قابلیت حذف نمره آزمون GRE چیست؟

  پنجشنبه، 09 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
قابلیت حذف نمره آزمون GRE چیست؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی مانند آمریکا، دانشگاه هاروارد و دیگر کشورهای انگلیسی زبان را در مقاطع بالاتر داشته باشید آزمون GRE و داشتن نمره قبولی عالی به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این آزمون به شما کمک می­ کند تا به عنوان فردی حرفه ای شناخته شوید و اعتبار خود را در کشور مقصد بالا ببرید. اکثر افرادی که برای ادامه تحصیل مهاجرت می کنند، باید در کنار تحصیل به انجام کار نیز مشغول شوند. قبولی در آزمون GRE، در پیدا کردن فرصت­ های شغلی بهتر کاربرد دارد؛ زیرا مشخص می­ کند شما درزمینه های تحصیلی و عیار علمی مرتبط با کار از سطح بالایی برخوردار هستید.

قبولی در این آزمون سبب می­ شود به شرکت های برتر در کشور مقصد نشان دهید که سطح و دامنه­ ارتباطی شما حرفه ای و پیشرفته است و توانایی کار در این شرکت­ ها را دارید. برای اینکه بتوانید در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و حتی بالاتر در برخی از دانشگاه­ ها پذیرش داشته باشید، ازجمله مدارک بسیار معتبر و مهم درخواستی از شما، آزمون GRE است. GRE ازجمله آزمون­ های بسیار معتبری است که حتی در تعیین شایستگی شما برای دریافت فاند «Fund» تأثیرگذار است.

زمان برگزاری آزمون GRE

بهتر است بدانید آزمون GRE هم اکنون در بیش از 160 کشور جهان و هزاران مؤسسه و دانشگاه موردتأیید است. این آزمون تقریباً در هرروزی از سال به جز یکشنبه ها و تعطیلات ملی برگزار می گردد و در برخی از کشورها حتی سه بار در ماه برگزار می شود؛ اما نکات بسیار مهمی درمورد زمان برگزاری آزمون GRE وجود دارد که حتماً باید به آن توجه داشته باشید.

  1. در ابتدا اشاره کردیم که این آزمون در هرروزی از سال به جز استثنائات گفته شده برگزار می شود؛ اما به معنای آن نیست که هرروزه برگزار می شود.
  2. دومین نکته این است که برای اطلاع از تاریخ دقیق زمان برگزاری باید به سایت ETS مراجعه نمایید.
  3. سومین نکته درمورد زمان برگزاری آزمون GRE این است که نوع کاغذی آن خیلی کم برگزار می­ گردد. بهتر است بدانید نوع کاغذی آن کم کم در حال حذف شدن است اما بااین حال اگر این نوع از آزمون را انتخاب نمایید، 3 بار در سال برگزار خواهد شد که در ماه­ های سپتامبر، اکتبر و آوریل است.

در واقع شما هر 21 روز یکبار می توانید در این آزمون شرکت کنید و سالی 5 بار فقط امکان شرکت در امتحان را دارید و مهلت اعتبار آن هم 5 سال است.

تصویر

قابلیت حذف نمره تست GRE

در پایان برگزاری امتحان GRE از متقاضی پرسیده می شود که در صورت تمایل می تواند نمره تست خود را کنسل در نظر گرفته و برای هیچ کدام از مرکز آموزشی ارسال نگردد. در صورت کنسل نمودن تست GRE خود متقاضی نیز از علمکرد و نمره تست خود اطلاع پیدا نخواهد کرد و نمره تست GRE مذکور در پرونده امتحانی متقاضی نیز ثبت نمی گردد. امکان کنسل نمودن نمره تست GRE در روزهای بعد امکان پذیر نبوده و قابل گزارش و ارسال می باشد.

نمره قبولی آزمون GRE

آزمون GRE دارای سه بخش است:

بخش های مختلف آزمون محتوای بخش های مختلف آزمون نمره بخش های مختلف آزمون
بخش اول واژگان 170 نمره
بخش دوم ریاضیات 170 نمره
بخش سوم تحلیل نوشتار 6 نمره

درمجموع نمره آزمون، 340 نمره است. بهتر است بدانید نمره بخش سوم جداگانه محاسبه می­ گردد.

نمره­ قبولی بسته به دانشگاه مدنظر شما متفاوت است و باید با معیارهای هر دانشگاه سنجیده شود. اما معمولاً نمره­ GRE بالای 155 برای هر بخش نمره­ بسیارخوبی است. بخش سوم نیز نمره عالی معادل 4 از 6 خواهد بود. همچنین بسته به نوع دانشگاه ممکن است نمره بخش خاصی مهم ­تر از نمرات سایر دو بخش باشد؛ که برای کسب اطلاعات بیشتر باید به سایت دانشگاه موردنظر مراجعه نمایید.

گزارش نمره آزمون GRE

نمرات آزمون GRE کاغذی معمولا تا ۴۵ روز و نمرات آزمون GRE اینترنتی در دوبخش وربال و کوانت بلافاصله پس از آزمون و بخش نوشتاری معمولا تا۱۰ روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود و مرکز برگزار کننده تا ۵ کارنامه به صورت رایگان به دانشگاه های مورد نظر شما ارسال می کند. کد دانشگاه مورد نظر خود را باید در روز آزمون در اختیار داشته باشید تا در سایت آزمون وارد کرده تا پس از برگزاری آزمون، کارنامه مورد نظر شما را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند.

در صورتی که این کار را انجام ندهید، پس از برگزاری آزمون، این کارنامه به دانشگاه مورد نظر در ازای پرداخت کارمزد به دلار آمریکا ارسال خواهد شد. بنابراین به این موضوع دقت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید. ورود کد دانشگاه های مورد نظر را نیز در سایت در روز آزمون با حوصله انجام دهید تا اشتباهی این فرصت از دست نرود.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ 10 اختراع دوران باستان با ظاهر متفاوت امروزی/ آپدیت ورژن جدید از اختراعات بشر اولیه
استایل کردن مونا نیکی همسر علیرضا نیکبخت با دامن بلند جین و کت کوتاه/ خانوم های خاص توی تابستون اینطوری تیپ میزنن +عکس
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان