دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پیامدهای تصمیم احتمالی الهام علی‌اف بر انتقال تروریست های منافقین به باکو 

دوشنبه، 05 تیر 1402
کد خبر: 345704
ساعدنیوز: دکتر احسان موحدیان کارشناس مسائل قفقاز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به پیامدهای سهمگین انتقال احتمالی منافقین به باکو برای دولت علی اف، تأکید کرد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، لابی مدافع رژیم علی اف در ایران به صورت کامل خلع سلاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر احسان موحدیان کارشناس مسائل قفقاز در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما و در تبیین اخبار منتشره درباره احتمال انتقال عناصر گروه تروریستی منافقین به جمهوری آذربایجان گفت: با ضربه ای که در آلبانی به منافقین وارد شد، آنها به شدت ضعیف شده اند و به یک میکروب آسیب پذیر تبدیل شده اند که حتی توان قبلی شان را ندارد. لذا این که اینها قرار است به کجا منتقل شوند، شاید دیگر دغدغه ای نباشد و خیلی جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد. با توجه به این که تعدادی زیادی از نیروهای منافقین دستگیر شده اند و هم تجهیزات، داده ها و اطلاعاتشان به دست پلیس آلبانی افتاده است. حتماً جمهوری اسلامی تلاش خواهد کرد که این اطلاعات و تجهیزات را به دست آورد. بنابراین، شبکه، تشکیلات، روش ها، نیروها و ارتباطات شان به زودی رسوا خواهد شد و از این جهت باید توجه داشته باشیم که با این اتفاقات ضعف شان بیشتر از گذشته خواهد شد.

موحدیان درباره احتمالات مطرح شده درباره انتقال گروه تروریستی منافقین از آلبانی به جمهوری آذربایجان گفت: به هر حال این احتمال وجود دارد که منافقین به جمهوری باکو انتقال داده شوند. به خاطر این که علی‌اف در سال های اخیر نشان داده که رفتارش بر اساس منطق، عقل و محاسبه سود و زیان نیست. ایشان عقل خودش را به کل داده به دست رژیم صهیونیستی، انگلیس و بعضی کشورهای غربی و مطامع آنها را پیگیری می کند و خیلی توجهی به نفع و ضرر جمهوری باکو ندارد. خیلی دنبال سیاست های حُسن همجواری و احترام به همسایه بزرگ و قدرتمندش ایران نیست. علت این هم خویشتنداری بیش از حد جمهوری اسلامی است. لذا احتمال انتقال این گروه تروریستی به جمهوری باکو وجود دارد. مخصوصاً باید این را در نظر بگیریم که رژیم علی‌اف اخیراً خیلی دچار توهم توانمندی هم شده است. چند روز پیش علی‌اف سخنرانی تندی بر علیه ارمنستان کرد و تهدید کرد که ما سرزمین های خودمان را به زور آزاد خواهیم کرد. ایشان در حد همین حرف می تواند جلو بیاید، چون خودش می داند که اگر بخواهد چنین کاری را پیش ببرد، هم روس ها هم ایرانی ها و هندی ها و خیلی کشورهای دیگر حتی متحدان غربی ارمنستان ممکن است واکنش جدی نشان خواهند داد. ایران حتماً واکنش تندی را نشان خواهد و ارامنه هم لابی قدرتمندی دارند و بیکار نخواهند نشست.

این کارشناس مسائل قفقاز افزود: علی‌اف در حال سیر در توهمات خودش است و در این شورشی که دو روز پیش در روسیه اتفاق افتاد، ما شاهد حداقل محاسبه و خویشتنداری و بررسی و تحلیل عمیق شورش واگنر بودیم. در رسانه های باکو خیلی تند به روسیه تاختند، مسخره کردند و از واگنر و نیروهایش حمایت کردند. توجه ندارند که نیروهای واگنر طرفدار خشونت و تُندی بیشتر در اوکراین هستند و کار اگر دستشان بود، چه بسا از سلاح های هسته ای در اوکراین استفاده شده بود. چون تحلیل عمیق از ماجرا ندارند، و به منافع خودشان توجه ندارند. آنها علیه روسیه و پوتین موضع گرفتند و توجه ندارند که اگر آقای پوتین در جنگ دوم قره باغ در سال 2020 به خاطر غربگرا بودن پاشینیان یک مماشات نسبی با جمهوری باکو نکرده بود و دست آنها را باز نگذاشته بود، نمی توانستند این مقدار پیشروی کنند. به هر حال، این سؤمحاسبات هست. آنقدر این محاسبات غلط جمهوری باکو زیاد است که دیدم یکی از تحلیلگران وابسته به علی‌اف نوشته بود که وضعیت روسیه به هم ریخته است و بد نیست که ما حمله کنیم به قره باغ کوهستانی یا آرتساخ و آنجا کار یک سره کنیم؛ ارامنه را اخراج کنیم و آنجا را اشغال کنیم.

