روش های تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد ماشین

  چهارشنبه، 11 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش های تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد ماشین
بهترین روش ممکن  برای ماشین هایی که تعمیرات خود را در نمایندگی ها انجام می دهند، بررسی کردن دفترچه نمایندگی و اطلاع از کیلومترهای ثبت شده در آن تاریخ است. التبه این راه حل برای بیشتر خودروهای بازار جوابگو نیست و باید به سراغ دیگر روش‌ها بروید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برخی از فروشندگان خودرو با دستکاری کردن کیلومتر کارکرد خودرو، درصدد فروش خودرو با قیمتی بیش از ارزش واقعی آن هستند.

تعدادی از باتری سازها قادر به انجام این کار بوده و در قبال دریافت مبلغی اندک (زیر 500 هزار تومان)، اقدام به این کار خلاف می نمایند و برای برخی از آن ها، این کار حتی یک منبع درآمد مستمر حساب می شود. در نتیجه این کاهش کارکرد؛ علاوه بر آنکه مشتری ماشین را گرانتر از ارزش واقعی خود می خرد بلکه هزینه های نگهداری خودرو نیز بالاتر از حد انتظار خواهد بود.

روش های مختلفی برای تشخیص میزان کارکرده خودرو وجود دارد نظیر چک کردن ECU، بررسی دفترچه ثبت نمایندگی، وضعیت ظاهری خودرو و .... ولیکن باید توجه داشت که تعیین میزان دقیق کارکرد خودرو عملا امکانپذیر نیست. حتی برای خودروهای مجهز به ECU که کارکرد برخی از آن ها با دیاگ قابل تشخیص است، روش هایی وجود دارد که کارکرد خودرو تغییر داده می شود بدون آنکه آب از آب تکان خورده و دیاگ متوجه شود

کم کردن کیلومتر خودورهای دست دوم کاری غیر اخلاقی و نادرست است که از ارتکاب دزدی ندارد و متاسفانه در کشور ما رواج پیدا کرده است.

البته انجام این عمل زشت و غیر اخلاقی تنها در ایران رایج نیست، بلکه در کشور آلمان و در شهر مونیخ، در حدود 30 درصد خودرو ها و در بلژیک این عدد در حدود 8.6 درصد از خودروهای دست دوم را شامل می شود .

این کار توسط باتری سازها و دیگر افراد صورت می گیرد و فروشنده می تواند به راحتی و با پرداخت مبلغ ناچیزی، خودرو خود را به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به فروش برساند.

راه کار های مناسب برای اطلاع از کارکرد واقعی ماشین

تشخیص کیلومتر واقعی خودرو در بازار کنونی کار بسیار سختی است چراکه تغییر کیلومتر با روش های جدید و به راحتی قابل انجام است.

تشخیص با استفاده از دیاگ

بسیاری از خودروها با دیاگ زدن کیلومتر واقعی پیموده شده را نشان می دهند اما از آنجا که بسیاری از افراد در این زمینه حرفه ای شده اند، حتی ECU خودرو را هم دستکاری می کنند و شما با دیاگ زدن هم امکان تشخیص کیلومتر واقعی را نخواهید داشت.

تشخیص از ظاهر خودرو

ظاهر خودرو می تواند نشان دهنده کیلومتر طی شده توسط خودرو را نشان دهد هرچند که بسیاری از افراد از جمله دلال های حرفه ای، پیش از فروش خودرو، آن را مرتب کرده و قطعات ظاهری را تعویض می کنند از جمله روکش صندلی، سر دنده و فرمان. البته پدال ها هم گزینه خوبی برای تشخیص هستند و اگر پدال یک خودرو بیش از حد معمول تغییر شکل داده باشد، نشان دهنده آن است که کیلومتر خودرو دستکاری شده است.

تشخیص با مراجعه به نمایندگی

بهترین روش ممکن برای ماشین هایی که تعمیرات خود را در نمایندگی ها انجام می دهند، بررسی کردن دفترچه نمایندگی و اطلاع از کیلومترهای ثبت شده در آن تاریخ است. التبه این راه حل برای بیشتر خودروهای بازار جوابگو نیست و باید به سراغ دیگر روش ها بروید.

تشخیص با استفاده از دیسک ترمز

دیسک ترمز خودرو پس از طی مسافت 60 تا 70 هزار کیلومتری، لبه های تیزی پیدا می کند و اگر در خودرویی که کیلومتر آن پایین تر از حد اشاره شده باشد، لبه های تیز دیسک ترمز را مشاهده کردید، باید به کیلومتر واقعی آن شک کنید.

تشخیص با استفاده از رادیاتور خودرو

رادیاتور خودرو در کیلومترهای بالا نیاز به تعویض دارد و به دلیل برخورد حشرات و استفاده زیاد، شکل خود را از دست می دهد. اگر رادیاتور پیش از موعد تعویض شده باشد، کیلومتر درج شده جای سوال دارد.

تشخیص با استفاده از سال تولید خودرو

بسیاری از خودروها به صورت روزمره استفاده می شوند و به جز در موارد خاص، کیلومتر خودرو متناسب با سال آن افزایش پیدا می کند. اگر کیلومتر درج شده در صفحه آمپر با ظاهر خودرو و نیز سال تولید آن همخوانی نداشت، بهتر است مراقب باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (563 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان