راهکارهایی برای رفع بوی سوختگی از برنج

  شنبه، 02 بهمن 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
راهکارهایی برای رفع بوی سوختگی از برنج
اگر برنج شما ته گرفته و سوخته و کل برنج بوی سوختگی میدهید نگران نباشید. در این مطلب چند ترفند ساده برای از بین بردن بوی سوختگی برنج آورده شده است که به وسیله آن‌ها می‌توانید این بوی نامطلوب را از بین ببرید.

مصرف برنج، در بیشتر کشورهای آسیایی بسیار بالاست. برنج انواع مختلفی دارد و خوشبختانه در ایران ما به برنج های بسیار با کیفیت و خوشمزه ای دسترسی داریم. دو روش رایج برای پخت برنج، با توجه به ذائقه ایرانی روش کته و روش دمی یا آبکش است. هر برنجی، قلق خودش را دارد. اگر حرفه ای باشید می توانید برنج کهنه و تازه را به خوبی عمل بیاورید اما برای هر کسی ممکن است همین برنج درست کردن ساده، مشکل ساز شود. ما در این جا، تعدادی از رایج ترین مشکلات طبخ برنج را برایتان تهیه کرده ایم تا بتوانید با آشنایی با این روش ها، بر مشکل ها غلبه کنید.

راهکارهایی برای رفع بوی سوختگی از برنج

در ابتدا و قبل از ارائه هر راهکاری بهتر است که موقع دم گذاشتن برنج حواس تان به شعله گاز باشد و تا شعله گاز را برای دم کشیدن برنج تنظیم نکرده اید آشپزخانه را ترک نکنید. ولی اگر حواس تان پرت شد و برنج دچار سوختگی شد راهکارهای زیر برای رفع بوی سوختگی از برنج به شما پیشنهاد می شوند که شما با برخی از آنها حتما آشنا هستید.

رفع بوی سوختگی از برنج با استفاده از پیاز

اولین راهکار این است که در صورت احساس بوی سوختگی برنج فورا یک پیاز را پوست بکنید و برش دهید و آنرا داخل قابلمه لابلای برنج ها قرار دهید و مجددا برای ۱۰ دقیقه در قابلمه را بگذارید. پیاز بوی سوختگی را به خودش جذب می کند و برنج شما دیگر بوی سوختگی نخواهد داد. این روش کارایی بالایی دارد و اکثر کدبانوها حتما آن را امتحان کرده اند.

رفع بوی سوختگی از برنج با استفاده از نان

راه حل دوم برای رفع بوی سوختگی از برنج این است که به محض احساس بوی سوختگی برنج حین پخت وپز، فورا در قابلمه را برداشته و یک تکه نان روی برنج قرار دهید. به این مسئله دقت کنید که لازم نیست نان را داخل برنج یا لابلای برنج ها قرار دهید فقط تکه نان را روی سطح برنج قرار داده و دم کنی را بگذارید. علاوه بر این لازم نیست که پس از چند دقیقه تکه نان را از قابلمه خارج کنید. اجازه بدهید تا موقع سرو برنج نان داخل قابلمه بماند. نان بوی سوختگی را جذب می کند و شما با خیال راحت می توانید برنج را داخل دیس بکشید و از طعم و بوی آن مثل گذشته لذت ببرید. این روش نیز یک ترفند قدیمی برای رفع بوی سوختگی از برنج است که شاید از مادربزرگ ها شنیده باشید. اگر احساس می کنید که ممکن است برنج شما رنگ نان را به خودش بگیرد بهتر است از پیاز یا روش دیگری استفاده کنید که هیچ تغییری در برنج شما ایجاد نکند.

رفع بوی سوختگی از برنج با استفاده از آب لیمو

استفاده از آب لیمو برای رفع بوی سوختگی از برنج ترفند جدیدتری نسبت به دو روش قبل است که شاید تاکنون آن را نشنیده و امتحان نکرده باشید. برای استفاده از آب لیمو جهت رفع بوی سوختگی از برنج یک تکه پنبه تمیز برداشته و آن را به آب لیمو آغشته کنید سپس آنرا داخل یک دستمال کاغذی تمیز بپیچید و روی برنج قرار دهید و در قابلمه یا دم کنی را بگذارید. چند دقیقه صبر کنید و آن را از قابلمه خارج کنید. آب لیمو بوی سوختگی برنج را کاملا برطرف می کند و می توانید با خیال راحت برنج را سرو و نوش جان کنید.

رفع بوی سوختگی از برنج با استفاده از حبه قند

استفاده از حبه قند برای رفع بوی سوختگی از برنج خیلی روش متداولی نیست و شاید خیلی از شما تا کنون آن را نشنیده باشید. برای استفاده از این روش به محض احساس بوی سوختگی برنج تان در قابلمه را برداشته و چند حبه قند را لابلای برنج ها قرار دهید. حبه قندها پس از چند دقیقه بوی سوختگی برنج را به خود جذب کرده و شما دیگر بوی سوختگی برنج را احساس نخواهید کرد.
با شیوه های فوق بوی سوختگی برنج کاملا برطرف شده و هیچ یک از اعضای خانواده و مهمانان متوجه سوختگی برنج نخواهند شد و از طرفی زحمت پخت و پز شما هم هدر نخواهد رفت. شما با هر یک از این ترفندها می توانید بوی سوختگی برنج را کاملا از بین ببرید. راهکارهای ذکر شده برای برنج های دمی و آبکش کارایی دارند و برای هرکدام می توانید از آنها استفاده کنید. برای کامل شدن کار، می توانید کمی زعفران را موقع کشیدن برنج به آن اضافه کنید. قطعا بوی خوش زعفران اثری از بوی سوختگی برنج باقی نخواهد گذاشت و با این کار یک برنج خوش بو و خوش طعم را سرو خواهید کرد که همه از خوردن آن لذت می برند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان