دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / انواع سالاد /

روش تهیه کرپ سالاد الویه ی لذیذ  

سه شنبه، 16 آذر 1400
کرپ سالاد الویه پیش غذایی مجلسی بسیار خوشمزه مناسب مهمانی هاست و براحتی درست می شود. امروز به آموزش این غذا می پردازیم. با ما همراه باشید.

کرپ نوعی نان بسیار نازک و لطیف فرانسوی است؛ کرپ ها با وجود اینکه بیشتر به حالت شیرین و برای وعده صبحانه معروف هستند، اما به عنوان فینگرفود و پیش غذا هم استفاده می شوند؛ به این نوع کرپ ها “کرپ شور” گفته می شود.کرپ ژامبون، کرپ گوشت، کرپ مرغ و کرپ سالادالویه از جمله انواع کرپ ها هستند که به عنوان پیش غذا، عصرانه یا شام مصرف میشوند! در این مطلب به آموزش کرپ سالاد الویه می پردازیم.

مواد لازم برای کرپ سالاد الویه

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ لیوان
  • آرد ۱ لیوان
  • نمک و فلفل و آویشن و زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ سالاد الویه

برای درست کردن کرپ سالاد الویه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه زعفران دم کرده و فلفل سیاه و آویشن با همزن برقی می زنیم تا کاملا کرم رنگ بشود( اگر می خواهید که کرپ بوی تخم مرغ ندهد حتما از ادویه های تازه استفاده کنید و تخم مرغ ها را به خوبی بزنید تا بوی زخم تخم مرغ گرفته بشود)
روغن مایع را اضافه و با همزن مخلوط می کنیم و بعد شیر را اضافه و با همزن می زنیم و در آخر آرد الک شده را به همراه نمک اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست بشود.بعد روی ظرف سلفون بکشید و داخل یخچال به مدت یک ساعت استراحت بدهید تا کف و حباب های روی مایه کاملا از بین برود.داخل تابه نچسبی را خیلی کم چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار بدهید تا داغ بشود و بعد از مایه کرپ داخل تابه بریزید طوری که ضخامت کرپ نه خیلی زیاد باشد که خمیر بشود و نه خیلی کم باشد که خشک بشود .
وقتی مایع کرپ بست ( مایه حالت مات پیدا میکنه) و کناره های کرپ طلایی شد کرپ را از داخل تابه بردارید ( می توانید طرف دیگر کرپ را هم سرخ کنید اما چون کرپ خیلی نازک هست و با سرخ کردن یک طرف کاملا می پزد. طرف دیگر آن را می توانید سرخ نکنیدچون ممکن هست باعث خشک شدن کرپ و ترک خوردن موقع رول کردن بشود)
بعد کرپ را روی دستمال تمیزی پهن کنید و اجازه بدهید کمی از حرارت بیفتد و مابقی مایه کرپ را به همین ترتیب آماده کنید و توجه کنید که پس از پختن کرپ ها و وقتی هنوز کاملا خنک نشدند آنها را روی هم نچینید چون به هم میچسبند.وقتی کرپ آماده مان کمی از حرارت افتاد با قاشق روی آن سس مایونز پخش می کنیم و در صورت دلخواه روی کرپ کالباس و پنیر گودا قرار میده یم این کار سلیقه ای هست در صورت دلخواه می توانید حذفش نمایید .برای لایه بعدی می توانید از سالاد مرغ استفاده کنید و یا از سالاد الویه، اینکه مقدار مواد زیاد یا کم باشد به خودتان بستگی دارد و اینکه دوست داشته باشید ضخامت رول کرپ تان بزرگ باشد یا کوچک.
پس از اینکه سالاد الویه را کاملا صاف کردید کرپ را از یک سمت تا انتها رول کنید و داخل کاغذ روغنی بپیچید و محکم ببندید و برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد. و بعد با یک چاقوی تیز به ضخامت دلخواه برش بدهید و برای تزیین روی کرپ می توانید از فلفل دلمه ای رنگی نگینی خرد شده و انواع سبزیجات استفاده نمایید.

مواد لازم برای کرپ الویه روش دوم

  • آرد سفید ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع ۳ قاشق غذا خوری
  • ماست‏ شیرین ۳ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • نمک و پودر سیر به مقدار لازم
  • بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق مربا خوری
  • رنگ خوراکی به مقدار لازم
  • ژامبون به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ الویه روش دوم

همه مواد را بجز آرد و ژامبون را با همزن مخلوط کنید تا یکدست شوند .سپس آرد را اضافه کرده و مجددا با همزن بزنید تا خمیر یکدست و روان بدست آید.در یک مایه تابه نچسب مستطیلی، مواد را بریزید و با شعله کم بگذارید پنج دقیقه بپزدسپس خمیر را زیر و رو کنید و پنج دقیقه دیگر بگذارید پخته شود.

اکنون خمیر پخته شده را روی یک دستمال خیس گذاشته و رول کنید تا انعطاف پذیر شودحدود ۵ دقیقه بگذارید رول داخل دستمال نمدار استراحت کند و فرم بگیرد.سپس آن را از دستمال بیرون بیاورید و روی سینی بگذاریدابتدا چند ورق ژامبون بچینید و بعد مواد الویه(مواد سالاد الویه) را که ازقبل آماده کرده اید روی سطح ژامبون ها بریزید و خوب پخش کنیدحال خمیر را به آرامی بپیچید و بگذارید در یخچال به مدت یک ربع بماندسپس با چاقوی تیز برش بزنید. نوش جان


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)