روش تهیه چیکن استراگانف رژیمی

  یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه چیکن استراگانف رژیمی
چیکن استراگانف یکی از انواع غذاهای معروف کشور روسیه می باشد که شباهت زیادی به بیف استروگانف دارد، با این تفاوت که به جای گوشت قرمز در تهیه این غذا از گوشت مرغ استفاده می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن استراگانف در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

چیکن استراگانف، یکی از غذاهای محبوبی است که بیشتر مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند. این غذا بسیار راحت و در مدت زمان کم، یعنی حدود نیم ساعت، درست می شود و غذایی ایده آل برای زمان هایی است که وقت کمی دارید. چیکن استراگانف غذایی است پرکالری و پرانرژی که سرشارست از ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی از جمله آهن، کلسیم، فولات و منیزیم و ویتامین C. در ادامه مقاله شما را با طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی آشنا خواهیم کرد که با جایگزین کردن ماست یونانی و پنیر خامه ای کم چرب به جای خامه به غذای سالم تری تبدیل شده است.

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف رژیمی

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق سوپ خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. می توانید از رنده مخصوص سیب زمینی استفاده کنید و سیب زمینی ها را داخل یک کاسه آب با کمی نمک بریزید تا نشاسته اضافی آن خارج شود و بعد آبکش کنید. قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و روی آن کمی آبلیموترش بریزید.

در ادامه کره را داخل یک تابه بریزید و صبر کنید تا کره ذوب شود و بعد آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا سس کم کم غلیظ شود، در انتها کمی فلفل سیاه و آویشن بریزید و سس را از روی حرارت بردارید.

سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید، سپس سیر را اضافه کنید و مرغ را اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهید. می توانید همه مواد را در تابه گریل تهیه کنید تا روغن کمتری مصرف شود.

در ادامه قارچ را به مرغ اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده و بعد سس تهیه شده را روی مواد بریزید و هم بزنید و بعد از غلیظ شدن مواد آن را داخل دیس بریزید. سیب زمینی را با روغن خیلی کم سرخ کنید و در کنار غذا سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیکن استراگانف رژیمی

  1. بهتر است از شیر کم چرب استفاده کنید.
  2. می توانید سیب زمینی را به صورت تنوری شده در این غذا استفاده کنید.
  3. مرغ را با ادویه دلخواه مزه دار کنید و گریل کنید.

مواد لازم برای چیکن استراگانف رژیمی روش دوم

  • ۲ قاشق غذاخوری کره یا هر مقدار که لازم است؛
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد ساده ی همه منظوره؛
  • ۱/۵ فنجان قارچ تازه ورقه ورقه شده؛
  • ۲ فنجان ماست ساده ی یونانی؛
  • ۱ عدد پیاز خردشده؛
  • ۱۰۰ گرم پنیر خامه ای کم چرب، خرد شده؛
  • ۲ فنجان آب مرغ، البته در دو فنجان جداگانه؛
  • ۲۵۰ گرم مرغ پخته و ریش ریش شده.

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی روش دوم

کره را ابتدا درون ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط روبه بالا، آب کنید. قارچ ها و پیازها را درون کره ی داغ بریزید و به مدت ۵ دقیقه آنها را تفت بدهید. قارچ و پیاز پس از حرارت دیدن، باید نرم و کاراملی شوند.

اکنون یک فنجان از آب مرغ را درون ظرف بریزید و بگذارید به جوش آید. در همان حال مواد را با استفاده از یک قاشق چوبی کاملا هم بزنید و اجازه ندهید، مواد خوراکی که اکنون به رنگ قهوه ای درآمده اند به ته ظرف بچسبند.

آرد ساده را به تدریج به مخلوط قارچ بیفزایید و آن را کاملا هم بزنید. رنگ آرد پس از ۳۰ ثانیه، قهوه ای خواهد شد. اکنون فنجان دیگر آب مرغ را به مخلوط قارچ اضافه کنید. بگذارید غذا به خوبی جوش بخورد و هرازگاهی آن را هم بزنید تا زمانی که سس غلیظ شود. این کار معمولا ۵ دقیقه طول می کشد.

اکنون ماست یونانی را به سس اضافه کنید؛ پنیر خامه ای را هم بیفزایید و حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا پنیر در مواد کاملا آب و مخلوط شود. حالا مواد غلیظ تر شده است. سپس مرغِ از قبل پخته و ریش ریش شده را به مواد اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دیگر هم روی حرارت بماند. چیکن استراگانف شما حاضر است، نوش جان.

 چیکن استراگانف رژیمی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (488 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان