دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

رابطه جنسی و سکس قبل از ازدواج 

چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399
امروزه با رواج موضوعاتی همچون دوستی با جنس مخالف و ازدواج های سفید، رابطه جنسی پیش از ازدواج به موضوعی جدی بدل شده است و بسیاری از افراد در خصوص درستی یا نادرستی آن سوال می کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، باورهای جنسی غلط از معضلات جدی است که امروزه به دلایل اطلاعات اشتباه در اختیار مردم گذاشته می شود. اولین تصور اشتباه در افراد این است که ، اشخاصی که رابطه جنسی پیش از ازدواج دارند در زندگی مشترک موفق تر از افرادی هستند که رابطه ای با جنس مخالف نداشته اند.

از سوی دیگر ممکن است فکر کنند که شاید در زندگی آینده ، همسر آنها نتواند تمام نیازهای جنسی آنها را تامین کند .بنابراین گاه ممکن است که حالت مقایسه ای برای آنها ایجاد شود.

در روابط جنسی پیش از ازدواج ، افراد فقط به خودشان اهمیت می دهند

در زندگی مشترک علاوه بر توجه به نیازهای خود ، به نیازهای فرد مقابل نیز اهمیت داده می شود .در رابطه بعد از ازدواج ایجاد روابط عاطفی بیش از مسئله ارضای هوس مطرح می شود . با این توضیح به خوبی متوجه شدید که رابطه جنسی قبل از ازدواج خوب است یا بد.

امروزه با رواج موضوعاتی همچون دوستی با جنس مخالف و ازدواج های سفید، رابطه جنسی پیش از ازدواج به موضوعی جدی بدل شده است و بسیاری از افراد در خصوص درستی یا نادرستی آن سوال می کنند. یکی از شایع ترین مشکلات و خطرات رابطه جنسی پیش از ازدواج (Premarital sex) را می توان بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی و عفونت های جنسی دانست ضمن اینکه این امر می تواند در موارد بسیاری بر کیفیت زندگی مشترک افراد در آینده تاثیر بسزایی داشته باشد.

در بسیاری از موارد رابطه جنسی پیش از ازدواج بسیار متفاوت از رابطه ای است که یک دختر و پسر قبل از ازدواج با هر فرد دیگری تجربه می کنند. آنچه پیش از ازدواج به عنوان رابطه جنسی انجام می شود بیشتر در راستای ارضای نیازهای گاه سرکوب شده، کنجکاوی، تمایل به نشان دادن قدرت در جذب جنس مخالف و گاه تنها یک هوس بازی محض است.

در حالی که همین رابطه جنسی پس از ازدواج دارای هدف بوده، ممانعتی در انجام آن وجود ندارد و به پیشبرد زندگی عاطفی طرفین کمک بسزایی می کند. اما در یک رابطه جنسی دوستانه با افراد متعدد و گاه نا آشنا معمولا تعهد و الزامی وجود ندارد و هدف تنها لذت جنسی و استفاده ابزاری از انسان و ویژگی های جسمانی او است. توجیه چنین افرادی اغلب این است که بدین روش می توانند تجربه بیشتری کسب کنند و نواقص مهارتی خود را در رابطه جنسی و تعامل با جنس مخالف برطرف کرده و یا فرد و نیازهای او را بهتر بشناسند تا بتوانند تصمیم درست تری در امر ازدواج آینده خود با همان فرد و یا با فردی دیگر اتخاذ کنند..

یکی از فواید عدم داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج این است که افرادی که تجربه عملی از این نوع روابط ندارند و مهارت ها و پوزیشن های مختلف را در رابطه جنسی نمیدانند یا تجربه کمتری دارند، با روش آزمون و خطا، با هم به لذت و هماهنگی می رسند و برای آنکه با همسر خود رابطه جذاب و آتشین داشته باشند با حرف زدن در این مورد و تمرین و تجربه مهارت ها و پوزیشن های خاص با همسری که به او علاقه دارد و تمام وجود خود را در اختیار او قرار داده است، به نهایت لذت می رسند درست مانند شروع و انجام یک بازی که تا کنون آن را تجربه نکرده اند.

در اکثر موارد برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج (دوستی یا نامزدی)، باعث می شود که فراد به جای تمرکز بر شناخت اخلاق ها و روحیات همسر آینده خود، به جلب رضایت و کسب مهارت در رابطه جنسی برای رفع نیاز جنسی خود تمرکز کند و زمانی متوجه این عدم توجه می شود که ازدواج کرده و از روحیات طرف مقابل خود هیچ نمی داند و این تازه آغاز مشکلات زناشویی پس از ازدواج است.


16 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی