راهنمای ثبت نام در سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم journals.dmsrt.ir+ آموزش تصویری

  شنبه، 06 آبان 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
راهنمای ثبت نام در سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم journals.dmsrt.ir+ آموزش تصویری
باتوجه به تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات می بایست نسبت به ثبت نام نشریات در سامانه جدید مدیریت نشریات دانشگاهی اقدام نماییند. باتوجه به این موضوع در ادامه ساعدنیوز نحوه ی ثبت نام در این سامانه را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

یکی از اصلی ترین دغدغه های افرادی که به دنبال دریافت پروانه انتشار نشریه دانشگاهی خود هستند، نحوه ثبت نام، تشکیل پروفایل و یا نحوه مورد حمایت قرار گرفتن از طریق وزارت علوم می باشد. حمایت های مالی از نشریات منوط به دریافت پروانه انتشار نشریه دانشگاهی بوده و اشخاص باید از طریق سامانه مذکور جهت دریافت پروانه مذکور اقدام نموده و نتیجه تایید و یا رد درخواست خود را از طریق همین سامانه مشاهده کنند.

برای ورود مستقیم به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم کلیک کنید.

برای ورود مستقیم به سایت journals.dmsrt.ir کلیک کنید.

سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

کاربران برای ارائه درخواست های خود در سامانه نشریات باید نسبت به ثبت نام اقدام کرده و درخواست های خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند. بنابراین اشخاص در ادامه مقاله باید راهنمای ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم را مشاهده کرده و اطلاعات مناسبی را در مورد فراموشی رمز سامانه مذکور کسب کنند.

معرفی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • کلیه دانشجویان امکان ارائه تفکرات، مسائل و مشکلات خود را از طریق نشریات دانشگاهی داشته و این نشریات مهم ترین رکن فعالیت های مستمر دانشجویی می باشد. نشریات دانشجویی باعث بروز خلاقیت، رشد و اندیشه دانشجویان بوده و تاثیر زیادی در ارتقا دانش و فرهنگ دانشجویان دارد. یکی از اقدامات مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راه اندازی سامانه جامع نشریات دانشگاهی بوده که باعث ارتقا فعالیت های نشریات دانشجویی و مستند سازی این جراید می شود.

  • معرفی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم بدین صورت بوده که کلیه صاحب امتیازان، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دارای مجوز، برای ارائه درخواست هایی نظیر پروانه انتشار نشریات در تمام رشته های دانشگاهی و دریافت حمایت های مالی وزارت علوم، باید نسبت به ثبت نام در سامانه نشریات دانشگاهی وزارت علوم اقدام نمایند. از این پس رسیدگی به درخواست های افراد از طریق همین سامانه انجام شده و اشخاص برای دریافت حمایت مالی از مقالات، باید نسبت به ثبت نام journals.dmsrt.ir اقدام نمایند.

  • ثبت نام دانشجویان و اساتید در سامانه جامع نشریات دانشگاهی الزامی بوده و این سامانه برای به روز رسانی اطلاعات نشریات و جراید دانشگاهی کمک شایانی می کند. سامانه نشریات دانشگاهی برای ارائه درخواست های الکترونیکی کارکنان نشریات دانشگاهی ایجاد شده است.

  • کارشناسان نشریات باید پس از وارد کردن اعضای تشکل ها، انجمن ها و سایر افراد، نسبت به معرفی شخصی به نمایندگی از آن تشکل جهت انجام امور سامانه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دسترسی تایید یا رد درخواست انتشار جراید دانشگاهی توسط کارشناس نشریات امکان پذیر می باشد.

  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی برای انتشار نشریه دانشگاهی باید فرم های الکترونیکی سامانه نشریات دانشگاهی وزارت علوم را تکمیل نموده و منتظر نتیجه درخواست خود باشند. فرم ارسالی بعد از تایید کارشناس، به واحد دانشگاهی محل کار یا تحصیل متقاضیان ارسال شده و نتیجه استعلام از طریق سامانه مذکور اطلاع رسانی می شود.

راهنمای ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • همان طور که گفته شد سامانه جامع نشریات دانشگاهی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شده و کلیه افرادی که نسبت به ارائه نشریات دانشگاهی اقدام نمودند، باید برای استفاده از خدمات این وبسایت، مراحل ورود به سایت مذکور را انجام داده و درخواست های خود را از طریق سامانه نشریات دانشگاهی ثبت نمایند.

  • یکی از مواردی که برای کاربران اهمیت بالایی داشته، مجوز انتشار نشریات بوده و افراد برای دریافت این مجوز باید نسبت به ثبت نام journals.dmsrt.ir اقدام نمایند. اشخاص حقیقی و حقوقی باید نسبت به پرکردن فرم های الکترونیکی درخواست انتشار جراید اقدام کرده و منتظر اطلاع از نتیجه درخواست خود باشند. این دسته از داوطلبان با ساخت رزومه قوی، می توانند شرایط بورسیه تحصیلی دیگر دانشگاه ها را دریافت نمایند.

  • کاربرانی که پیش از این نسبت به ثبت نام در سامانه نشریات دانشگاهی اقدام نمودند، می بایست برای ورود به سامانه مذکور اقدام نمایند. راهنمای ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم بدین صورت بوده که افراد باید آدرس اینترنتی journals.dmsrt.ir را از طریق یکی از مرورگر های معتبر وارد نموده و در ادامه نام کاربری و کلمه عبور خود را تایپ کرده و دکمه ورود را انتخاب نمایند.

راهنمای ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

همان گونه که قابل مشاهده است، مراحل ورود به سامانه جراید دانشگاهی چندان پیچیده نبوده و اشخاص با ورود به سامانه نشریات دانشگاهی وزارت علوم می توانند جهت دریافت پروانه انتشار نشریات دانشگاهی درخواست داده و منتظر اعلام نتیجه درخواست خود باشند. درخواست های افراد توسط کارشناسان نشریات بررسی شده و نتیجه آن از طریق سامانه مذکور به اطلاع افراد می رسد.

نحوه ثبت نام سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

سامانه نشریات دانشگاهی یکی از بهترین سامانه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و این سامانه جهت ارائه درخواست های الکترونیکی و غیرحضوری کارکنان نشریات و ثبت تیراژ های مختلف نشریات دانشگاهی ایجاد شده است. کلیه خدمات سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم از طریق ثبت نام journals.dmsrt.ir امکان پذیر بوده و افراد باید با نحوه ثبت نام سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم آشنا شوند. افراد برای دریافت حمایت مالی باید برای ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کرده و درخواست های خود را از طریق سامانه نشریات ثبت نمایند.

  • روند ثبت نام سامانه نشریات دانشگاهی چندان پیچیده نبوده و کاربران برای ثبت نام در این سامانه باید به وبسایت جدید سامانه مذکور مراجعه کنند. بنابراین افراد باید از طریق یکی از مرورگرهای معتبر نظیر کروم و یا فایرفاکس آدرس اینترنتی journals.dmsrt.ir را وارد نموده و در ادامه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنند.

نحوه ثبت نام سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • در ادامه مطابق با تصویر زیر، کاربران باید اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، موبایل، ایمیل، کلمه عبور و تکرار کلمه عبور را وارد نموده و بعد از مشخص نمودن جنسیت، بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایند.

نحوه ثبت نام سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

افراد بدین ترتیب می توانند برای ثبت نام در سامانه جامع نشریات دانشگاهی اقدام کرده و در ادامه با ورود اطلاعاتی نظیر نام کاربری و کلمه عبور، وارد سامانه مذکور شده و کلیه درخواست های خود را ثبت نمایند. نتیجه درخواست اشخاص از طریق کارشناس نشریات بررسی شده و ظرف مدت کوتاهی به اطلاع آنان خواهد رسید.

فراموشی رمز سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • همان گونه که اشاره شد، کاربران برای ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم، باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نموده و نسبت به ورود به سامانه مذکور و استفاده از خدمات الکترونیکی این وبسایت اقدام نمایند. بنابراین رمز سامانه نشریات دانشگاهی اهمیت بسیار زیادی داشته و افراد باید هنگام ثبت نام journals.dmsrt.ir نسبت به یادداشت برداری از رمز عبور و نام کاربری سامانه نشریات دانشگاهی اقدام نمایند.

  • گاهی اوقات کاربران رمز عبور خود را فراموش کرده و موفق به ورود نمی شوند که می توانند از طریق گزینه فراموشی رمز برای بازیابی رمز عبور خود اقدام کرده تا بتوانند با ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی، از خدمات الکترونیکی این وبسایت بهره مند شوند. نحوه بازیابی رمز عبور سامانه نشریات دانشگاهی وزارت علوم بدین صورت بوده که افراد باید آدرس اینترنتی journals.dmsrt.ir را در مرورگر خود وارد نموده و بر روی گزینه فراموشی رمز سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم کلیک کنند.

فراموشی رمز سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • اشخاص در ادامه مطابق با تصویر زیر باید ایمیل خود را وارد نموده و بر روی گزینه ثبت کلیک نمایند.

فراموشی رمز سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

بدین ترتیب اطلاعات مربوط به بازیابی رمز به ایمیل افراد ارسال شده و اشخاص باید نسبت به بررسی همه ایمیل های دریافتی از جمله هرزنامه ها برای مشاهده ایمیل بازیابی سامانه نشریات دانشگاهی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ایمیل مشاهده شده در این بخش، همان ایمیلی بوده که کاربران هنگام ثبت نام در سامانه مذکور وارد نمودند.

افراد باید به این نکته توجه کنند که رمز عبور ثبت نام در سامانه نشریات دانشگاهی را ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد قرار داده و نام کاربری، رمز و ایمیل وارد شده را در جای مناسبی یادداشت نمایند. در صورتی که افراد ایمیل خود را فراموش نموده یا به آن دسترسی نداشته باشند، دیگر امکان بازیابی رمز عبور سامانه نشریات را نخواهند داشت.

پشتیبانی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • سامانه نشریات دانشگاهی بخش های متنوعی داشته و افراد باید نسبت به بررسی قسمت های مختلف این وبسایت اقدام کنند. یکی از بخش های سامانه نشریات دانشگاهی، پشتیبانی این وبسایت است که افراد می توانند سوالات و مشکلات خود را از طریق کارشناسان پشتیبانی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم مذکور مطرح نمایند.

  • کاربرانی که برای ثبت نام journals.dmsrt.ir و ورود به سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم دچار مشکل شده و امکان استفاده از خدمات وبسایت مذکور را پیدا نکردند، باید با نحوه ارتباط با پشتیبانی سامانه مذکور آشنا شوند. کاربران برای ورود به پشتیبانی وبسایت نشریات دانشگاهی وزارت علوم باید آدرس اینترنتی journals.dmsrt.ir را در مرورگر خود وارد کرده تا وارد سامانه مذکور شوند.

پشتیبانی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • افراد در ادامه باید به پایین سمت چپ سایت مذکور مراجعه کرده و بر روی آیکون پشتیبانی مطابق با تصویر زیر کلیک کنند.

پشتیبانی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

  • اشخاص در این بخش باید سوالات و مشکلات خود را وارد نموده و منتظر پاسخ پشتیبان سامانه جامع نشریات دانشگاهی باشند.

پشتیبانی سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

کاربران از طریق پشتیبانی سامانه جامع نشریات دانشگاهی، امکان ارسال ایموجی و انواع فایل صوتی، تصویری را داشته و می توانند مشکلات و سوالات خود را به صورت کاملا غیر حضوری مطرح نمایند. افراد امکان مشاهده آخرین زمان آنلاین بودن پشتیبان را نیز داشته تا برای ارسال پیام های خود در زمان مناسب اقدام کنند.

امکانات سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم

سامانه جامع نشریات دانشگاهی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و اعضا نشریات باید نسبت به ثبت نام journals.dmsrt.ir اقدام کرده و کلیه درخواست های خود را از طریق سامانه مذکور ثبت نموده و منتظر نتیجه درخواست خود باشند. برخی از مهم ترین امکانات سامانه نشریات دانشگاهی وزارت علوم شامل قابلیت ثبت نام، ورود، فراموشی رمز و راهنمای ورود به سامانه مذکور بوده و اشخاص باید نسبت به بررسی بخش های مختلف سامانه نشریات دانشگاهی اقدام نمایند.

  • یکی از امکانات سامانه جامع نشریات دانشگاهی وزارت علوم، انواع مجلات و قوانین نوشتاری بوده و کارشناس نشریات از طریق سامانه مذکور امکان مشاهده این نشریات را داشته و می توانند درخواست های افراد را بررسی نموده و نتیجه تایید یا رد درخواست کاربران را از طریق سامانه مذکور به اطلاع آنان برسانند.

  • از دیگر امکانات سامانه نشریات دانشگاهی می توان به دریافت حمایت های مالی نشریات اشاره کرد. افراد می بایست نسبت به دریافت پروانه انتشار نشریات دانشگاهی از طریق سامانه مذکور اقدام نموده تا بتوانند برای حمایت های مالی جراید دانشگاهی اقدام کنند.

  • از دیگر قابلیت های سامانه جراید دانشگاهی، امکان ثبت کلیه اعضای نشریه اعم از مدیران و کارکنان نشریه بوده و افراد باید اطلاعات کامل اعضای نشریات خود را وارد نمایند. کلیه اشخاص می بایست جهت انتشار نشریات، فرم های الکترونیکی سامانه نشریات دانشگاهی را تکمیل نموده و سه نسخه الکترونیکی و دو نسخه چاپی نشریات را به دبیرخانه تحویل دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (532 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان