دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه‌ کیک داکواز خوشمزه 

دوشنبه، 17 مرداد 1401
کیک وانیلی از کیک های ساده و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان کیک پایه هم استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک وانیلی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کیک داکواز یک دسر فرانسوی خوشمزه و ترد است که با لایه های مرنگ و پودر بادام تهیه می شود، شما میتوانید کیک داکواز را چند لایه درست کنید و بین لایه ها را با کرم دلخواهتان پر کنید با به صورت کوکی های ترد و کوچک سرو کنید.

کیک، شیرینی و دسرهای فرانسوی جهانی هستند. فرانسه همیشه در صنعت آشپزی از بهترین ها بوده است. از کیک و شیرینی های معروف فرانسوی می توان به کروسانت،کنله، ماکارون، شیرینی فینانسیه،کیک کروکمبوش، کیک اپرا، کیک داکواز... اشاره کرد.

کیک داکواز ( به انگلیسی : Dacquoise ) یک کیک چند لایه است که با مرنگ و پودر بادام و پودر تهیه می شود و برخلاف سایر کیک ها نرم نیست و بافتی ترد و خوشمزه دارد. کیک داکواز جزو دسرهای مدرن محسوب می شود که میتواند جلوه زیبایی به میز پذیرایی شما بدهد. کیک داکواز یک دسر فرانسوی است که نام آن از شهر دکس در جنوب فرانسه گرفته شده است. این کیک معمولا چند لایه و گرد است ولی شما می توانید به صورت مستطیلی هم آن را تهیه کنید. شما میتوانید کیک داکواز را در رنگ ها و طعم های مختلف تهیه کنید.برای تهیه کیک داکواز شکلاتی می توانید مقداری از پودر قند را با پودر کاکائو جایگزین کنید یا این که به جای پودر بادام می توانید از پودر پسته ، پودر فندق یا مغز دلخواهتان در ترکیب کیک استفاده کنید. در این دستور برای بین لایه های کیک از کرم کارامل استفاده شده است ولی شما می توانید متناسب با ذائقه خودتان از گاناش شکلاتی یا خامه فرم گرفته یا کرم فیل برای بیین لایه های کیک استفاده کنید.

مواد لازم برای خمیر کیک داکواز

  • سفیده تخم مرغ : سفیدهٔ 4 عدد تخم مرغ یا 140 گرم
  • شکر داخل سفیده : 40 گرم
  • پودر بادام :100 گرم 
  • پودر قند یا شکر داخل پودر بادام : 60 گرم
  • پودر قند و شکر برای روی خمیر : به میزان لازم

مواد لازم برای کرم کارامل کره

  • شکر :40 گرم
  • آب : یک قاشق غذاخوری یا 15 میلی لیتر
  • خامه :60 میلی لیتر
  • کره :80 گرم
  • لیکور قهوه Kahlúa*:یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک داکواز

برای درست کردن این کیک ابتدا بادام را در تابه ای ریخته و با حرارت ملایم کمی برشته کنید و بگذارید خنک شود.حالا تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و سفیده آن را با هم زن خوب بزنید تا کف کند.حالا بادام برشته و پودر قند را افزوده و با هم مخلوط کنید.مواد را داخل قیف ریخته ، روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را به شکل مارپیچ روی آن بریزید تا به شکل دایره دربیاید .پودر قند را روی خمیر الک کرده آن را داخل فر قراردهید، کیک را با حرارت 190 درجه سانتی گراد به مدت 5 دقیقه بپزید.

در این فاصله به سراغ درست کردن کرم کارامل بروید. برای این کار آب را در قابلمه ای ریخته روی حرارت بگذارید ، شکر را افزوده و هم بزنید تا حل شود. بعد از اینکه مخلوط آب و شکر کمی به غلظت رسید و رنگ آن کاراملی شد خامه را اضافه کرده اجازه دهید چند جوش بخورد.حالا زیر شعله را خاموش کرده اجازه دهید مواد خنک شود.حالا کره را در ظرفی ریخته و با هم زن برقی آن را به اندازه ای هم بزنید که به شکل کرم دربیاید سپس کرم کاراملی و لیکور قهوه یا نسکافه خیس خورده را به کره اضافه کرده خوب هم بزنید تا مواد سفت شود.کیک پخته شده را از فر بیرون آورده ، یک لایه از کرم آماده شده را روی آن بریزید و مقداری کشمش و یا تمشک قرار داده و کیک بعدی را روی آن قرار دهید . تا هر چند لایه که دوست داشتید می توانید ادامه دهید بجای آن می توان پودر نسکافه بکار برد و در آبجوش حل کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل سابمیت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی