دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

راهنمای ثبت نام کارت منزلت برای بازنشستگان 

دوشنبه، 25 دی 1402
سالمندی یکی از حساس‌ترین و چالشی‌ترین دوران زندگی هر فردی است. دولت برای رفاه بیشتر سالمندان تدابیری اندیشیده است که کارت منزلت هم یکی از همین تدابیر است. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا با کارت منزلت و نحوه دریافت آن آشنا شوید.

زمانی که سن افزایش پیدا کند، توانایی بدن برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها کاهش پیدا می‌کند. فرسودگی، کهنسالی، ناتوانی و... از دیگر عواملی هستند که در دوران سالمندی بروز می‌کند. دولت برای رفاه بیشتر سالمندان تدابیری اندیشیده است که کارت منزلت هم یکی از همین تدابیر است. در ادامه با کارت منزلت و نحوه دریافت آن آشنا خواهید شد


کارت منزلت چیست


کارت منزلت کارتی است که به عنوان کارت شناسایی سالمندان بالای 65 سال و افراد بازنشسته، صادر می گردد. سالمندان با داشتن این کارت می توانند از خدمات رفاهی بسیاری استفاده نمایند.

این کارت از طریق سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و سازمان صندوق بازنشستگی کشور صادر می گردد و خدمات آن بصورت رایگان و یا همراه با تخفیف در مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی مناطق 22 گانه شهر تهران ارائه می گردد. هزینه صدور آن بصورت یکبار برای هر فرد و برای ارائه خدمات مادام العمر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهد بود.


خدمات کارت منزلت چیست


با دریافت کارت منزلت می‌توانید از خدمات بسیاری که در ادامه عنوان می‌کنیم استفاده کنید:

  • عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و نهادهای دولتی

  • تهیه بلیط نیم‌بها مسابقات ورزشی در داخل کشور

  • امکان استفاده نیم‌بها از امکانات ورزشی وابسته به دولت

  • بازدید از آثار باستانی و کاخ موزه‌ها، به صورت رایگان یا تخفیف‌دار

  • استفاده از این کارت در خدمات و حمل و نقل شهری چون اتوبوس، مترو و...


مدارک لازم برای ثبت نام کارت منزلت


مدارک لازم برای ثبت نام کارت منزلت در راستای شناسایی هویت سالمند و تایید شرایط دریافت این کارت توسط او به وسیله متصدی مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. این مدارک در زمان صدور کارت توسط سالمندان تحویل داده شده و پس از تایید به آن ها بازگرداند می شود. در زیر به هر یک از این مدارک اشاره شده که قابل مشاهده می باشد.

ارائه اصل کارت ملی

ارائه حکم بازنشستگی متقاضی دریافت کارت منزلت مرتبط با سال جاری

عکس 4*3 تمام رخ دارای زمینه سفید

عکس ارائه شده توسط آقایان بایستی بدون کلاه و کراوات بوده و همچنین عکس خانم ها باید دارای حجاب اسلامی باشد. این عکس حداکثر بایستی مرتبط با یکسال قبل بوده و روی آن مهر، منگه و تاخوردگی دیده نشود. سالمندان قبل از ثبت نام کارت منزلت بازنشستگان باید مدارک نام برده را بررسی نماید، زیرا در صورت عدم مطابقت از ارائه کارت به آن ها جلوگیری خواهد شد.


راهنمای ثبتنام متقاضیان کارت منزلت


سایت ثبت نام کارت منزلت یک بستر اینترنتی با نام سامانه کارت بلیط الکترونیک در محیط وب بوده که به ارائه کارت های تخفیف دار می پردازد. افراد سالمند نیز با مراجعه به این سامانه فرآیند نام نویسی جهت دریافت کارت شهروندی سالمندان را طی کرده و آن را تهیه می کنند.

آدرس سایت کارت بلیط الکترونیک به این نشانی در اختیار مخاطب قرار داشته و می تواند با ورود این نشانی در مرورگر اینترنتی تلفن همراه یا سیستم رایانه مورد استفاده خود به آن وارد شود. همچنین لینک ورود به این بستر در زیر قرار داده شده که فرد جهت ورود بایستی بر روی آن کلیک نماید.


سخن آخر


طرح کارت منزلت در سال 1383 با هدف تکریم سالمندان و بازنشستگان توسط فرهنگ­سرای امید و با کمک شهرداری تهران به تصویب رسید. به امید این­که توسط این طرح بتوان سالمندان بیش­تری را از افسردگی‌هایی که در این دوران رنج می‌برند، نجات داد.

اگر کارت منزلت را دریافت کنید، می‌توانید از امکانات گسترده­‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده کنید. برای دریافت کارت منزلت می‌توانید به پیشخوان­‌های دولت در شهر محل سکونت خود مراجعه کنید. در غیر این­‌صورت می‌توانید به صورت اینترنتی کارت منزلت را ثبت­ نام کنید. برای پیگیری کارت منزلت نیز می‌توانید از طریق اینترنتی یا حضوری اقدام کنید.


6 پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ مکالمۀ انگلیسی خنده‌دار بعبعی با فامیل‌دور/ ایرج طهماسب چقدر ریلکس خوابیده
استوری شیک و رنگ رنگی شیدا مقصودلو همسر مورایس با وایب تابستانی / خلاقیت یاد بگیرید از خانم هنرمند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به ژست های عاشقانه مهدی سلوکی نوه و نور چشم حشمت فردوس و همسر کم سن و سالش+عکس/ چقد بهم میان😍
ویراستاری تخصصی مقاله
ویدئو/ خانه‌ای دلباز در محله‌ای سرسبز و زیبا/ میرزا کوچک‌خان جنگلی یا رشتی