راهنمای ورود و استفاده از سامانه بهکاد + آموزش تصویری

  یکشنبه، 14 آبان 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
راهنمای ورود و استفاده از سامانه بهکاد + آموزش تصویری
دانشجویان در راستای فراگیری درس عملی کارآموزی که یکی از درس های مهم و موثر در یادگیری تمام دانشجویان در تمام رشته ها در مقاطع مختلف بوده بایستی به سامانه بهکاد به نشانی behkad.tvu.ac.ir جهت سهولت انجام روند کارآموزی مراجعه کنند.

دوره کارآموزی فرصتی ارزشمند جهت حضور در عرصه های موفق صنعتی و ... است که دانشجویان می توانند از این روش و بدون نگرانی از مسئولیت های شغلی، کسب تجربه نمایند. سامانه بهکاد دانشگاه فنی مدیریت یکچارچه دانشجویان در راستای فراگیری درس عملی کارآموزی، این درس را در چهارچوب هدفمند به طور غیر حضوری هموار کرده است تا با مدیریت یکپارچه و از راه دور درس کارآموزی، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را بیش از پیش نمایان کند.

برای ورود به سامانه بهکاد کلیک نمایید.

برای استفاده از خدمات سامانه بهکاد وارد باید وارد سایت behkad.tvu.ac.ir شوید.

یکی از اهداف کارآموزی سامانه بهکاد امکان پیاده سازی روش ها و تکنیک های فراگرفته شده در دانشگاه و محیط های واقعی است که دانشجو نیاز به چهارچوب معین جهت موفقیت در این روند دارد. در این مطلب به معرفی سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir، بررسی نحوه ورود به سایت بهکاد، ثبت نام در سایت بهکاد دانشگاه فنی، ثبت نام HSE بهکاد، بررسی سایت گزارش کارآموزی بهکاد و سایر امکان سایت بهکاد پرداخته شده است.

معرفی سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir

دانشجویان بایستی جهت یادگیری درس عملی کارآموزی به سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir مراجعه نمایند و مراحل مختلف را طی کنند تا از مزایای این فراگیری از جمله آشنا شدن با محیط های کار، ایجاد فرصت جهت ادامه همکاری با محیط گذراندن کارآموزی و به کار گیری خلاقیت بهره مند شوند.

سامانه بهکاد برنامه هوشمند کارورزی دانشگاه بوده که باعث بهبود روند گذراندن دوره کارآموزی درس عملی دانشجویان و همچنین مدیریت بهتر اساتید است. همان طور که پیش تر اشاره گردید؛ یکی از اهداف کارآموزی سامانه بهکاد امکان پیاده سازی روش ها و تکنیک های فراگرفته شده در دانشگاه و محیط های واقعی است که دانشجو نیاز به چهارچوب مشخص جهت موفقیت در این روند را دارد.

بسیاری از کاربران سامانه بهکاد دانشجویان هستند که جهت بهره مندی از دوره کسب درس های علمی کارآموزی به این سامانه مراجعه می کنند. اساتید نیز در این سامانه مشغول به فعالیت های مرتبط با دانشجو بوده و پنل کاربری معین در این سامانه دارند. دانشجو بایستی در یکی از محیط های کاراموزی از جمله واحدهای صنعتی، کارخانه ها و شرکت ها به کمک استاد کارآموزی شرکت نماید.

سامانه بهکاد دانشگاه فنی یک سایت کارآموزی جهت آشنا شدن با بسیاری از موضوعات در راستای فراگیری بهتر مهارت های مرتبط با رشته فنی بوده است. یکی از نیازهای دانشجویان در دوره کارآموزی افزایش اعتماد به نفس به علت پرورش توانایی حل مشکل و آمادگی هرچه بیشتر برای فرصت های کار بوده که سایت کارآموزی behkad.tvu.ac.ir این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است.

دانشجو می تواند دوره کارآموزی درس عملی را در مکانی غیر از محیط های مورد تایید دانشگاه طی نماید به این صورت که بایستی فرم ثبت مشخصات محیط جدید کارآموزی را تکمیل کند و مورد تایید مدیر گروه قرار گیرد که این فرآیند توسط سامانه بهکاد اجرا خواهد شد. قابل ذکر است که محیط انتخاب شده توسط دانشجو می بایست مطابق با رشته مربوطه، شماره ثبت و موارد دیگر باشد.

نحوه ورود به حساب بهکاد behkad.tvu.ac.ir

سامانه بهکاد به نشانی behkad.tvu.ac.ir در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دارد. نحوه ورود به سامانه بهکاد دانشگاه فنی به این صورت بوده که ابتدا بایستی کاربر آدرس سامانه را در یک مرورگر از جمله مرورگر کروم وارد کرده و همچنین دیگر روش دسترسی به این سامانه وارد کردن واژه "سامانه بهکاد" در مرورگر و کلیک بر روی اولین نتیجه جست و جو است. سپس کاربر به صفحه اول این سامانه مطابق با تصویر زیر منتقل خواهد شد.

 ورود به حساب بهکاد

با توجه به تصویر بالا ابتدا واژه برنامه هوشمند کارآموزی دانشگاه با تیتر بزرگ به رنگ سفید قابل مشاهده است که در زیر آن شعار بهکاد مدیریت یکپارچه دانشجویان با اساتید و ارتباط صنعت با دانشگاه درج شده است. در انتهای عکس سه لینک ورود، آموزش و ثبت نام HSE به صورت دکمه نارنجی رنگ قرار دارد. دانشجویان و اساتید با کلیک بر روی دکمه "ورود" به صفحه بعد مطابق تصویر زیر منتقل خواهند شد.

 ورود به حساب بهکاد

در تصویر بالا یک بخش ورود به حساب و راهنمای این عملکرد قابل مشاهده است. در سمت راست تصویر فرم ورود به حساب به رنگ سفید نام کاربری، کلمه عبور، دکمه ورود دانشجو و دکمه ورود استاد به رنگ نارنجی قابل مشاهده است. در سمت چپ تصویر بخش راهنمای ورود به سایت قرار گرفته است.

اساتید جهت ورود به حساب سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir در قسمت نام کاربری کد ملی و در قسمت رمز عبور مجدد کد ملی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه "ورود استاد" کلیک نمایند. دانشجویان نیز برای ورود به حساب سامانه بهکاد دانشگاه فنی بایستی نام کاربری را شماره دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای و رمز عبور را کد ملی قرار داده و سپس بر روی دکمه "ورود دانشجو" کلیک نمایند. اساتید و دانشجویان در صورت فراموشی رمز عبور بایستی به بخش ارتباط با صنعت دانشگاه خود مراجعه کرده و همچنین اطلاعات حساب خود را به صورت محرمانه نگهداری کنند.

ثبت نام در سایت بهکاد دانشگاه فنی

دانشجویان جهت ثبت نام بهکاد دانشگاه فنی بایستی ابتدا همان طور که اشاره شد با ورود شماره دانشجویی و کد ملی وارد این سامانه شده و در مرحله بعد به تکمیل اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، اطلاعات محل کارآموزی و روزهای حضور بپردازند. در مرحل بعد از تکمیل اطلاعات کارآموز بایستی منتظر تایید اطلاعات توسط کارشناس رشته خود باشد و سپس فرم اولیه تایید شده توسط کارشناس رشته را دریافت کرده و آن را به محل کارآموزی خود ببرد. از این طریق می توان کارورزی را که یکی از واحدهای مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری است را پاس نمود.

پس از تایید فرم آن را اسکن نموده و آن را به صورت pdf در حساب کاربری خود بارگزاری نماید. در مرحله بعد نیز اسکن فرم اولیه توسط کارشناس سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir مورد بررسی قرار گرفته و در صورت صحت اطلاعات مورد تایید قرار می گیرد. پس از تایید اطلاعات، حساب کاربری دانشجو توسط معاونت دانشگاه فعال خواهد شد و معرفی نامه در حساب کاربری دانشجو قرار می گیرد. داوطلب در این مرحله بایستی معرفی نامه را دریافت و چاپ کرده و به محل کارآموزی جهت شروع دوره کارآموزی ارائه دهد.

دانشجو پس از آغاز دوره کاراموزی بایستی با توجه به روزهای مشخص شده در حساب کاربری خود به محل کاراموزی مراجعه کرده و حضور خود را ثبت نماید. دانشجو برای ثبت گزارش روزانه جهت حضور خود به مدت 24 ساعت مهلت دارد تا خلاصه ای از فعالیت خود را در قاب یک پارگراف آماده کرده و در بخش گزارش حضور خود ثبت نماید.

اساتید بایستی از طریق حساب کاربری با ورد کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و از بین لیست دانشجویان خود یک دانشجو را انتخاب نماید. استاد در صفحه وضعیت دانشجو به قابلیت های دریافت فرم های دانشجو، نمایش کل مشخصات دانشجو از جمله روزهای حضور، ثبت بازدید، دریافت گزارش پایان دوره، بازدیدهای روزانه دانشجو و ارسال پیام دسترسی دارد.

استاد بعد از بازدید از دانشجو در سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir بایستی بازدید خود را به همراه مشخصات مکانی ثبت کرده و یک گزارش مختصر به همراه بازدید ارسال نماید. در مرحله بعد اساتید می بایست در طول دوره کارآموزی به صورت روزانه و هفتگی به بررسی روند کاراموزی دانشجو بپردازند.

ثبت نام HSE بهکاد

HSE مخفف بهداشت، ایمنی و میحط زیست است و به کارکنان و کارگران نسبت به شناخت خطرات و مشکلات محیط کارشان تاکید دارد. HSE مسئول کلیه موارد مربوط به بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست است. به ‌طورکلی می‌توان گفت که امنیت هر موسسه و محیط کاری و حتی هر کشوری، در گرو ایمنی و رعایت مسائل و تکنیک ‌های کاربردی و عملی مربوط به آن است.

سرفصل های دوره HSE شامل بیان خطرات و عوامل زیان آور محیط کار، مزایا و الزامات استقرار سیستم های مدیریت HSE، تشریح الزامات سیستم مدیریت HSE است. همچنین شامل مراحل استقرار سیستم مدیریت HSE، آشنایی با شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک، ضوابط، قوانین و مقررات موثر بر HSE در ایران است که این دوره توسط سامانه سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای شماره یک تبریز برگزار خواهد شد.

ثبت نام HSE بهکاد از طریق سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir صورت می گیرد که کاربر ابتدا بایستی به نشانی behkad.tvu.ac.ir مراجعه کرده و مطابق تصویر صفحه اول سایت را مشاهده نماید.

  • کاربر مطابق تصویر بالا بایستی ابتدا بر روی دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه در سمت چپ با عبارت ثبت نام HSE کلیک نماید و مطابق تصویر زیر وارد مرحله بعد شود.

ثبت نام HSE بهکاد

  • کاربر مطابق تصویر بالا با مفهوم HSE، سرفصل های این دوره و موارد دیگر آشنا شده و سپس با مراجعه به پایین صفحه فرم ثبت نام در دوره را مطابق تصویر زیر مشاهده می نماید.

ثبت نام HSE بهکاد

  • کاربر با توجه به تصویر بالا بایستی نام، نام خانوادگی، نام پدر، کدملی، ایمیل، شماره تماس را وارد کرده و رشته تحصیلی و نوع کاربری خود را انتخاب نماید. سپس با کلیک بر روی دکمه "ثبت نام و پرداخت" وارد مرحله بعد خواهد شد.

ثبت نام HSE بهکاد

  • داوطلب با توجه به تصویر بالا بایستی به تایید اطلاعت و تکمیل ثبت نام خود بپردازد و بر روی دکمه "تایید اطلاعات و پرداخت نهایی" کلیک نماید. سپس به درگاه پرداخت منتقل شده و هزینه مدنظر را پرداخت می کند تا مرحله ثبت نام تکمیل گردد.

سایت گزارش کارآموزی بهکاد

دانشجو جهت ورود به بخش گزارش کارآموزی بهکاد بایستی آدرس سایت به نشانی behkad.tvu.ac.ir را در یک مرورگر از جمله مرورگر کروم وارد کرده و سپس از بخش گزارشات کارآموزی وارد این سامانه شود. در این صفحه سه عنوان فعالیت با عبارت های آشنا شوید، مطالعه کنید و برسی کنید در هدینگ صفحه درج شده است و در پایین صفحه نیز آخرین گزارشات قرار گرفته است.

در بخش سوالات متداول این صفحه به مواردی اشاره شده است از جمله اینکه اطلاعات دانشجویان از سایت ناد دریافت و به بهکاد اضافه می شود و نیاز به هیچ کاری توسط دانشجو نیست. دانشجویان باید بعد از ورود به حساب کاربری اطلاعات حساب خود را تکمیل کنند تا برای کارشناس رشته ارسال شود و همچنین اطلاعات اساتید توسط دانشگاه و دانشکده مورد نظر ثبت می شود و نیاز به انجام عملی نیست.

اطلاعات دیگری در ارتباط با ورود دانشجو و استاید، فرم های مربوط به دانشجویان و حضور و غیاب، گزارش روزانه و گزارش پایان دوره ثبت شده است. همچنین رشته های سایت گزارش کارآموزی بهکاد شامل موارد زیر است.

  • مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

  • مهندسی تکنولوژی برق قدرت

  • مهندسی تکنولوژی تاسیسات

  • حرارتی و برودتی

  • علمی کاربردی حسابداری

  • مهندسی اجرایی عمران

  • نقشه کشی صنعتی

  • علمی_کاربردی حسابداری

  • تربیت بدنی

  • ساخت و تولید

سایر امکانات سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir

یکی از امکانات سایت کارآموزی بهکاد بخش آموزش است که در این قسمت کاربر با کلیک بر روی عبارت آموزش که در صفحه اول درج شده وارد صفحه بعد خواهد شد. کاربر در این صفحه به بررسی آموزش ها و آخرین اخبار بهکاد می پردازد و مواردی از جمله اشکالی که برای بعضی از کاربران رخ می دهد، مراحل اجرای درس کارآموزی در یک نگاه و غیره را مطالعه خواهد کرد.

یکی دیگر از امکانات سامانه بهکاد دانشگاه فنی امکان پیدا کردن محل کارورزی در این سامانه است که داوطلب با ورود به صفحه اول سایت در بخش محل های پیشنهادی این موارد را مشاهده خواهد کرد. در این بخش محل های پیشنهادی به عنوان مثال جذب کارآموز شرکت خدمات فنی نوین تراش، جذب کارآموز قالب سازی و ... درج شده است.

از امکانات دیگر سامانه بهکاد behkad.tvu.ac.ir بایستی به بخش سرویس ها اشاره نمود که در صفحه اول سایت قرار دارد. در این بخش کاربر به مواردی از جمله ثبت موقعیت، مدیریت، گزارش گیری، پنل هوشمند، فرم های جامع و گزارش روزانه دسترسی خواهد داشت.

یکی دیگر از امکانات سایت بهکاد مطابق تصویر زیر راهنمای تصویری روند ثبت نام در این سایت بود که با عنوان روند بهکاد در صفحه اول قابل مشاهده است. در این بخش روند ثبت نام دانشجو روند وظایف اساتید به صورت تصویری درج شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (118 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (68 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان