دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

روش پخت مربای به با طعم دارچین 

دوشنبه، 11 مهر 1401
مربا درست کردن ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی قطعا طعم و عطر مربای به خانگی و خوشمزه ارزش آن را دارد که این زحمت را به خودتان بدهید.  مربای بِه از مرباهای بسیار محبوب در فصل زمستان می باشد و عطر و بو و طعم عالی ای دارد. این مربا علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص داروئی بی نظیر برای سلامتی بدن می باشد. با ما همراه باشید.

مربا به که یکی از روش های تهیه ساده و خوشمزه و شفاف می باشد که بسیار راحت است و همان طور که مشخص است با یک کیلوگرم به تهیه می شود. این مربای خوشمزه را می توانید به راحتی با اندازه دقیق آب و شکر به پیمانه تهیه کنید و برای صبحانه یا عصرانه میل کنید و یا حتی می توانید برای تهیه انواع شیرینی و کیک نیز استفاده کنید. مربا به با مقدار ۱ کیلوگرم تقریبا اندازه یک شیشه به شما مربا می دهد که شما می توانید به دلخواه به را به صورت رنده شده یا خرد شده استفاده کنید. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه مربا به را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای مربای به با طعم دارچین

  • به/ ۷۵۰ گرم
  • شکر/ ۷۵۰ گرم
  • آب/ ۶۰۰ میلی لیتر
  • چوب دارچین/ یک تکه
  • لیمو عمانی/ ۲ عدد
  • آب لیمو/ مقداری

دستور پخت مربای به با طعم دارچین

در این روش پخت مربا نیز همانند روشهای قبلی در ابتدا لازم است میوه به را با پوست یا بدون پوست و به شکل قطعات کوچک مکعبی شکل خرد کنید و بعد مقداری آبلیمو به آن بیفزایید تا رنگ میوه سیاه نشود.سپس به ها را داخل قابلمه ای (ترجیحا لعابی) بریزید و بعد از افزودن آب و شکر به آن، درب قابلمه را بگذارید و روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش آید.بعد از اینکه آب مربا به جوش آمد، یک تکه چوب دارچین را داخل آن بیندازید و سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم دیگر مربای شما در حالی که درب آن بسته است با حرارت ملایم پخته شده و آماده شود.در مرحله بعدی، لیمو عمانی ها را نیز حدود یک ساعت در آب ولرم بخیسانید تا نرم شوند و سپس زمانی که شهد مربا رقیق شد، لیموها را اضافه کنید تا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر همراه مربا بپزند.

زمانی که شهد مربا غلظت و رنگ مناسب و دلخواه را پیدا کرد، باید آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود.به منظور اطمینان از اینکه مربای شما غلظت و قوام مناسب را دارد یا نه. می توانید قبل از خاموش کردن حرارت زیر قابلمه، یک قطره از شهد مربا را داخل یک لیوان آب سرد بریزید، در صورتیکه شربت تا ته لیوان برسد و از هم نپاشد، یعنی شربت شما از قوام و غلظت کافی برخوردار می باشد. در پایان مربای به آماده شده را می توانید در داخل ظرف های شیشه ای مورد نظرتان بریزید و بعد از بستن محکم درب آنها، در داخل یخچال و یا در جای خنک نگهداری کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله