاوی به سه دسته حق اختراع، حق علامت تجاری و حق مالکیت صنعتی تقسیم می‌شود. به همین دلیل نیاز است تا از یک وکیل متخصص برای رسیدگی به این پرونده ها استفاده شود.

سخن پایانی

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله گفتیم، به دلیل عدم آگاهی یا آموزش کافی، امروزه بسیاری از ایرانیان با مشکلاتی حقوقی و ثبتی مواجه هستند و در صورت عدم رسیدگی و حل کردن به موقع آن‌ها ممکن است با مشکلات حقوقی بیشتری مواجه شوند. اگر شما هم با مشکلات حقوقی و ثبتی مواجه هستید می‌توانید با خانم زهرا زبرجد وکیل پایه یک دادگستری (وکیل ثبتی) و عضو کانون وکلای مرکز در ارتباط باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند