راهنمای خرید خودروی جک  J5 دست دوم

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
راهنمای خرید خودروی جک  J5 دست دوم
 برای خرید جک  J5 دست‌دوم توصیه می‌کنیم که به سراغ مدل‌های بالاتر و اتومات بروید. چرا که هم تغییرات و به‌روزرسانی‌های بهتری در خودرو صورت پذیرفته است و هم کارکرد خودرو بسیار کمتر خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، جک J5 یک سدان چینی است که برای چند سال توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه شد و تولید آن در سال 96 متوقف گردید. J5 را باید یک خودرو زیبا بدانیم که طراحی آن چه در بیرون و چه در داخل قابل قبول است. جک J5 در زمان عرضه در بازار کشور توانست به دلیل قیمت رقابتی و عدم وجود رقیب قدرتمند، فروش خوبی را تجربه کند و در میان مالکان به یک خودرو محبوب تبدیل شود.

جک J5 طراحی بیرونی مناسبی دارد و تناسب خوبی میان اجزا مختلف بدنه برقرار است. به علاوه اینکه در داخل کابین کیفیت اجزا به کار رفته در حد مطلوبی است. طراحی کابین J5 در مقایسه با خودروهای امروزی کمی قدیمی و سنتی به نظر می رسد اما باتوجه به زمان طراحی و تولید آن، همچنان گزینه ایده آلی است. جک J5 در حال حاضر تنها در نمونه های دست دوم در بازار یافت می شود.

جک J5 با دو موتور عرضه می شد؛ اولی 1.5 لیتری به همراه جعبه دنده دستی و دیگری، 1.8 لیتری با جعبه دنده اتوماتیک. این خودرو در مدل اتوماتیک شتاب و قدرت مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد و تعویض دنده ها به خوبی صورت می پذیرد.

تصویر
طراحی ظاهری جک J5

تاریخچه خودرو جک J5

اگر به فکر خرید جک J5 دست دوم هستید باید بگوییم که این خودرو به دلیل برخورداری از امکانات مناسب و کیفیت قابل قبول هنوز هم در میان طرفدارانش اولویت خود را دارد. پس در مقایسه با دیگر خودروهای مشابه که البته قیمت های سرسام آوری نیز دارند، انتخاب خوبی کرده اید.

خودرو جک J5 یک خودروی چینی است که در سال ۱۳۹۲ توانست به خاطر قیمت مناسب و البته عدم وجود رقیب قدرتمند سهم بازار خوبی را کسب نماید. این خودرو چینی به دلیل طراحی قابل قبول و قدرت بالای موتور در مدل اتومات، امکانات رفاهی و آپشن های مناسب و از همه مهم تر خدمات پس از فروش خوب توانست به یکی از اولویت های خرید مشتریان به عنوان یک سدان خانوادگی و باوقار تبدیل شود. البته مونتاژ این خودرو چینی که سال ۱۳۹۶ متوقف شده است. به همین دلیل تنها نمونه های کارکرده و دست دوم در بازار موجود است.

البته به دلیل توقف تولید خودرو جک J5 و کمبود و مشکلاتی که در مورد پیدا کردن قطعات آن در بازار وجود دارد، برخی از مشتریان در مورد خرید آن تردید دارند. اما اگر بخواهیم رقبای خودرو جک J5 در بازار ایران را نام ببریم، خودروهای پژو پارس، پژو ۲۰۶ صندوقدار، دنا پلاس، تندر پلاس، برلیانس H330، بسترن B50، ام وی ام 550 و به خصوص جک J4 در این لیست قرار می گیرند که شاید بتواند انتخاب های شما در این حوزه قرار بگیرد. حالا کار کمی سخت تر می شود ، از آنجایی که گزینه های موجود در این گروه ها بین دو دسته خودرو های ایرانی و چینی قرار گرفته اند هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارند.

ویژگی های طراحی ظاهری خودرو جک J5

طراحی داخلی و بیرونی خودرو جک J5 قابل قبول و زیبا صورت گرفته است. به گونه ای که در مورد طراحی بیرونی این خودرو شاهد تناسب و هماهنگی عالی میان اجزای مختلف بدنه هستیم. طراحی جلوی خودرو با خطوط کرومی، چراغ های برجسته جلو که تا گلگیر کشیده شده است و فریم کرومی در اطراف چراغ های مه شکن و در آخر طراحی جالب و خاص دیفیوزهای عقب این خودرو را جزو انتخاب های جوانان نیز قرار داده است. البته اگر واقع بینانه نگاه کنیم باید بگوییم که این خودرو نسبت به رقبای ایرانی در قسمت طراحی خارجی یک سر و گردن بالاتر است. بنابراین اگر تصمیم داریدیک خودروی جک J5 دست دوم خرید کنید مطمئنا طراحی خودرو می تواند یکی از قسمت های مورد توجه شما باشد.

در مورد طراحی کابین نیز کیفیت متریال و اجزای آن بسیار خوب است. درست است که طراحی کابین در مقایسه با خودروهای امروزی کمی قدیمی به نظر می رسد، اما با توجه به زمان تولید آن می توان آن را یک طراحی خوب قضاوت کرد. البته شاید پلاستیک بودن داشبورد و طراحی دکمه های ساده درب، پنجره و کلیدهای کولر نظر شما را تغییر دهد. اما باید بگویم که با توجه به سال تولید این خودروی جک جی ۵ هنوز هم برتری های خود را دارد.

برای خرید جک J5 دست دوم توصیه می کنیم که به سراغ مدل های بالاتر و اتومات بروید. چرا که هم تغییرات و به روزرسانی های بهتری در خودرو صورت پذیرفته است و هم کارکرد خودرو بسیار کمتر خواهد بود. البته در اوایل تولید خودرو اتومات جک J5 مشکلات جزئی وجود داشته است. بنابراین برای خرید جک J5 اتومات دست دوم بهتر است که به سراغ نمونه های آپدیت شده و به روز آن بروید تا شرایط بها=تری را در این خودرو تجربه کنید .

بررسی کامل فنی خودرو جک J5

در مورد این که خرید خودرو جک J5 دست دوم چه مدلی دستی و چه مدلی اتومات آن عاقلانه و درست است، باید بگوییم که به شرایط و میزان کارکرد خودرو بستگی دارد. البته نظرها در مورد درست و یا اشتباه بودن این خرید دست دوم خودرو متفاوت است. اما در مورد خودرو جک J5 اوضاع فرق می کند.

خودرو جک J5 اتومات با داشتن چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با قدرت موتور 1.8 لیتری و قدرت ۱۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه، مصرف سوخت بالایی دارد. البته در مورد مدل دستی این وضعیت متفاوت است. چرا که نسخه دستی جک J5 گیربکس ۵ سرعته با موتور 1.5 لیتری و قدرت ۱۱۱ اسب بخار است که هماهنگی بیشتری با مشخصات و ابعاد جک J5 دارد. البته با این شرایط شاهد تفاوت قیمتی بسیار بالا بین مدل دستی و اتومات جک J5 هستیم که این امر نشان از افت قیمت مدل های دستی دارد. دیگر اینجا تصمیم با شماست که کدام یک از این دو تیپ خودرو را انتخاب می کنید ولی بهتر است بدانید که معمولا خودرو های موجود در این رده و به خصوص بازار امروز خودرو ها برای خودرو های اتوماتیک اشتیاق بیشتری از خود نشان می دهد .

خودرو جک J5 با داشتن حجم ۴۳۰ لیتر در فضای صندوق عقب جزو رده خودروهای خانوادگی قرار گرفته است. اما در مورد مصرف سوخت خودرو جک J5 باید بگوییم که گنجایش مخزن سوخت آن در حدود ۵۵ لیتر می باشد که میزان مصرف سوخت مدل اتومات را در سطح شهر برای هر 100 کیلومتر حدود 11.2 لیتر و برای جاده در هر 100 کیلومتر حدود 9.3 واحد قرار داده است. مصرف سوخته ترکیبی آن 7.6 لیتر است.

وزن خودرو جک J5 1۳۵۵ کیلوگرم است که حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را دارد. البته در مورد سیستم فرمان این خودرو باید بگوییم که نوع فرمان چرخ دنده شانه ای و کمکی آن هیدرولیکی است. برای سیستم تعلیق جلو از فنر حلقوی با ستون مک فرسون و برای سیستم تعلیق عقب از فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل استفاده شده است. اگرچه خودرو های جک J5 دست دوم مشکلات زیادی در زمینه سیستم تعلیق و زیر و نبد نداشته اند اما یک توصیه عمومی در مورد خرید خودروی دست دوم این است که از سلامت این قسمت های فنی خودرو اطمینان حاصل نمایید .

آپشن ها و امکانات خودرو جک J5

لیست نسبتا بالا بلندی از امکانات برای خودروی جک J5 وجو دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم . توصیه می کنیم پیش از خرید خودروی دست دوم خودرو را برای تست سلامت این آپشن ها به نزد متخصص فنی ببرید .

  • سیستم صوتی به همراه ۶ بلندگو و قابلیت پخش CD ،USB ، MP3
  • کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان خودرو
  • سیستم تهویه مطبوع اتومات
  • خروجی سیستم تهویه مطبوع اتومات برای سرنشینان عقب خودرو
  • سانروف
  • شیشه های بالابر برقی جلو و عقب
  • آینه های جانبی برقی
  • روکش چرمی فرمان و صندلی ها
  • قابلیت تنظیم در 8 جهت برای صندلی راننده
  • ریموت کنترل
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب
  • قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان هیدرولیک
  • وجود چراغ های هالوژنی برای جلو و عقب خودرو
  • آینه های جانبی گرمکن
  • وجود سنسور نور برای روشن و خاموش کردن چراغ ها
  • رینگ اسپرت آلومینیومی
  • قابلیت چراغ خطر لادری
  • قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر خودرو

تجربه رانندگی با خودرو جک J5

بر طبق گفته کارشناسان خودرو، تجربه رانندگی در مورد خودرو جک J5 بسیار راحت و مناسب جاده های پرپیچ وخم می باشد. در واقع فنربندی کوتاه خودرو جک J5 رانندگی راحتی را در جاده ها و بزرگراه ها برای شما به وجود خواهد آورد. همچنین با وجود تمام این مزایا و هندلینگ و تعلیق عالی که دارد می توانید با یک قیمت مناسب صاحب این خودرو که در مقایسه با رقبای خود هنوز هم جزو بهترین نمونه های بازار است، بشوید.

البته واقعیت این است که تجربه رانندگی در خودرو های دست دوم تا حد بسیار زیادی به نوع نگهداری راننده قبلی بستگی دارد پس سعی کنید خودرو را پیش از خرید تست کنید .

ایمنی خودرو جک

وجود برخی از امکانات چون: 2 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو در خودرو، وجود ترمز ABS ،EBD ،ترمز جلو دیسکی دوجداره با قابلیت تهویه و ترمز عقب دیسکی، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب وغیره باعث شده است که این خودرو از لحاظ بحث ایمنی نیز مشتریان را راضی کند.

البته قابل ذکر است که خودرو جک J5 توانسته است در بحث ایمنی ۵ ستاره را از موسسه NCAP کسب نماید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (7 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (3 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان