راهنمای ثبت نام سامانه پویا دانشگاه بیرجند puya.birjand.ac.ir+ آموزش تصویری

  شنبه، 06 آبان 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای ثبت نام سامانه پویا دانشگاه بیرجند puya.birjand.ac.ir+ آموزش تصویری
دانشجویان دانشگاه بیرجند جهت انجام امور دانشجویی خود مانند ثبت نام و مشاهده کارنامه و ... لازم است به سامانه پویا دانشگاه بیرجند مراجعه نمایند. ورود به سایت و پرتال جامع پویا دانشگاه بیرجند از طریق آدرس سایت puya.birjand.ac.ir امکان پذیر می باشد و دارای امکاناتی چون امور مالی، دانشجویی و آموزش می باشد.

امروزه عموم دانشگاه های کشور از سامانه های اینترنتی جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشجویان استفاده می کنند. این سامانه ها سرعت انجام کار را بالا برده و از کاغذبازی ها و انتظار در ضف های طولانی دانشجویان جلوگیری می نماید. دانشگاه بیرجند یکی از ده ها دانشگاه کشور است که از سامانه ای تحت عنوان سامانه پویا دانشگاه بیرجند برای انجام امورز دانشجویی استفاده می کند.

دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه بیرجند پذیرفته شده اند، جهت انجام امور دانشجویی خود مانند انتخاب واحد، کارت ورود به جلسه، دریافت کارنامه و... باید با ورود به پرتال جامع دانشگاه بیرجند به نشانی puya.birjand.ac.ir امور مربوطه را انجام دهند. جهت آشنایی بیشتر خوانندگان با این سایت و امکانات آن در ادامه مقاله ابتدا به معرفی سامانه پویا دانشگاه بیرجند پرداخته خواهد شد. سپس راهنمای ورود به سامانه پویا دانشگاه بیرجند ارائه و در بخش آخر نیز امکانات این سامانه شرح داده خواهد شد.

برای ورود مستقیم به سامانه سامانه پویا دانشگاه بیرجند کلیک کنید.
برای ورود مستقیم به سایت puya.birjand.ac.ir کلیک کنید.

معرفی سامانه پویا دانشگاه بیرجند puya.birjand.ac.ir

در دنیای امروز، هیچ دانشگاهی بدون داشتن سیستم مدیریت دانشگاهی نمی تواند کار کند. دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه هایی است که از سیستم مدیریت دانشگاهی با عنوان سامانه پویا استفاده می کند. مزیت استفاده از سامانه پویا دانشگاه بیرجند این است که باعث می شود انجام کارها سرعت بیشتری پیدا کند و مراجعه حضوری به دانشگاه برای پیگیری امور را به حداقل برساند. به منظور آشنایی بیشتر خوانندگان، در این بخش به معرفی این سامانه پرداخته خواهد شد.

برای معرفی سامانه پویا دانشگاه بیرجند puya.birjand.ac.ir می توان گفن سامانه پویا دانشگاه بیرجند یک سامانه آموزشی است که هدف آن الکترونیکی کردن فرایندهای آموزشی دانشگاه می باشد. دانشجویان دانشگاه بیرجند با ورود به پرتال جامع این دانشگاه به آدرس سایت puya.birjand.ac.ir می توانند امور دانشجویی، پژوهشی و به کلی اموری را که مربوط به مقررات آموزشی دانشگاه می شوند. را انجام دهند.

پس از ورود به پرتال جامع پویا دانشگاه بیرجند کاربر می تواند امور مربوط به ثبت نام، تسویه حساب، گزارش های آموزش و... را انجام دهد. لازم به ذکر است که نه تنها دانشجویان بلکه استادان و کارمنان دانشگاه نیز جهت انجام امور خود مانند ثبت نمره و تسویه حساب دانشجو از این سایت استفاده می کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای اطلاعات بیشتر در زمینه کارنامه دانشجویی مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

راهنمای ورود به سامانه پویا دانشگاه بیرجند

سیستم جامع دانشگاهی بیرجند با عنوان سامانه پویا جهت انجام امور دانشجویان به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است. با وجود مزایای زیاد این سامانه یکی از ایرادات آن مربوط به زمانی است که تعداد مراجعه کنندگان به سامانه افزایش می یابد و این موضوع موجب ایجاد اختلال در این سامانه می شود. با این حال مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن می باشد. در ادامه راهنمای ورود به سامانه پویا دانشگاه بیرجند ارائه خواهد شد.

  • کاربر ابتدا باید در مرورگر خود آدرس puya.birjand.ac.ir را وارد نماید سپس وارد صفحه ورود به سایت دانشگاه بیرجند خواهد شد. کاربر باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و روی "ورود به سایت" کلیک نماید.

راهنمای ورود به سامانه پویا دانشگاه بیرجند

  • پس از این کار کاربر وارد صفحه نخست سامانه پویا دانشگاه بیرجند می شود.

راهنمای ورود به سامانه پویا دانشگاه بیرجند

این سامانه دارای چهار بخش آموزش، پرونده، مالی و امور دانشجویی می باشد که هر کدام شامل زیربخش هایی است که کاربر متناسب با نیاز خود به یکی از ان ها مراجعه خواهد کرد. در بخش های بعد جزئیات بیشتری در مورد هر کدام از این بخش ها در اختیار خوانندگان قرار داده خواهد شد. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وام های دانشجویی مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

فراموشی رمز عبور سامانه پویا دانشگاه بیرجند

فراموشی رمز عبور یکی از رایج ترین مشکلاتی است که هنگام استفاده از سامانه های اینترنتی برای کاربران پیش می آید. خوشبختانه بیشتر سامانه ها این مشکل را در نظر داشته و راه حلی برای آن در نظر گرفته اند و آن بازیابی رمز عبور است. کاربر کافی است اطلاعات زمان ثبت نام خود را وارد نماید تا بتواند رمز عبور خود را بازیابی کند. در ادامه این بخش به فراموشی رمز عبور پرتال سامانه پویا دانشگاه بیرجند پرداخته خواهد شد.

  • در صورتی که کاربر رمز عبور خود را فراموش کرده باشد در صفحه ورود به سایت می تواند بر روی گزینه "رمز عبور خود را فراموش کرده ام" کلیک نماید.

فراموشی رمز عبور سامانه پویا دانشگاه بیرجند

  • سپس صفحه ای جهت بازیابی رمز عبور برای کاربر نمایش داده می شود و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده می تواند رمز عبور خود را بازیابی نماید.

فراموشی رمز عبور سامانه پویا دانشگاه بیرجند

به این ترتیب رمز عبور برای شماره همراه کاربر ارسال می شود و می تواند رمز عبور خود را بازیابی و آن را تغییر دهد. بهتر است جهت جلوگیری از تکرار مشکل فراموشی رمز عبور، کاربر رمز خود را در جایی یادداشت نموده تا در مواقع لازم به آن مراجعه نماید.

امکانات سامانه پویا دانشگاه بیرجند

سامانه پویا دانشگاه بیرجند جهت سهولت انجام امور دانشجویی و پژوهشی دانشجویان راه اندازی شده است. دانشجویان این دانشگاه جهت انجام تمام امور خود مانند انتخاب واحد دانشگاه سراسری، پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی و.. از این سامانه استفاده می نمایند. در بخش های قبل نحوه ورود به این سایت ارائه شد، در ادامه این بخش امکانات این سامانه معرفی خواهد شد.

بخش آموزش در سامانه پویا دانشگاه بیرجند

بخش آموزش سامانه پویا دانشگاه بیرجند شامل امکاناتی است از جمله اینکه کاربر می تواند در بخش برنامه کلاسی، جزئیات دروس اخذ شده خود را مشاهده نماید. هم چنین در قسمت کارنامه، کاربر می تواند گزارشی از نمرات خود را دریافت نماید. در صورت فارغ التحصیلی دانشجو، باید از این بخش درخواست تسویه حساب فارغ التحصیلی نماید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می توانند درخواست های خود مانند امور مربوط به پایان نامه را در این بخش انجام دهند.

بخش پرونده سامانه پویا دانشگاه بیرجند

این بخش جهت انجام مراحل ثبت نام می باشد و پس از تکمیل این بخش کاربر می تواند اقدام به انتخاب واحد شامل شش زیر بخش می باشد:اطلاعات شخصی که کاربر باید اطلاعات خواسته شده مانند اطلاعات شخصی، تحصیلی، خانوادگی و.. را جهت انجام عملیات ثبت نام تکمیل نماید. فرم پایش و سنجش لایق و توانمندی ها، درخواست فرم معافیت تحصیلی، تغییر رمز ورود، مشخصات دانشجو، ثبت مشخصات لاتین.

بخش امور مالی سامانه پویا دانشگاه بیرجند

دانشجویان می توانند درخواست های مالی خود را به صورت الکترونیکی از طریق بخش امور مالی سامانه پویا دانشگاه بیرجند ثبت نمایند. سپس درخواست دانشجو توسط کارشناسان امور شهریه بررسی و پاسخ آن برای دانشجو در همان صفحه ارسال می گردد. این بخش برای دانشجویان شبانه و دانشجویانی است که ترم تابستان اخذ نموده اند و از طریق این بخش می توانند میزان بدهی و همچنین لیست پرداخت های خود را مشاهده نمایند.

بخش امور دانشجویی در سامانه پویا دانشگاه بیرجند

یکی دیگر از امکانات سامانه پویا دانشگاه بیرجند، بخش امور دانشجویی است که در این بخش دانشجویان می توانند امور مربوط به خوابگاه مانند تسویه حساب خوابگاه را انجام دهند. دانشجویان زیاد با این قسمت سروکار نخواهند داشت و مربوط به اموری چون امور خوابگاه و وسایل تحویلی، فرم خروج و... می باشد. در این بخش به طور خلاصه امکانات سامانه پویا دانشگاه بیرجند ارائه شد. هر کدام از این بخش ها دارای زیربخش های متنوعی است که کاربر در حین کار با این سامانه می تواند با امکانات بیشتر آن آشنا شده و به راحتی با آن ها کار کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان