تکنیک های رنگ آمیزی دیوار

  چهارشنبه، 28 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تکنیک های رنگ آمیزی دیوار
زمانی که نیاز به تعمیرات خانه دارید احتمالا به این فکر می‌افتید که کار نقاشی آن را خودتان انجام دهید و با این کار در واقع تا حدود زیادی در هزینه‌های لازم برای رنگ زدن صرفه‌جویی کنید. اما باید به این مسئله توجه داشته باشید، که علاوه بر این مزایا، این کار معایب و سختی‌هایی نیز به دنبال خواهد ‌داشت.

زمانی که نیاز به تعمیرات خانه دارید احتمالا به این فکر می افتید که کار نقاشی آن را خودتان انجام دهید و با این کار در واقع تا حدود زیادی در هزینه های لازم برای رنگ زدن صرفه جویی کنید. اما باید به این مسئله توجه داشته باشید، که علاوه بر این مزایا، این کار معایب و سختی هایی نیز به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال طی انجام کار نقاشی خانه، برای رنگ زدن سقف، مجبور می شوید از یک نردبان بلند استفاده کنید، که به احتمال زیاد مهارت کافی برای انجام این کار را نیز ندارید.
یکی دیگر از مشکلات این کار، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر است. اما دلسرد نشوید، چون تجربه کارهای جدید، می تواند چیزهای جدیدی به شما بیاموزد. اگر قبل از شروع کار نقاشی خانه، تجهیزات کافی برای انجام این کار را تهیه کنید، تا حدود زیادی می توانید از سختی های انجام کار و خطرات احتمالی آن بکاهید. می توانید با تهیه دستکش و ماسک مناسب، خطر این که به صورت مستقیم در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید را به حداقل برسانید.همچنین می توانید قبل از شروع کار از ایمن و مناسب بودن نردبان اطمینان حاصل کنید تا در حین انجام کار دچار مشکل یا حادثه نشوید.در این مقاله توضیحات مفیدی درباره مراحل انجام کار نقاشی خانه ارائه داده شده است که به شما کمک می کند تا با استفاده از این چند تکنیک ساده، خانه خود را به شکلی ایده آل رنگ بزنید.

مواد مورد استفاده در هنگام آماده شدن برای رنگ کردن:

  • درب بازکن درب های قوطی یا سطل های رنگ
    پرایمر – رنگ
    دسته غلطک
    غلتک
    قلم مو
    سینی رنگ یا همان سینی غلطک
    دستکش
    پارچه ریز
    و یک سری اضافه برای غلتک

این آموزش ها توسط برترین نقاشان بیان شده است .

قبل از تهیه یک اتاق برای نقاشی

از مبلمان و کفپوش در برابر ریخته شدن رنگ یا دیگر حوادث محافظت کنید.یک ایده خوب این است که تا حد ممکن وسایل دم دست را از اتاق خارج سازید.به یاد داشته باشیدعینک ایمنی و لباس های قدیمی تر خود را در بپوشید.این امر برای جلوگیری از پاشیدن رنگ بر چشمان شما و همچنین برای استفاده از لباس قدیمی به عنوان لباس کار است.دیوارها را تمیز کنید. برای اکثر سطوح، از یک حوله و یا جارو برقی استفاده کنید.هنگام رنگ آمیزی یک حمام یا آشپزخانه، دیوارها را با یک راه حل جالب بشویید.(داخل یک گالن آب تقریبا سه قاشق چای بریزید).هر رنگ کرک شده یا لکه دار را با یک لیسه رنگی لکه گیری کنید.برای سایر نقایص کوچک بر روی دیوار مانند ضربه های روی گچ، آنها را با سنباده یک دست و صاف کنید.

تکنیک های رنگ آمیزی دیوار

در ادامه به تشریح تکنیک های رنگ آمیزی دیوار که دانستن آن ها ضروری است پرداخته ایم.

تکنیک رنگ آمیزی اول: جلوگیری از به جای ماندن اثر غلتک

یکی از مهم ترین معضلاتی که افراد مبتدی در رنگ آمیزی با آن مواجه هستند به جا ماندن رد فرچه یا غلتک روی دیوار است که دلیل آن بر می گردد به شیوه و استراتژی نامناسبی که فرد در رنگ آمیزی در پیش گرفته است.

برای اینکه از به جای ماندن هر گونه اثر و رد روی رنگ آمیزی پرهیز کرد باید رنگ آمیزی را از یک قسمت شروع کنید و به سمت دیگر به پیش بروید. به عبارتی نباید هرگز یک قسمت از دیوار یا سقف را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و هر یک را به طور جداگانه رنگ کرد بلکه باید رنگ آمیزی یک سمت را به طور کامل از بالا تا پایین انجام داد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که باید سمتی که در آخرین تکان غلتک رنگ شده است یا به اصطلاح لبه انتهایی را تر نگه دارید تا با شروع دوباره رنگ آمیزی رد و جای غلتک روی بخش خشک شده به جای نماند زیرا همه می دانیم که رنگی که کامل خشک نشده است به مراتب بهتر حالت می گیرد. هرگز اجازه ندهید که غلتک کاملاً خشک شود و پیوسته آن را به رنگ آغشته کنید.

تکنیک رنگ آمیزی دوم: اجرای یک رنگ کاملاً یکنواخت

تن رنگ های ترکیبی به کار گرفته در رنگ دیوار های یک بخش به خصوص می تواند تفاوت هایی جزئی با یکدیگر داشته باشند. این موضوع یکی از رایج ترین مشکلات رنگ آمیزی برای افراد کمتر حرفه ای است. وقتی از رنگ های تک رنگ مانند سفید استفاده می کنید به این مشکل بر نخواهید کرد اما در استفاده از رنگ های ترکیبی باید این نکته را مورد توجه قرار دهید.

برای غلبه بر این مشکل و داشتن یک رنگ آمیزی کاملاً یکنواخت سعی کنید که مقدار زیادی از رنگ را یکجا تهیه کنید تا دوباره مجبور به تهیه رنگ نشوید. نگران اضافه مقدار رنگ ترکیبی تهیه شده هم نباشید، می توانید به راحتی مقدار باقیمانده را به قوطی یا ظرف تمیز برگردانید و مانند سایر رنگ ها از آن نگهداری کنید.

تکنیک رنگ آمیزی سوم: تمیزکاری در بخش پایینی دیوار یا قرنیز

رنگ خوردن قسمت های پایینی دیوار یا همان قرنیز ها یکی دیگر از مشکلات مربوط به رنگ آمیزی دیوار است. استفاده از چسب های نواری روی قرنیز ها تکنیکی است که به منظور جلوگیری از کثیف شدن قرنیز ها استفاده می شود. در استفاده از این تکنیک رنگ آمیزی دقت داشته باشید که چسب یا هر چیزی که استفاده کرده اید را بعد از خشک شدن کامل رنگ دیوار جدا کنید.

علاوه بر این توجه داشته باشید که کندن یک نوار چندان اقدام مناسبی نخواهد بود و باعث ایجاد یک لبه رنگ آمیزی شده نامنظم خواهد شد و برای جدا کردن نوار چسبی بهتر است که آن را با تیغ هایی مخصوص برش دهید و سپس آرام آرام آن را جدا کنید. برش ایجاد شده باعث می شود که اتصال میان چسب و رنگ خشک شده از بین برود.

تکنیک رنگ آمیزی چهارم: رنگ آمیزی دیوار را از قرنیز ها شروع کنید

یکی دیگر از تکنیک های رنگ آمیزی که می تواند به کیفیت نهایی کار و تمیز کاری آن بسیار کمک کند این است که عملیات رنگ آمیزی را از دیوار شروع نکنید، بلکه در ابتدا قسمت های پایینی دیوار یا همان قرنیز ها را کاملاً رنگ کنید و بعد از خشک شدن کامل شروع به رنگ آمیزی دیوار کنید.

تکنیک رنگ آمیزی پنجم: بتونه کاری حفرات دیوار

حفرات در اندازه های مختلف یکی از مهم ترین مزاحم ها در عملیات رنگ آمیزی هستند. اگر به درستی به آن ها پرداخته نشود تأثیر بسیار بدی بر کیفیت نهایی کار می گذارند و یک بافت لکه لکه به رنگ آمیزی می دهند. در این تکنیک رنگ آمیزی باید قبل از همه چیز سعی کنید که تمامی حفرات در هر اندازه ای که هستند را با بتونه کاری پر کنید و بعد از خشک شدن بتونه کاری، با استفاده از کاغذ سمباده نسبت به مسطح سازی آن اقدام کنید.

تکنیک رنگ آمیزی ششم: پاک کردن سطوح کثیف

سطوح مورد نظر رنگ آمیزی باید به گونه ای باشند که رنگ بتواند به آن ها بچسبد. آلودگی ها از هر جنسی که باشند، از گرد و خاک گرفته تا روغن، عواملی هستند که جذب رنگ به سطح را با مشکل مواجه می کنند. در این تکنیک باید تمامی قسمت های سطح مورد نظر را کاملاً تمیز کرد. تمیز کاری سطوح باید قبل از بتونه کاری انجام شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (61 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (24 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)