روش تهیه برنج سرخ شده با تخم مرغ

  جمعه، 16 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه برنج سرخ شده با تخم مرغ
برنج و تخم مرغ سرخ شده از غذاهای حاضری کره ای بشمار می رود که میتوان آن را در مدت زمان کم و با مواد اولیه ساده تهیه و استفاده نمود. انواع تند و غیر تند این نوع غذا وجود دارد که با رب فلفل یا بدون آن تهیه و سرو می شود.

“برنج سرخ شده” با تخم مرغ، همراه با خوراک های چینی طعم فوق العاده ای پیدا می کند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، قبل از اینکه برنج را با مواد دیگر سرخ کنید مطمئن شوید کاملاً پخته و بعد سرد شده است.

مواد لازم برای برنج سرخ شده با تخم مرغ

  • برنج ۲۰۰ گرم
  • جوانه گندم ۱۰۰ گرم
  • نخود فرنگی سبز ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن کنجد ۲ قاشق چای خوری
  • روغن گیاهی ۲ قاشق سوپ خوری
  • پیازچه ۴ عدد
  • سس سویا ۲ قاشق چای خوری
  • پودر فلفل سفید به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه برنج سرخ شده با تخم مرغ

برنج را بپزید و صبر کنید تا کاملا سرد شود. و پیازچه ها را ریز خرد کنید.روغن گیاهی را در تابه گرم کنید، وقتی داغ شد، برنج را اضافه و ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید تا کاملا حرارت ببیند.

نخود فرنگی پخته، پیازچه و جوانه گندم را اضافه کنید. مواد را حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا مدام برنج در تابه جا به جا شود.سس سویا و فلفل سفید را به مخلوط اضافه کنید سپس مواد را به گوشه ای از تابه ببرید.

روغن کنجد را به گوشه خالی اضافه کنید، سپس تخم مرغ هم زده را به آن گوشه تابه بریزید و ۱۰ دقیقه رها کنید تا خودش را بگیرد. سپس تخم مرغ سفت شده را با چنگال هم بزنید و به شکل تکه های کوچک با بقیه مواد مخلوط کنید.

چند دقیقه دیگر محتویات غذا را به هم بزنید و بلافاصله میل کنید. می توانید هنگامی که نخود فرنگی ها را اضافه می کنید، مواد دیگری از جمله ژامبون ریز شده، می گوی پخته یا ذرت شیرین را هم بیافزایید.

برنج سرخ شده با تخم مرغ

مواد لازم برای برنج سرخ شده با تخم مرغ روش دوم

  • کره: ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • هویج: ۲ عدد متوسط
  • پیاز سفید: ۱ عدد کوچک
  • نخود سبز پخته: ۱/۲ پیمانه
  • سیر: ۳ حبه رنده شده
  • برنج پخته سرد: ۴ پیمانه (برنج معطر بهتر است)
  • پیازچه: ۳ عدد
  • سویا سس: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن ارده: ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه برنج سرخ شده با تخم مرغ روش دوم

پیاز و هویج را نگینی کرده، پیازچه ها را هم بصورت نازک حلقه حلقه می کنیم. حبه های سیر هم باید رنده شوند. ۱/۲ قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه ریخته و روی گاز با حرارت متوسط به بالا گرم کنید. تخم مرغ ها را شکسته و در کاسه ای بهم می زنیم. تخم مرغ ها را داخل کره می ریزیم. خوب بهم می زنیم تا به حالت اسکرامبل یا همان بهم خورده در بیاید. تخم مرغ باید به شکل تکه های کوچک سرخ شود. وقتی تخم مرغ ها مقداری سرخ شدند آن ها را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. یک قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه بریزید. بگذارید کره ذوب شود. هویج، پیاز، نخود سبز و سیر را داخل ماهیتابه بریزید و با مقداری نمک و فلفل مزه دار کنید. آن ها را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید یا تا زمانی که پیاز و هویج نرم شوند.

شعله را بیشتر کنید تا گرما بالا برود. سبزیجات را در یک طرف ماهیتابه جمع کنید. باقیمانده کره را به ماهیتابه اضافه کنید و در حین ذوب شدن مرتب بهم بزنید. بلافاصله پس از ذوب شدن کره، برنج را به محتویات ماهیتابه اضافه کنید. در صورت تمایل سس سویا را به برنج اضافه کنید. سپس برنج و سبزیجات را ترکیب کنید. می توانید از ابتدا برنج را بگذارید همراه سبزیجات سرخ شود. آن را بهم بزنید تا سبزیجات و برنج با هم ترکیب شوند. این بهم زدن و سرخ کردن برنج را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه یا ۳ دقیقه ادامه دهید یا تا زمانی که متوجه شوید برنج و سبزیجات به میزان جزئی تغییر رنگ به قهوه ای داده اند.

پیازچه خرد شده، روغن کنجد و تخم مرغ سرخ شده را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید؛ و بهم بزنید تا ترکیب شوند.محتویات داخل ماهیتابه را مزه کنید در صورت نیاز به آن نمک و فلفل اضافه کنید. در این زمان برنج سرخ شده چینی ما آماده است. این غذا را همان لحظه و بصورت گرم سرو می کنیم.

نکات مهم برنج سرخ شده با تخم مرغ

  • در صورت تمایل نداشتن به کره می توانید به جای آن از روغن زیتون سبک یا هر روغن گیاهی دیگری که دارید استفاده کنید.
  • معمولا این غذا به صورت های مختلفی درست می شود، روش سخت تر را در ابتدای مطلب به شما گفتم. بعضی ها برنج را سرخ کرده، کنار می زنند، سبزیجات را در وسط ماهیتابه سرخ می کنند و روی برنج ها می ریزند و در انتها هم تخم مرغ را در وسط ماهیتابه سرخ می کنند بنابراین بی شمار راه برای درست کردن برنج سرخ شده چینی وجود دارد.
  • این غذا همراه با میگو، مرغ و یا گوشت نیز درست می شود، ولی جایگزینی تخم مرغ به عنوان پروتئین هم ارزانتر است و هم سریعتر.
  • سس سویا الزامی نیست، اما باعث تغییر رنگ و مزه ای خوب در برنج می شود.
  • شما می توانید انواع مدل این غذا را به سلیقه خودتان و با سبزیجاتی که دوست دارید درست کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (452 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (316 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (287 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (242 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (209 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (174 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (106 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (79 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
رابطه بین هاشمی رفسنجانی و سریال اوشین؛ کشفی که کیهان انجام داد
پسرم را سربریدند! خواب دیدم جنازه خون‌آلودش را خانمی سیاه‌پوش با خود برد+عکس
عجیب اما واقعی؛ 9 مادر خارق العاده در دنیا/ از زایمان یک زن در 70 سالگی تا مردی که دختردار شد+عکس
تکذیب شهادت سردار قاآنی در حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت
اسرائیل پس از لبنان شاید به ایران حمله کند | توصیه فرمانده‌ سابق سپاه به دولت‌های 3کشور
هفته‌ها طول می‌کشد تا اسرائیل از سرنوشت سیدحسن نصرالله مطلع شود
ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(عکس) غذای محلی کاشان بر سر میز غذای رونالدو و جورجینا
(عکس) چیدمان بخصوص و مجلل اتاق آرایش فرح پهلوی به سبک کلاسیک سلطنتی/ در روزهایی که مردم ایران خونه برای زندگی نداشتن ببین چه هزینه‌ای فقط صرف اتاق آرایش فرح شده
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو