دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

روش تهیه چلو گوشت بوقلمون سرخ شده 

دوشنبه، 14 شهریور 1401
گوشت بوقلمون از جملهگوشت هایی است که بیشتر چربی آن در پوست پرنده ذخیره شده است لذا با جدا نمودن پوستبوقلمون تا حد زیادی از چربی آن حذف می گردد لذا از نظر ارزش غذایی و سلامت بسیار مورد استفاده است. با توجه به اینکه گوشت این پرنده دارای هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است لذا از نظر طعم و مزه نیز بسیار لذیذ می باشد.

بوقلمون چه به صورت سرخ شده و چه به صورت خوراک، ساندویچ، آبگوشت و خورشت جز محبوب ترین مواد غذایی در سرتاسر دنیاست. بسیاری افراد از خواص گوشت بوقلمون آگاهند اما سوال اساسی اغلب آنها این است که با گوشت بوقلمون چی درست کنم؟ در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

خواص گوشت بوقلمون

در ابتدا بهتر است شما را با خواص این گوشت بیشتر آشنا کنیم، تا جایی که همین حالا به سراغ یخچال رفته و با استفاده از موادی که در ادامه گفته می شود یک خورش بوقلمون مجلسی عالی درست کنید. گوشت بوقلمون در مقایسه با گوشت های قرمز اهمیت بسیار بیشتری دارد. مواد غذایی بوقلمون موجب بهبود سلامتی افراد می شود. گوشت بوقلمون تیره رنگ بوده و دارای مواد معدنی و ویتامین های متعددی است.

در نظر داشته باشید که کالری و چربی بیشتری نیز دارد. این ماده دارای اسید تریپتوفان بوده و امگا سه بیشتری نسبت به سایر گوشت ها دارد. خوب است بدانید که گوشت بوقلمون دارای ویتامین های B12 ،B6، نیاسین، کلوئین، روی، سلنیوم، پنتونیک و ریبوفلاوین است که همه آن ها موجب داشتن بدنی سلامت خواهند شد.

مواد لازم برای تهیه چلو گوشت بوقلمون

  • برنج ۲ پیمانه
  • گوشت گردن بوقلمون یا ران به مقدار لازم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • زعفران غلیظ به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون سرخ شده

گوشت بوقلمون را با کمی زعفران و ادویه ها و پیاز خلالی شده خوب ماساژ بدهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا مزه دار شود. داخل قابلمه با گنجایش مناسب روغن به همراه کمی کره ریخته تا داغ شود سپس پیاز دیگر را نگینی کنید و تفت بدهید در حد سبک شدن کافیه نیاز به طلایی شدن نیست سپس گوشت بوقلمون مزه دار شده را اضافه می کنیم و زردچوبه و فلفل سیاه افزوده و به مدت ۲۰ دقیقه خوب تفت می دهیم تا سرخ شود سپس سیر و زعفران غلیظ دم کرده را افزوده و برای چند دقیقه خوب تفت داده. وقتی گوشت بوقلمون خوب سرخ شد ۲ الی ۳ لیوان آب کاملا سرد را افزوده و در ابتدا زیر حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش بیاد و اگر کفی داشت می گیریم سپس حرارت را کم کرده اجازه می دهیم با حرارت کم کاملا گوشت ها پخته و آب آن غلیظ شود در انتهای پخت نمک و مقداری آبلیمو به عنوان چاشنی اضافه می کنیم.

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را گرفته و برنج را آبکش کرده و کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی می گذاریم و برنج را بمدت ۴۰ دقیقه دم می گذاریم سپس به همراه گوشت بوقلمون پخته شده و زرشک تفت داده شده سرو می کنیم. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چلو گوشت بوقلمون

  1. اگر تمایل داشتید سس بوقلمون قرمز باشد در هنگام تفت دادن ۱ ق غذا خوری رب اضافه کنید.
  2. نمک و آبلیمو را در انتهای پخت اضافه کنید تا گوشت سفت نشود.
  3. اگر تمایل داشتید در نیم ساعت پایانی پخت آلو ترش جنگلی اضافه کنید.
  4. می توانید سس بوقلمون را آبکی تر بردارید.
  5. اگر زمان کافی برای پخت نداشتید از زودپز استفاده کنید.
  6. می توانید یک تکه چوب دارچین نیز به گوشت بوقلمون در حال پخت اضافه کنید و در انتهای پخت چوب را خارج کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه