ساعدنیوز
ساعدنیوز

پشت‌پرده جنجال در تبریز چه بود؟

  دوشنبه، 02 اردیبهشت 1398 ID  کد خبر 30590
پشت‌پرده جنجال در تبریز چه بود؟
ساعد نیوز: تراکتورسازی که تا همین هفته پیش به فاصله دو‌امتیازی صدر جدول لیگ برتر سیده بود، با شکست غیرمنتظره و سنگین مقابل سپیدرود رشت، وارد بحرانی شد که شاید برای هیچ هوادار فوتبالی متصور نبود. فروزان که نقش اول شکست مقابل رشتی‌ها بود، تا چند روز در «حبس خانگی» قرار گرفت تا خشم هواداران این تیم فروکش کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از شرق، این دروازه‌بان که برای یک هفته از سوی افرادی خشمگین تهدید به مرگ شده بود، با دستور زنوزی، مالک تراکتورسازی، از تیم کنار گذاشته شد تا شاید برخی حواشی کنترل شود. دیدار با پیکان در ورزشگاه یادگار امام تبریز می‌توانست بازگشت درخشان تی‌تی‌ها به لیگ برتر باشد؛ اما شکست دوباره تراکتور منجر به آشوبی عجیب در ورزشگاه شد که کاپیتان تیم ملی ایران در این میان با خوردن سیلی از هوادار عصبانی بدرقه شد. پرتاب گاز اشک‌آور، حضور گسترده یگان ویژه، ماشین آب‌پاش و مصدوم‌شدن بیش از ۵۰ هوادار تبریزی و کادر‌های انتظامی، سوغاتی دیدار پیکان و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام بود.

 

ماجرا از کجا آغاز شد؟
استقبال از دیدار پیکان و تراکتور بسیار مقبول بود و هواداران ورزشگاه را پر کردند تا شکست مقابل سپیدرود جبران شود. طبق گفته یکی از خبرنگاران حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز، پیش از شروع مسابقه، هواداران بازیکنان هر دو تیم را تشویق کردند و از کاپیتان تراکتورسازی به‌عنوان «سلطان مسعود شجاعی» یاد شد و بیش از پنج دقیقه با شعار «عیبی‌یوخ» سعی کردند شکست قبلی مقابل سپیدرود را به دست فراموشی بسپارند. تا پیش از به‌ثمر‌رسیدن گل پیکان، شرایط ورزشگاه کاملا عادی بود؛ اما بعد از اینکه پیکانی‌ها دروازه اخباری را باز کردند، بخشی از تماشاگران، بعد از پایان مسابقه با شعار «بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم» اعتراض خودشان را به بازیکنان و بعد کادر فنی اعلام کردند؛ اما این پایان کار نبود تا زمانی که یکی از تماشاگران به درون زمین آمد.

 

اینکه تماشاگران بعد از سوت داور وارد زمین شوند، در ورزشگاه یادگار امام اصلا موضوع جدیدی نیست و برخی از تماشاگران وارد زمین می‌شوند تا با بازیکنان محبوب خود در پایان هر دیدار سلفی بگیرند. مسعود شجاعی نیز با آگاهی از این مسئله، وقتی تماشاگر یادشده را دید، با تصور اینکه این هوادار قصد گرفتن سلفی دارد، به نیرو‌های یگان ویژه اجازه دخالت نداد؛ اما در عین شگفتی این هوادار سیلی‌ای به صورت شجاعی کاپیتان این تیم زد که با دخالت یگان ویژه او را از شجاعی جدا کردند. اشکان دژاگه که این صحنه را دید، شخصا قصد داشت این هوادار را تنبیه کند و به همین دلیل به سمت این تماشاگر دوید تا او را کتک بزند. اتفاقات درون زمین پس از سوت داور منجر شد تا جو سکو‌ها نیز ملتهب شود.

 

بخشی از ورزشگاه به رفتار زننده دژاگه معترض بودند که چرا شخصا یک هوادار را تنبیه می‌کند و بخش دیگری از ورزشگاه به آن هواداری که به شجاعی سیلی زده بود، فحاشی می‌کردند. تنش روی سکو‌ها تقریبا کنترل‌نشدنی بود و افراد برخی جایگاه‌ها با شکستن صندلی قصد داشتند اعتراض خود را به این شکست بدموقع به بازیکنان اعلام کنند. یگان ویژه در بخش جنوبی ورزشگاه مستقر شد تا مانع ورود بیشتر تماشاگران به زمین شود. در بخش جنوبی ورزشگاه، درگیری بین نیرو‌های یگان ویژه و تماشاگران شدت گرفت که منجر به زدوخورد بین این دو جناح شد.

 

اینکه گفته می‌شود خبرنگاران در جایگاه خبرنگاران به دلیل سانسور و پوشش‌ندادن رسانه‌ای اتفاقات و حواشی محبوس شدند، صحت ندارد، بلکه به مدت یک ساعت برای جلوگیری از تنش و ازدحام ایجادشده، به خبرنگاران اعلام شد در جایگاه خود بمانند و بعد از آرام‌شدن فضا از جایگاه خارج شوند. این درگیری‌ها از داخل به بیرون ورزشگاه کشیده شد؛ با توجه به اینکه نیرو‌های پلیس اصولا پس از پایان بازی‌های تراکتور در بیرون از ورزشگاه حضور دارند و حضورشان صرفا مختص این دیدار نبوده است، تنش‌ها در بیرون از ورزشگاه بیش از پیش ادامه یافت.

 

تماشاگران عصبی شروع به پرت‌کردن سنگ‌های بزرگ به سمت پارکینگ مسئولان و کارکنان اجرائی کردند و بسیاری از خودرو‌های داخل آن پارکینگ آسیب جدی دیدند. ماشین‌های پلیس نیز مجبور شدند اتوبان «شهید کسایی» را که به نوعی کمربندی تبریز محسوب می‌شود، ببندد و بتواند هواداران را با پرتاب گاز اشک‌آور از اسلحه‌های آلومینیومی متفرق کند. در این بین، خودرو‌های بسیاری از خبرنگاران آسیب جدی دید و چند نفر مصدوم شدند؛ اما در نهایت مردم متفرق شدند. از نکاتی که در فضای مجازی مطرح شد، بحث پرسپولیسی‌بودن فردی است که به صورت شجاعی سیلی زده؛ طبق گفته خبرنگار حاضر در ورزشگاه، این تماشاگر همان فردی است که سال گذشته در فرودگاه تبریز از نفرات اصلی فحاشی به هادی نوروزی بود و اصلا بعید نیست به قصد متشنج‌کردن افکار عمومی چنین کاری را کرده باشد تا شرایط را برهم بزند.

 

واکنش احساسی زنوزی، جو تبریز را متشنج کرد؟
محمدرضا زنوزی، مالک هم‌زمان دو تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی که در باطن تمام تصمیمات را شخصا می‌گیرد و یک‌تنه دستور به اخراج فروزان داده بود، پس از پایان این دیدار در مصاحبه‌ای جنجالی و باورنکردنی اتهام سنگینی را به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و... وارد کرد تا نه‌تن‌ها شرایط را به حالت عادی برنگرداند، بلکه آن را برای دیدار‌های آتی تراکتور در تبریز بحرانی‌تر از قبل کند.

 

زنوزی در اظهارنظری عجیب معتقد است علاوه بر مهندسی نتایج در لیگ برتر، تیم‌های پیکان و سایپا به این دلیل در لیگ برتر حضور دارند که برای سرخابی‌های پایتخت خوش‌خدمتی کنند و در واقع در نقش جاده‌صاف‌کن پرسپولیس و استقلال هستند: «سایپا و پیکان به این دلیل حضور دارند که سربزنگاه به داد تیم‌های پرطرفدار پایتخت برسند و دستشان را بگیرند. فدراسیون فوتبال باید پاسخ‌گوی نتایج مهندسی‌شده اخیر باشد. یک بیننده معمولی هم اگر بازی‌های اخیر و نوع چیدمان را مشاهده کند، پی به مهندسی نتایج می‌برد. ما باید برای سوم و چهارم به بعد برنامه‌ریزی کنیم؛ چراکه رتبه‌های اول تا سوم از قبل مشخص هستند و تیم‌های دیگر باید برای یک سهمیه باقی‌مانده دیگر برنامه بریزند».

 

این صحبت‌ها واکنش باشگاه سایپا را نیز در پی داشت. سایپایی‌ها معتقدند مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و تهمتی بی‌اساس از سوی مالک تراکتور رخ داده است.

 
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (34 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...