دکتر موحدیان تصریح کرد: نکته مد نظر من این است که ما با رژیمی طرفیم که سطح درک اش از مسائل اینقدر پائین و ناقص است. اینها حتی به منافع خودشان و 10 میلیون شیعه ای که در آن منطقه اسیر خباثت علی‌اف هستند توجهی نمی کنند. وقتی رژیمی این مقدار بدوی و ابتدایی است در درک منافع خودش؛ در تحلیل مسائل بین الملل ناتوان است و چنین برداشت های کودکانه و آماتوری از مسائل سیاسی و روابط کشورها و فعل و انفعالات داخلی کشورها دارد، بعید نیست که چنین کشوری با حاکمان نادان و بی لیاقتی بخواهد به خاطر این که به خیال خودش در تعامل با ایران برگ برنده ای داشته باشد، بیاید نیروهای مفلوک منافقین را دعوت کند که بیایند در خاک کشورش! منتها اگر باکو این کار را بکند بزرگترین لطف را به جمهوری اسلامی کرد است، چون تمام مردم ایران از این گروهک تروریستی نفرت دارند و باکو به خاطر همراهی با رضا پهلوی علیه ایران یک مقدار نفرت را علیه خودش بیشتر کرده است. با فحاشی و بی احترامی به ایران و مقامات جمهوری اسلامی فضا را بر علیه خودش کرده و با سرقت مفاخر و مشاهیر ایران زمین و تلاش برای جعل هویت برای این مفاخر و مشاهیر و دانشمندان فضا را بر علیه خودش تشدید کرده است.

این پژوهشگر مسائل بین الملل با اشاره به واکنش منفی کل ایرانیان به تصمیم احتمالی مقامات جمهوری آذربایجان مبنی بر انتقال تروریست های منافقین به داخل خاک این کشور افزود: اگر علی‌اف این مقدار نادان باشد که بخواهد اعضای گروه تروریستی منافقین را به داخل کشورش انتقال دهد، یکپارچه ایرانیان را بر علیه خودش بسیج خواهد کرد. فضای نفرت عمومی بر علیه این رژیم در داخل ایران شکل خواهد گرفت. پانترک ها، پانترک اللهی ها و لابی اقتصادی و سیاسی باکو در ایران و ساختارهای مختلف دولتی هم دیگر بهانه ای برای دفاع از رژیم علی‌اف نخواهند داشت. دیگر توان توجیه رفتارهای ضدایرانی و ضدجمهوری اسلامی دیکتاتور باکو را نخواهند داشت. کاملاً به حاشیه خواهند رفت و دست ایرانیان وطن دوست و علاقمندان به جمهوری اسلامی برای تسویه حساب اساسی با رژیمی که رفتارهایش شبیه رژیم سرطانی صهیونیستی باز خواهد شد. لذا اگر علی‌اف چنین حماقتی را مرتکب شود، بزرگترین لطف را به ایران خواهد کرد. یک بسیج عمومی و همفزایی بر علیه این رژیم در داخل ایران شکل خواهد گرفت. نیروهای مزدور توجیه کننده خباثت های علی‌اف دیگر نخواهند توانست که به حمایت خود از رژیم علی‌اف ادامه دهند.

موحدیان با تأکید بر این که پناه دادن به تروریست های منافقین در داخل خاک آذربایجان به هیچ عنوان نمی تواند یک برگ برنده در دست جمهوری آذربایجان برای فشار بر ایران باشد گفت: اگر رژیم باکو بر مدار عقلانیت حرکت کند، هرگز تصمیم به این کار نخواهد گرفت و این افراد در کشور دیگری مستقر خواهند شد و این البته به نفع آنها خواهد بود چون در همسایگی ایران، نابود کردنشان برای ایران بسیار راحت تر خواهد بود. در آلبانی، جمهوری اسلامی آنها را نابود کرد و طبیعتاً در چند ده کیلومتری مرز ایران اگر باشند نابودی تفاله های مجاهدین خلق بسیار راحت تر خواهد شد. اگر علی‌اف دوست دارد که زمامداری اش مقداری طولانی تر شود بهتر است اجازه دهد تا تفاله های مجاهدین در کشورهای دیگری مثل اوکراین یا دیگر کشورهای مورد نظر غرب پناه بگیرند.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست