دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

راه های پیشگیری از شاتون زدن موتور EF7 

پنجشنبه، 30 آذر 1402
پیشرانه EF7 یکی از جدیدترین موتور‌های داخلی است که بر روی خودرو‌های خانواده سمند و دنا نصب می‌شود.مشکل اساسی این پیشرانه های شاتون زدن است . ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز نحوه جلوگیری از شاتون زدن در این موتورها را بررسی می کنیم.

علت اصلی و مهم شاتون زدن این موتور، ضعیف بودن یاتاقان های متحرک آن هست. به خاطر فشاری که در دورهای بالا بر روی یاتاقان هاست، دمای یاتاقان بالا می رود و یاتاقان ها ذوب می شوند و سپس شاتون قفل می شود. در این وضعیت میل لنگ با دور بالایی که دارد شاتون را به سمت دیواره سیلندر هل می دهد و به زبان عامیانه موتور شاتون می زند.

چه کار کنیم که موتور EF7 شاتون نزند؟

قطعا نمی‌توانید به طور مستقیم کیفیت قطعات داخلی موتور را تشخیص دهید. اما هنگام استفاده و نگهداری از موتور EF7 خود، می‌توانید برخی اقدامات را انجام دهید تا عمر موتور را بهبود بخشید:

  • استفاده از روغن موتور با کیفیت و مناسب: انتخاب روغن موتور با کیفیت بالا و مطابق با توصیه‌های تولید کننده می‌تواند به خوبی به یاتاقان‌ها روغن کاری کند. روغن کاری مناسب یاتاقان‌ها می‌تواند از افزایش دمای آن‌ها جلوگیری کند و به شاتون زدن نیز پیشگیری کند.

  • رانندگی با ملاحظه: توجه به رانندگی مسئولانه و جلوگیری از استفاده از فشار زیاد و شتاب زیاد (Aggressive Driving) می‌تواند به کاهش فشار و دما در موتور کمک کند. این اقدام می‌تواند از روغن کاری ناکافی یاتاقان‌ها در نتیجه فشار بالا جلوگیری کند و از شاتون زدن موتور جلوگیری کند.

  • سرویس منظم و به موقع: رعایت برنامه سرویس‌های دوره‌ای و تعویض روغن به موقع می‌تواند تأمین کننده روغن تمیز و کارایی آن را حفظ کند. همچنین، تعویض فیلتر روغن به موقع نیز از کثیف شدن روغن جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

با انجام این اقدامات، می‌توانید به حفظ و بهبود عمر موتور EF7 خود کمک کنید. همچنین، رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده و مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر نیز می‌تواند در حفظ و عملکرد بهینه موتور تأثیرگذار باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