دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / بعد از بارداری /

رنگ چشم و موی نوزاد چه زمانی ثابت می شود؟ 

چهارشنبه، 28 آبان 1399
دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که علت تغییر رنگ موی نوزاد دقیقا چه چیزی است، اما آن ها معتقدند که این امر با تغییرات هورمونی ارتباط دارد و ملانین را در فولیکول های مو فعال می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رنگ چشم نوزاد به رنگ مادرزادی خانوادگی چشم مربوط است ولی به طور کلی وقتی نوزاد به دنیا می آید رنگ چشم او روشن بوده و به تدریج در یک یا دو سالگی تیره تر می شود. هنوز برای این موضوع دلیل خاصی توجیه نشده است. در مورد رنگ مو هم همینطور است و مانند رنگ چشم کاملا ارثی است. در خانواده هایی که رنگ مو مشکی است به احتمال 90 درصد موی نوزادان هم مشکی می شود. حتی تعداد و پرپشتی موی نوزاد هم به خانواده بستگی دارد. اگر دیده می شود که موی نوزادی حین تولد کمتر از حد طبیعی است به این علت است که در یکی از والدین و خانواده آنها موی کم پشت تری وجود دارد. با این حال باید توجه داشت که نوزادان در ماه هایی ممکن است موی کمتری داشته باشند و دچار ریزش باشند اما بعد از یک سالگی موی نوزادان به حالت طبیعی بازمی گردد. البته دیده شده که رنگ موی کودک گاهی تا 5-6 سالگی ممکن است تغییر کرده و روشن تر یا تیره تر شود.

آیا رنگ مو نوزاد من تغییر می کند؟

بله! اگرچه مقدار و نوع رنگدانه قبلاً در DNA فرزند شما ثبت و قفل شده است، اما همچنان در حال تغییر و توسعه است. این اتفاق ممکن است تا شش یا هفت سالگی ادامه یابد.

رنگ موی نوزاد کی مشخص می شود؟ رنگ موی نوزاد کی ثابت میشه

اگر پرسید که آیا رنگ موی نوزاد تغییر میکند؟ باید بگوییم بله. رنگ موی نوزادان می تواند طی چند سال به طرز چشمگیری تغییر کند. دلیل آن این است که چگالی و توزیع رنگدانه، هنوز در حال تغییر و تکمیل شدن است.یک مطالعه جالب دیگر نشان داد که افرادی که تبار اروپایی دارند، مستعد تغییر رنگ مو هستند.

چرا رنگ موی نوزادان تغییر می کند؟

دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که علت تغییر رنگ موی نوزاد دقیقا چه چیزی است، اما آن ها معتقدند که این امر با تغییرات هورمونی ارتباط دارد و ملانین را در فولیکول های مو فعال می کند. این مثال در مورد کودکان موهای بلوند صادق می باشد. بیشتر این افراد، هنگام رسیدن به سن نوجوانی یا با ورود به سن بلوغ ، تناژ تیره تری از رنگ مو خواهند داشت.

آیا می توان رنگ موی نوزاد را پیش بینی کرد؟

خب، ما می توانیم سعی کنیم آن را پیش بینی کنیم، اما غالبا نوزادان متولد شده تمایل دارند ما را غافلگیر کنند! اگرچه تریلیون ها ترکیب احتمالی برای بروز وجود دارد، اما احتمال اینکه فرزند شما ویژگی هایی کاملاً متفاوت داشته باشد، اندک است.

به این قضیه اینگونه نگاه کنید. اگر هم شما و هم شریک زندگی تان موهای قهوه ای داشته باشید، به احتمال زیاد کوچولوی شما هم همینطور خواهد بود. اما اگر یکی از شما موهای کمی تیره تر یا یوملانین بیشتری داشته باشد، ممکن است فرزند شما هم به تناسب آن، موهای تیره تری داشته باشد.

در مورد رنگ های بور و قرمز هم این موضوع صادق است. مدت ها محققان تصور می کردند که رنگ قرمز مغلوب است و رنگ بور غالب است. با این حال، اکنون می دانیم که این امکان وجود دارد که رنگ قرمز نیز در موها بروز کند. رنگ های قرمز به سادگی زیر یک سایه قهوه ای روشن پنهان می شوند.البته، ما همچنین باید تاریخچه خانواده ها را در مورد رنگ مو در نظر بگیریم. اگر مادر یا پدر یا حتی مادربزرگ و پدربزرگ شما موهای قرمز داشته اند، فرزند شما به طور بالقوه می تواند دارای موی قرمز شود. این اتفاق ممکن است مدتی طول بکشد، زیرا رنگدانه منتظر فرصت مناسبی است که فعال شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI