دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه‌ آب طالبی ساده 

دوشنبه، 17 مرداد 1401
در ایران به اسموتی طالبی ، فالوده طالبی یا آب طالبی نیز می گویند، ما در این مقاله آموزش درست کردن  آب طالبی ساده خوشمزه را برای شما ارائه کرده ایم. با ساعد نیوز همراه شوید.

چه چیزی بیشتر از یک آب طالبی بستنی می تواند این روزهای گرم تابستان را خنک کند؟ اما با طالبی چه نوشیدنی خلاقانه ای بلد هستید؟ آب طالبی؟ شیر طالبی؟ اسموتی طالبی یا فالوده طالبی؟

چه اسموتی باشد یا میلک شیک فرقی ندارد ما سعی می کنیم راه های ساده اما خلاقانه و کاربردی برای تهیه نوشینی های خنک و فرار از گرمای این روزهای تابستان را به شما معرفی کنیم. طالبی منبع ویتامین c، پتاسیم، سرشار از فیبر و ویتامین B6 است که مصرف آن به متابولیسم بدن کمک می کند. پس اگر از گرما کلافه شده اید و به دنبال نوشیدنی ای سالم و خنک هستید در ادامه این مطلب با طرز تهیه آب طالبی به 3 روش خلاقانه همراه ما باشید.

مواد لازم آب طالبی

  • طالبی تازه: یک کیلو
  • آب :یک پیمانه
  • شکر: نصف پیمانه
  • یخ خرد شده : مقداری
  • لیمو تازه : یک عدد

طرز تهیه آب طالبی ساده

طالبی را پس از شستن پوست بگیرید و تخم های وسط آن را خارج کنید و سپس طالبی های تمیز شده را خرد کنید. در ادامه طالبی ها را به همراه آب ، شکر و یخ و نیز در صورت تمایل چند قطره از آب لیمو داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند.آب طالبی را داخل لیوان بریزید و با تکه های طالبی خردشده تزیین کنید.

مواد مورد نیاز آب طالبی ساده روش دوم

  • ۱ عدد طالبی
  • ۱/۲ پیمانه شکر
  • ۱ پیمانه آب

مراحل تهیه آب طالبی ساده روش دوم

ابتدا طالبی ها را پوست گرفته و به تکه های کوچک و هم اندازه تقسیم نمایید.سپس درون یک ظرف ریخته و لا به لای آن شکر ریخته و به مدت ۴ – ۵ ساعت درون فریزر یخچال قرار دهید تا به خوبی یخ بزند.سپس پس از این زمان از فریزر خارج ساخته و داخل مخلوط کن بریزید و با استفاده از دور آرام آن را ترکیب نمایید (کاملا سلیقه ای است که آن را کاملا یکدست کنید و یا اینکه تکه های از آن را هنگام خوردن احساس نمایید)در صورت تمایل می توانید کمی اسانس گلاب، عرق نعنا نیز به آن بیفزایید.

مواد مورد نیاز آب طالبی ساده روش سوم

  • میزان کافی بستنی وانیلی یا هر طعم دلخواه دیگر
  • یک عدد طالبی
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • تعدادی یخ قالبی

روش تهیه آب طالبی ساده روش سوم

ابتدا در اولین مرحله طالبی با استفاده از چاقو برش داده، پوست گرفته و به تکه های کوچک تقسیم نمایید.سپس تکه های طالبی را داخل مخلوط کن ریخته و سپس تعدادی یخ قالبی همراه با شکر و بستنی به آن بیفزایید.حالا مخلوط کن را روشن نموده و زمان دهید تا خوب یکنواخت شوند.سپس قسمت سر لیوان را مرطوب نموده و داخل شکر رنگی بزنید. و در نهایت مواد طالبی را از مخلوط کن به داخل این لیوان انتقال بدهید.در آخر بر روی آن یک اسکوپ بستنی وانیلی قرار داده و بعد با مقداری خلال پسته و ترافل رنگی آن را تزیین نمایید.درست است که اندازه ها را خدمت شما عرض نمودیم، اما می توانند متناسب با سلیقه ی شما متغیر باشند.

نکته : در صورت در دسترس نبودن مخلوط کن می توانید طالبی را رنده کرده و یا به شکل ساطوری خرد کنید و به سایر مواد درون یک ظرف اضافه کنید.

با انتخاب یکی از این سه روش می توانید، یک آب طالبی خوشمزه و بینظیر تهیه کنید که البته اصلا کار سختی نیست. امیدواریم مورد توجه شما سخت پسندها قرار گرفته باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب