دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

راهنمای خرید انگور؛ از کجا بفهمیم انگوری که میخریم خراب شده یا نه؟ 

چهارشنبه، 05 مرداد 1401
هنگام خرید انگور باید به نکات مهمی توجه کنید تا سالم یا خراب بودن انگور را تشخیص دهید. شما می توانید با رنگ، بو و طعم انگور به راحتی تازه بودن آن را بفهمید. همراه ساعد نیوز باشید.

از کجا بفهمیم انگور خراب شده؟

انگور از جمله میوه هایی است که خیلی راحت خورده می شود و در تهیه دسر، سالاد و آبمیوه ها هم می توان از آن استفاده کرد. انگور ها منبع خوبی از ویتامین C و K هستند و چربی کمی دارند اما چگونه می توان فهمید انگوری که می خورید هنوز خراب نشده و سالم و تازه است. در این قسمت از خانه و خانه داری ساعد نیوز، روش هایی برای تشخیص سالم و خراب بودن انگور و البته شیره انگور را معرفی خواهیم کرد.

  • رنگ انگور: انگور انواع مختلفی دارد که می تواند قرمز، سبز یا زرد باشد. انگور سبز تیره در واقع هنوز نرسیده و ترش است. انگور رسیده سبز مایل به زرد است و انگور قهوه ای نشان دهنده خرابی آن است. قبل از خرید انگور دقت کنید که همه یک رنگ باشند و در میان آن ها انگور قهوه ای یا کپک زده وجود نداشته باشد زیرا در عرض یک یا دو روز باعث خرابی بقیه انگور ها نیز خواهد شد.

  • سفتی و نرمی انگور: با فشار دادن یکی از حبه های انگور می توانید متوجه نرمی و سفتی آن شوید. انگور تازه سفت تر و شاداب تر است و اگر انگوری نرم باشد به این معناست که بیش از حد رسیده و به زودی خراب می شود. انگور نباید له شده و شکل خود را از دست داده باشد. انگوری که خراب باشد لزج و کوچک تر است.
  • طعم انگور: مهم ترین کاری که قبل از خرید انگور باید انجام دهید، مزه کردن آن است. فقط با تست مزه می توانید کیفیت انگور را تشخیص دهید. بعضی انگور ها در ظاهر سالم هستند اما طعم بدی دارند. همچنین می توانید انگوری که بیشتر دوست دارید را بخرید زیرا بعضی ها انگور شیرین دوست دارند و بعضی انگور ترش را ترجیح می دهند.

  • بوی انگور: اگر شک دارید انگور خراب است یا سالم، آن را بو کنید . اگر خراب باشد بوی ترش و نا مطبوع سرکه می گیرد که هرگز نباید آن را بخرید.

روش های خرید انگور تازه

انگور یکی از میوه هایی است که از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده بوده است. به طور کلی ، دو نظریه متفاوت در مورد انگور وجود دارد ، برخی معتقدند که حتی قبل از ظهور دانه توسط انسان استفاده می شده است. به گفته آنها ، از 6 تا 7 هزار سال. در ادامه روش خرید انگور تازه را بیان میکنیم همراه ساعد نیوز باشید.

  • یک خوشه انگور بردارید و به آرامی تکان دهید. اگر چند انگور بیفتد، به این معنا است که انگور خیلی تازه نیست. اگر همه انگور ها چسبیده به خوشه باقی بمانند یعنی تازه است.
  • دومین نکته خوشه انگور است، خوشه انگور باید سبز باشد و قهوه ای و خشک نباشد.
  • انگورها را بدون این که بشویید داخل یخچال نگه دارید و قبل از مصرف بشویید، زیرا این کار باعث می شود که انگور زودتر خراب شود. اگر مجبور هستید آن را بشویید، پس کاملا خشک کنید و سپس در یخچال بگذارید.

روش های نگهداری انگور

انگور یک درختچه کوهنوردی است که با پیچک خود به راحتی از موانع و درختان همسایه عبور می کند و طول آن به 10 تا 15 متر می رسد. این گیاه از نوع بلوغ ، مایل به سفید در سطح پایین دمبرگ است ، دارای گلهای کوچک و پیچیده به صورت خوشه های پیچیده است. کاسه گل با 5 فنجان دندانه دار ، از 5 گلبرگ آزاد و 5 پرچم تشکیل شده است. و رنگهای مختلف مناسب نژادهای مختلف است. به آب و هوای گرم و معتدل نیاز دارد ، دارای سیستم ریشه ای عمیق و آبیاری متوسط​​است. مقاوم به خشکی است ، به خصوص اگر در خاک های عمیق واقع شود ، مقاومت کم در برابر رطوبت دارد و اگر در جنگل ها پیدا شود ، مقاومت باد متوسط ​​تا خوبی دارد. گرده افشانی توسط باد انجام می شود ، به حشرات نیازی نیست. شرایط گرم و خشک را بهبود می بخشد. گرده افشانی و باردهی. در ادامه روش های نگهداری انگور را بیان میکنیم همراه ساعد نیوز باشید.

  • انگور را در یک ظرف دربسته نگهدارید.
  • همچنین می توانید آن را در کیسه پلاستیکی نگهداری کنید.
  • قبل از قرار دادن انگور در یخچال از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر تمام این شرایط را رعایت کنید انگور ها تا 10 روز داخل یخچال و یا 5 روز در فضای اتاق تازه می مانند.

امیدوارم از محتوای نحوه ی خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به نکات خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان